Luin tuota airmatic palstaa ja alkoi huolestuttaa. Omassani on airmatic, ajettu 175tkm. Miten se alkaa oireilla, jos ei toimi? Jyriseekö kompura esim. käynnistäessä ja tunteeko sitä esim. pedaalia painettaessa?
Kerran auton sammuttua se jousitus pihisi hetken, onko syytä huoleen?
Muuten autossa ei ole ilmennyt ajaessa mitään vikaa, ja sport 2 asennossa on melkoisen jämäkkä. Comfort on tosi pehmeä, eikä auto ole kesäkelillä ole ollut mitenkään erityisen matalalla seisottuaan yön yli.
Olisiko pohjan ruostesuojauksesta asiassa mitään hyötyä?
Ilmeisisesti Amerikoista saa varaosia tilattua jokseenkin inhimillisellä hintaa?
Tiedättekö Tampereen seudulla ketään, joka voisi halvalla tarkistaa jousituksen kuntoa?
Miten tarkistaa arimaticin kunto w211
Miten tarkistaa arimaticin kunto w211
SLK 200 (R171)
Mulla tuli viimekeväänä muutaman kerran mittaristoon alustan vikailmoitus (auton kuva sivusta, jonka alapuolella nuoli näyttämässä ylöspäin).
Auto toimi ihan normaalisti ja kun vein sen huoltoon mainitsin asiasta ja pyysin tarkastamaan alustan kunnon. Toinen takaiskari oli jossain välissä vähän vuotanut, mutta sanoivat ettei kannata moisesta huolestua, koska vuoto on ollut todella pieni. Vika-ilmoitus ei ole tullut kertaakaan kesällä ja auto on toiminut moitteetta.
Jousituksen pihinöistä ei kannata huolestua. Kuuluu asiaan ja päästää ilmeisesti turhat paineet pois kun auto ei ajossa..
Omalla autolla ajettu nyt 247tkm ja itse ajanut pian 90tkm.
Tampereella ihan pätevä korjaamo on Vänttinen, vaikka kerran risuja sille firmalle olenkin antanut suutuspäissäni, kun uusi alapallo ei kestänyt yhtä huoltoväliäkään..
Auto toimi ihan normaalisti ja kun vein sen huoltoon mainitsin asiasta ja pyysin tarkastamaan alustan kunnon. Toinen takaiskari oli jossain välissä vähän vuotanut, mutta sanoivat ettei kannata moisesta huolestua, koska vuoto on ollut todella pieni. Vika-ilmoitus ei ole tullut kertaakaan kesällä ja auto on toiminut moitteetta.
Jousituksen pihinöistä ei kannata huolestua. Kuuluu asiaan ja päästää ilmeisesti turhat paineet pois kun auto ei ajossa..
Omalla autolla ajettu nyt 247tkm ja itse ajanut pian 90tkm.
Tampereella ihan pätevä korjaamo on Vänttinen, vaikka kerran risuja sille firmalle olenkin antanut suutuspäissäni, kun uusi alapallo ei kestänyt yhtä huoltoväliäkään..

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Oletko varma ettei se hurisija ole SBC-pumppu? Jos Airmatic pumppu käynnistyy usein niin silloin joku paikka vuotaa ja jos joku ilmajousi ei kohta mene rikki niin Airmatic kompressori menee turhasta käynnistä.Eemeli320 kirjoitti:Pihinät siis kuuluu asiaan. Ainut mikä himeman mieltä kaivertaa on toi käynnistyksessä tapahtuva hurina. Kun auto alkaa nousta, kompurasta kuuluu pienehkö hurina ja pieni tärinä tuntuu pedaaliin. Onko tää ihan normaalia toimintaa?
Ei kai jousitukselle paljon muuta voi tehdä kuin tarkastaa että suojapalkeet on kunnossa ja niiden kiinnityspannat tiukassa. Tietenkin Starilla voi tehdä testin.
Niin ja se takajousituksen lisäilmasäiliön kaula johon kumiletku kiinnittyy on muutamilla mennyt suolan aiheuttamasta korroosiosta, sen voi myös tarkistaa.
Re: Miten tarkistaa arimaticin kunto w211
Päivitystä sen verran, että takasäiliöt korjattu (hitsattu) ja vajoaminen saatu kuriin. Kompressori lienee jo vähän hiipunut kun ei nostele kylmillä ilmoilla syksyn tahtiin.
SLK 200 (R171)