w201 2.6 vm-89 dieselöinti (om602 tai om606) turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

w201 2.6 vm-89 dieselöinti (om602 tai om606) turbo

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

Terve!

Yritin tuota hakua käyttää mutta ei oikeen löytynyt sopivaa topiccia.

Eli tarkoituksena olisi vaihtaa tuohon tenavaan,vanhan tärpätti koneen tilalle om602 tai 606 turpo diesel kones.Minkäslaisia muutoksia tuo nyt sitten tarvisi leimalle,lähinnä alustan osalta? Onkos tuo jo vähäpäästöinen kun on -89vm,tosin otteessa ei mainita vähäpäästöisyydestä?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jos laitat om602 niin ei joudu muutoksia tekemään (tehot tippuu) mutta jos 606:sen laitat niin joudut vertaamaan cossuun, eli vaihtamaan etujarrut, kallistuksen vakaajat ja jousituksen. Viisammat / enemmän tietävät voivat korjata.


(on muuten omituiset valinnat :D 2.5l 10v 5syl tai 3.0l 20v 6syl)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

vaihtoehtoja ihmettelin myös, oliskoha kyseiset pannut hyllytavarana :)

-89 auton ei pitäisi olla vähäpäästöinen ellei kyseessä ole tuontipeli.
Auton vähäpäästöisyys ei näy enään uusissa rek.otteissa, joten jos varmuuden haluaa asiasta kannattaa soittaa konttorille
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5540
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

nj^ kirjoitti:jos laitat om602 niin ei joudu muutoksia tekemään (tehot tippuu) mutta jos 606:sen laitat niin joudut vertaamaan cossuun, eli vaihtamaan etujarrut, kallistuksen vakaajat ja jousituksen. Viisammat / enemmän tietävät voivat korjata.


(on muuten omituiset valinnat :D 2.5l 10v 5syl tai 3.0l 20v 6syl)
Kutosessa on 24 venttiiliä :wink:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ah, näpytysvirhe, ajatusvirhe, mikä lie :D Varmaan 605 oli mielessä :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

apg kirjoitti:vaihtoehtoja ihmettelin myös, oliskoha kyseiset pannut hyllytavarana :)

-89 auton ei pitäisi olla vähäpäästöinen ellei kyseessä ole tuontipeli.
Auton vähäpäästöisyys ei näy enään uusissa rek.otteissa, joten jos varmuuden haluaa asiasta kannattaa soittaa konttorille
Joo löytyy tosiaan tollanen 602:nen turpo nurkista,mutta toi 606 houkuttelis enemmä kun yks 602 ollu jo.Auto on tuotu vissiinkin jokunen vuosi sitten saksasta,vai oliko ruottista.

Kuinkas noita cossun alustan osia saa,eli löytyykö ihan motonetin hyllyltä?

Edit: Mitäs muutoksia toi 602 tarvis edes leimalle?
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

602 ei pitäisi tarvita mitään muutoksia leimalle jos käytät orggis ahdinta ilman cuuleria. Jos vaihdat ahtimen tai lisäät cuulerin niin pitää käyttää tehopenkissä. Nämä siis jos auto ei ole vähäpäästöinen.
606:sen kanssa saattaa tulla ongelmia akselipainojen kanssa.
Vastaa Viestiin