220 CDI Väykyn sähkövikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

Tervehdys taas kaikille,

nyt kun w124 koppanen turbodieseli on varikolla, ostin riemukseni tuollaisen w210 koppasen, joka varmaan kanssa joutuu vielä telakalle sähköjensä vuoksi..

Eli itse asiaan:

Ongelma 1, Webasto ei käynnisty ohjaus toimii koska puhallin lähtee päälle kun moottori on lämmin.

ISOMPI Ongelma 2, Autosta häviää satunnaisesti kesken ajon kaikki sähköt. Palautuvat hetken päästä, tai kun käyttää virta-avainta pois.

Osaisiko joku auttaa miestä mäessä kun en oikein tiedä mistä lähtisin vikaa etsimään..

vaikka tuo ensimmäinen ongelma unohdettaisiin, mutta tuo sähköjen häviäminen on todella kiusallista..
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

jotain maadoitusvikaa? ohjausyksikkö? muuten liitoksissa? virtalukko?
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

tämä nyt on johdattelua, mutta voisiko johtua lukoista. ostin auton, ainoastaan yksi avain, takalukko puuttuu, pelkkä tyhjä pesä jäljellä, tosin avain toimii moitteetta ja sillä saa kaikki ove auki, mutta jos takalukossa menee jokin oikosulkuun, voisiko vaikuttaa siten että KAIKKI sähköt häviäisivät hetkeksi.. hakuammuntaa, mutta ei minulla ole muutakaan vielä..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maaditus pisteet, johtosarjat läpi vientien kohdalta,
ja ne takaluukun johdot kannatta tarkastaa etei mikään mene oiksulkuun/räpsi muuten maihin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

huonoja arvauksia.

1.webasto ei starttaa yli +5 lämmöissä?
ja jos korjautat niin kannattaa viedä ammattiliikkeesee, esim. hki ripoil oy.

2. en ole varma mutta onko sillä yj releellä jotain tekemistä asian kanssa?
akun navat, virtalukko, jokin pääsulake jne.
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

löysin jännittävän relevirityksen sulakeboksista.. sulakkeen 15 (headlamp range) perästä otettu kaapparilla ohjausvirta releelle joka antaa akulta suoraan virran sulakkeen 2 (courtesy lights) lähtevän liittimen paikalle, jossa ei näy tulevaa liitintä lainkaan. jos tuon relekytkennän poistaa, SRS-valo syttyy aina kun "vilauttaa" pitkiä, mutta pitkät eivät vilkahda.. Huhhuh.. näyttäisi vähän sille että olisi tarvetta ko. auton kytkentäkaaviolle, taitaa olla joku pellepeloton keksinyt mersuun sähköt uudelleen. Saattaapi varmaan tuo satunnainen sähköjen katoilukin johtua tuosta.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

roinmikk kirjoitti:löysin jännittävän relevirityksen sulakeboksista.. sulakkeen 15 (headlamp range) perästä otettu kaapparilla ohjausvirta releelle joka antaa akulta suoraan virran sulakkeen 2 (courtesy lights) lähtevän liittimen paikalle, jossa ei näy tulevaa liitintä lainkaan. jos tuon relekytkennän poistaa, SRS-valo syttyy aina kun "vilauttaa" pitkiä, mutta pitkät eivät vilkahda.. Huhhuh.. näyttäisi vähän sille että olisi tarvetta ko. auton kytkentäkaaviolle, taitaa olla joku pellepeloton keksinyt mersuun sähköt uudelleen. Saattaapi varmaan tuo satunnainen sähköjen katoilukin johtua tuosta.
ei liity mitenkään vaikka vetokoukkuun...itseviriteltyyn?....tai sitten on kolariauto ja airbagit on "poistettu" ja valo näkyy startin yhteydessä jotta menee katsastuksesta läpi?

noi on pahoja noi pellepelottomien omat kytkennät näissä "uusissa" sähköautoissa....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

W210E kirjoitti:
roinmikk kirjoitti:löysin jännittävän relevirityksen sulakeboksista.. sulakkeen 15 (headlamp range) perästä otettu kaapparilla ohjausvirta releelle joka antaa akulta suoraan virran sulakkeen 2 (courtesy lights) lähtevän liittimen paikalle, jossa ei näy tulevaa liitintä lainkaan. jos tuon relekytkennän poistaa, SRS-valo syttyy aina kun "vilauttaa" pitkiä, mutta pitkät eivät vilkahda.. Huhhuh.. näyttäisi vähän sille että olisi tarvetta ko. auton kytkentäkaaviolle, taitaa olla joku pellepeloton keksinyt mersuun sähköt uudelleen. Saattaapi varmaan tuo satunnainen sähköjen katoilukin johtua tuosta.
ei liity mitenkään vaikka vetokoukkuun...itseviriteltyyn?....tai sitten on kolariauto ja airbagit on "poistettu" ja valo näkyy startin yhteydessä jotta menee katsastuksesta läpi?

noi on pahoja noi pellepelottomien omat kytkennät näissä "uusissa" sähköautoissa....
Joskus pelkkä poppivehekeitten asenus on riittänyt sotkemaan sähköt(väylän) eli ei ole mikään ihme jos pikusen temppuilee kun tervalisuuten liityviin juttuihin tehty jotain virityksiä...
kokeile poista virtelmä ja seurata vieläkö tekke virtojen pätkimistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

jos tuon releen poistaa käytöstä (joka on ainoa näkyvä viritelmä), pitkien vilauttaminen sytyttää SRS-valon hetkellisesti, jonka jälkeen se sammuu. pitkät eivät silloin syty. Pitkät menevät päälle kun viiksestä laittaa konetilaan päin normaalisti. muutenkin toimii normaalisti. SRS-valo syttyy virtojen kytkennässä kuten pitääkin. aika hankala läjhteä selvittelemään kun ei tiedä miten alkuperäiset sähköt on tehty.. mahtaisiko joltain löytyä kaaviota?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

roinmikk kirjoitti:jos tuon releen poistaa käytöstä (joka on ainoa näkyvä viritelmä), pitkien vilauttaminen sytyttää SRS-valon hetkellisesti, jonka jälkeen se sammuu. pitkät eivät silloin syty. Pitkät menevät päälle kun viiksestä laittaa konetilaan päin normaalisti. muutenkin toimii normaalisti. SRS-valo syttyy virtojen kytkennässä kuten pitääkin. aika hankala läjhteä selvittelemään kun ei tiedä miten alkuperäiset sähköt on tehty.. mahtaisiko joltain löytyä kaaviota?
Ensin koodin luku *:rila ilman viritelmää

muuten etsinän aloitusta voisi ajatella siihen valonvaihto viiksen ja ratti tolpan kulmille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

jep, täytyy noi vikakoodit käydä jossain luetuttamassa.. sillä voi löytää jotain suuntaa mistä lähteä etsimään.

Sen verran kaivelin että löytyi tuolta ainakin turvalaitteiden boksi jossa oli vieläpä kaikki piuhat kiinni katkaisemattomina, voisi ehkä jopa olettaa että nuo airbagit ovat tallella kun lootakin paikallaan.

Joo ja seuraavaksi varmaa lähtee tuo ratin alunen avaukseen ja tutkimnuksiin. Mielestäni on kuitenkin perin ihmeellistä että tuollainen relekytkentä on tehty, miksi tuota kautta. Courtesy light= kaiketi virta valoille kun ovi avataan että syttyy.. syttyväthän nuo vaikka releenkin poistaa.. ja ohjausvirta headlight range (xenon).. xenonvaloja ei autossa ole, joten en tiedä mitä tuo tarkoitta.. tuskin nyt omaa sulaketta ajovalojen korkeussäädölle? ja jos se tarkoittaa sitä, niin erikoista mielestäni että ajovalojen korkeussäädon virrasta otetaan ohjaus releellä oven avaus valolle? loppuu äly, ei käy järkeen tuo rakennelma, varsinkin kun se vielä vaikuttaa tuohon pitkien vilautuksessa SRS valoon. ei nyt kuitenkaan olla mihinkään väylään kaiketi kajottu, kun ollaan vasta sulakeboksilla välittömästi sulakkeiden jälkeen? vai tuleeko ohjausyksiköltä vielä piuhoja sulakerasiaan päin? tuskin..
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

roinmikk kirjoitti:jep, täytyy noi vikakoodit käydä jossain luetuttamassa.. sillä voi löytää jotain suuntaa mistä lähteä etsimään.

Sen verran kaivelin että löytyi tuolta ainakin turvalaitteiden boksi jossa oli vieläpä kaikki piuhat kiinni katkaisemattomina, voisi ehkä jopa olettaa että nuo airbagit ovat tallella kun lootakin paikallaan.

Joo ja seuraavaksi varmaa lähtee tuo ratin alunen avaukseen ja tutkimnuksiin. Mielestäni on kuitenkin perin ihmeellistä että tuollainen relekytkentä on tehty, miksi tuota kautta. Courtesy light= kaiketi virta valoille kun ovi avataan että syttyy.. syttyväthän nuo vaikka releenkin poistaa.. ja ohjausvirta headlight range (xenon).. xenonvaloja ei autossa ole, joten en tiedä mitä tuo tarkoitta.. tuskin nyt omaa sulaketta ajovalojen korkeussäädölle? ja jos se tarkoittaa sitä, niin erikoista mielestäni että ajovalojen korkeussäädon virrasta otetaan ohjaus releellä oven avaus valolle? loppuu äly, ei käy järkeen tuo rakennelma, varsinkin kun se vielä vaikuttaa tuohon pitkien vilautuksessa SRS valoon. ei nyt kuitenkaan olla mihinkään väylään kaiketi kajottu, kun ollaan vasta sulakeboksilla välittömästi sulakkeiden jälkeen? vai tuleeko ohjausyksiköltä vielä piuhoja sulakerasiaan päin? tuskin..
ihan tuli mieleen että olisko ollut ennen "terotuuninki-auto"?...ettei ole jotain pi**uvaloja ohjailtu jalkatilassa ja jälkiasennusxenoneita jne?
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

Täytyypä nyt taas kirjoittaa uusiä päivityksiä, eli nyt on ilmennyt sellainen oire että auto ei aina tahdo käynnistyä, eli tuntuu kuin ajonesto menisi päälle ei pyöritä edes starttia. sama juttu siis kuin ajossa eli ajossa kun sähköt pätkäisee, niin auto sammuu, mutta lähtee kyllä käyntiin "mäkistartilla" vauhdissa, välillä jää vain mittaristo pimeäksi. virtalukkoon ja ajonestoon jotenkin tuon vian liittäisin. Nyt kuitenkin hieman ristiriidassa se että edellisellä ajokerralla kun ilmastoinnin kytki pois, mittaristö tuli takasin, kun taas laittoi ilmastoinnin päälle, niin mittaristo pimeni. Ah tätä väylätekniikkaa..
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

Vielä lisää oireita. melkein 1000km menikin jo hienosti. Eli nyt kun laitoin virrat päälle, mittariston valot syttyivät hyvin himmeänä, eikä startannut, yritin uudelleen niin mittariston valot vilkkuivat hullun lailla.. muutaman yrityksen jälkeen onnistui taas normaalisti. On se vaan kumma peli, vähän harmittaa kun piti käyttöautoksi tulla, mutta ei kai auta kun purkaa koko v***n romu atomeiksi ja katsoa missä vika piilee. Jotain virityksiä löysin vielä ratin alta.. tulee valkoinen 6karvainen piuha jostain takaa.. en tiedä mitä on uusittu, mutta alkuperäiseltä ei näytä. jatkuu ratin alle joista 2 karvaa kytketty kaappareilla toinen mielestäni menee jarrupolkimen anturille ja toinen jonnekin muualle. loput menevät sinne eteen vasemmalla jossa on myös jotain ohjausbokseja (mitä lie laatikoita).

tässähän tulee kiire saada tuo 300dt liikenteeseen että pääsee uutta käyttöautona hankittua, mutta sekasikiöksi osoittautunutta tutkimaan.. vähän kirvelee silmään, ihan kuin olisi kaupan teon yhteydessä jotain lirahtanut..
roinmikk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 09.08.2010 15:03

Re: 220 CDI Väykyn sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja roinmikk »

roinmikk kirjoitti:Vielä lisää oireita. melkein 1000km menikin jo hienosti. Eli nyt kun laitoin virrat päälle, mittariston valot syttyivät hyvin himmeänä, eikä startannut, yritin uudelleen niin mittariston valot vilkkuivat hullun lailla.. muutaman yrityksen jälkeen onnistui taas normaalisti. On se vaan kumma peli, vähän harmittaa kun piti käyttöautoksi tulla, mutta ei kai auta kun purkaa koko v***n romu atomeiksi ja katsoa missä vika piilee. Jotain virityksiä löysin vielä ratin alta.. tulee valkoinen 6karvainen piuha jostain takaa.. en tiedä mitä on uusittu, mutta alkuperäiseltä ei näytä. jatkuu ratin alle joista 2 karvaa kytketty kaappareilla toinen mielestäni menee jarrupolkimen anturille ja toinen jonnekin muualle. loput menevät sinne eteen vasemmalla jossa on myös jotain ohjausbokseja (mitä lie laatikoita).

tässähän tulee kiire saada tuo 300dt liikenteeseen että pääsee uutta käyttöautona hankittua, mutta sekasikiöksi osoittautunutta tutkimaan.. vähän kirvelee silmään, ihan kuin olisi kaupan teon yhteydessä jotain lirahtanut..
Niin siis tämä pohjustuksena sille että onko jollain ko. pirssiin sähkökaavioita, tietoa eri antureiden vastusarvoista yms. hyödyllistä tietoa selvittämiseksi?
Vastaa Viestiin