Mersun jakoketju

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Mersun jakoketju

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Elikkä ostettiin uusi jakoketju kl-varaosasta, jossa on samanlainen lukitus kuin polkupyörän ketjuissa. Kysyin myyjältä, että tarvitseeko ketju niitata, koska pysyykö kyseinen lukitus siellä? Kysynkin sen takia, koska en ole koskaan ketjua vielä vaihtanut. Myyjä sanoi ettei tiedä asiasta. Mitä mieltä olette onko se lukko sen takia siinä, että osat pysyvät kasassa ennen varsinaista niittausta? Kiitoksia vastauksesta, kuvan voin laittaa jos tarvitsee.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

On noista (sel & sec) kumpainenkin kestänyt pelkillä lukoilla jo muutaman vuoden.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Joo kyllähän sen siellä luulisi pysyvän kun laittaa vaan umpipään menosuuntaan.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

eiköhän tuo kuulu kuitenki niitata..? ite en laittas lukolla ees naapurin autoon.. eihän ne lukot kestä pyörässäkään.. :shock:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos siinä on lukko ura ja niittaat sen niin niitin pää murenee ennemmin kuin niittautuu,kokemusta.
Se oikea niitti joka on niitattava on vaan suorat tapit ja se on helppo niitata ja monesti muissakin niitattavissa ketjuissa on niitattava kärki pehmeää mutta muuten on tappi kova,näin ainakin nippuketjuissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
blobar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.09.2009 01:39

Viesti Kirjoittaja blobar »

atlas kirjoitti:Jos siinä on lukko ura ja niittaat sen niin niitin pää murenee ennemmin kuin niittautuu,kokemusta.
Se oikea niitti joka on niitattava on vaan suorat tapit ja se on helppo niitata ja monesti muissakin niitattavissa ketjuissa on niitattava kärki pehmeää mutta muuten on tappi kova,näin ainakin nippuketjuissa.
Minulla kans ajakohtaista Vaihtaa ketju c180 330 000 km menny
kyllä se lukkojuttu on vaan hyvä uden asennuksessa
sillä liittää yhteen vanha ja uusi ja rautalanka toiseen päähän siihen vanhaan sillä pitää kireellä toinen pyörittäää moottoria pikku hiljaa
sitten lopuksi se niitataan .. ja viimeksi laitetaan se ketjun kiristäjä
ensin se pesäke paikalle kunnolla tiukaksi sitten se jousi kamoineen
vähä jäykkä saada sinne mutta kyllä se menee.
kirjota miten meni kun on valmista onnee
c180T 1997 330000KM
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

h.hartikainen kirjoitti:eiköhän tuo kuulu kuitenki niitata..? ite en laittas lukolla ees naapurin autoon.. eihän ne lukot kestä pyörässäkään.. :shock:
no ei ihan pidä paikkaansa....vuosia enskaa ajelleena olen vähän eri mieltä....ketjuista ei ole koskaan irronnut lukkopala itseltä eikä 100:lta parhaalta kaveriltani. :wink:

olen tosin nähnyt kymmen kunta huonosti niitattua katupyörän ketjuremonttia joissa ketjuja on kaivettu eturattaan ja lohkon välistä sorkkaraudalla....muutaman kerran melkein kuskin nilkastakin. :D

kyllä ne lukot ajaa täysin saman asian kuin niittaaminenkin...
Vastaa Viestiin