
E200 -95 w124, kannattaako?
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
E200 -95 w124, kannattaako?
Eli tommonen olis tarjolla, hyvään hintaan ja pienillä kilometreillä. Minkäslainen kone tossa on, onko se sama mikä tuli muistaakseni -89, vai onko tässä 16 venanen mylly, vrt. 230E>E220? Jonkun verran olen ajellut mutsin -88 (kaasari) 200:sta ja onhan se mukava peli jos laiskuutta ei oteta huomioon. Tiedä sitten kuinka paljon pirteämpi toi ruiskumalli on? Huomenna ajattelin mennä autoa katsastamaan, kuvien mukaan se on virheetön, katotaas nyt.
Kaikki muutkin hyvät neuvot kelpaavat, kiitoksia etukäteen.

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Hmn
Autossa on jo uusi neliventtiilikannella varustettu M111 moottori, 136 hv muistaakseni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Kiitti, epäilinkin niin vaikka "Mercedes Enthusiast"-läpyskä väitti että autossa oli koko valmistuksen ajan sama mylly. Tiedä sitten jos näin oli Brittien saarilla.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
No niin, tuli ko. auto hankittua mutta vielä en ole sitä saannut. Edelliseen omistajaan en ollut vielä yhteydessä, hänen pojan sain kiinni mutta eipä hän osannut vastata autoa koskeviin kysymyksiin.
Autolla on siis ajettu 85000km ja nyt ihmettelenkin että minkälaisia öljyjä autossa pitäisi käyttää? Myöskin "multi-hihnan" vaihtoväli kiinnostaisi. Näin "uutta" kun ei aikasemmin ole ollut niin en tiedä onko tässä moottorissa jakopäässä hihna vaiko ketju, epäilin ketjua mutta en todellakaan tiedä.
Mitä varaosaluetteloista näin niin huomattavasti vaikempaa on löytää osia tähän 93>95-mallin kun muihin 124-koppasiin.
Kiitoksia taas etukäteen neuvoista.
Autolla on siis ajettu 85000km ja nyt ihmettelenkin että minkälaisia öljyjä autossa pitäisi käyttää? Myöskin "multi-hihnan" vaihtoväli kiinnostaisi. Näin "uutta" kun ei aikasemmin ole ollut niin en tiedä onko tässä moottorissa jakopäässä hihna vaiko ketju, epäilin ketjua mutta en todellakaan tiedä.
Mitä varaosaluetteloista näin niin huomattavasti vaikempaa on löytää osia tähän 93>95-mallin kun muihin 124-koppasiin.
Kiitoksia taas etukäteen neuvoista.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Eikös tuota liene ketju vielä ihan uusissakin Mersun moottoreissa. Eikö edes pientä "rallatusta" kuulu?
P.S. Kuuntelin tänään E 290 Turbodieselin pakoääniä, kun laitettiin kärriä perään. Ihan erilainen ääni kuin jossain Passat TDI:ssä, vaikka samanlainen moottorirakenne onkin. Jopa uudet CDI-moottorit nakuttavat minusta enemmän... viisi- tai kuusisylinterisiä en ole kyllä päässyt kuulemaan. Toki aiheuttaahan se yksi ylimääräinen sylinteri Pas*akattiin verrattuna sitä "lisäarvoa"... mutta oikein mukavat murinat
.
P.S. Kuuntelin tänään E 290 Turbodieselin pakoääniä, kun laitettiin kärriä perään. Ihan erilainen ääni kuin jossain Passat TDI:ssä, vaikka samanlainen moottorirakenne onkin. Jopa uudet CDI-moottorit nakuttavat minusta enemmän... viisi- tai kuusisylinterisiä en ole kyllä päässyt kuulemaan. Toki aiheuttaahan se yksi ylimääräinen sylinteri Pas*akattiin verrattuna sitä "lisäarvoa"... mutta oikein mukavat murinat

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Onko 290TD:ssä muka neloskone???!!!Timo L. kirjoitti:Eikös tuota liene ketju vielä ihan uusissakin Mersun moottoreissa. Eikö edes pientä "rallatusta" kuulu?
P.S. Kuuntelin tänään E 290 Turbodieselin pakoääniä, kun laitettiin kärriä perään. Ihan erilainen ääni kuin jossain Passat TDI:ssä, vaikka samanlainen moottorirakenne onkin. Jopa uudet CDI-moottorit nakuttavat minusta enemmän... viisi- tai kuusisylinterisiä en ole kyllä päässyt kuulemaan. Toki aiheuttaahan se yksi ylimääräinen sylinteri Pas*akattiin verrattuna sitä "lisäarvoa"... mutta oikein mukavat murinat.
Olen luullut aina että vähintään 5-kone???
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Sitähän minäkin
E 290 Turbodiesel L/4 1996-1999 129 / 95 2874 5R 195
Sitähän minäkin R5: hän siinä on
Sitähän minäkin R5: hän siinä on

Hmn, kirjoitin, että 
Eikös tuossa todeta, että siinä on yksi sylinteri enemmän kuin Passatissa?Timo L. kirjoitti:. Toki aiheuttaahan se yksi ylimääräinen sylinteri Pas*akattiin verrattuna sitä "lisäarvoa"...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ketjupa varmaankin, pitää koittaa tutkia tarkemmin kun saan auton. Odottavan aika on pitkä...
Mites ton hihnan vaihtojen kanssa, onko tietoa? Kannattaa kyllä varmaan vaihtaa sekin, ajattelin viedä auton pikimmiten ilmastointi-tarkistukseen sekä öljynvaihtoon, saavat samalla vaihtaa hihnan. Nyt kun vielä tietäis mitkä öljyt laittais, varmaankin täys-synt?

Mites ton hihnan vaihtojen kanssa, onko tietoa? Kannattaa kyllä varmaan vaihtaa sekin, ajattelin viedä auton pikimmiten ilmastointi-tarkistukseen sekä öljynvaihtoon, saavat samalla vaihtaa hihnan. Nyt kun vielä tietäis mitkä öljyt laittais, varmaankin täys-synt?

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Paras
Parasta öljyä mitä löytyy. Käytännössä siis Castrolia tai tai Mobilia niistäkin kalleinta mahdollista. On kai niitä muitakin hyviä, mutta nuo on ainakin varmoja.
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia