Kansi/tiiviste vikako??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petev
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.06.2010 19:14
Paikkakunta: Pohjois-savo

Kansi/tiiviste vikako??

Viesti Kirjoittaja petev »

Tuli marsuun vika,eli nostaa lämpöjä kovemmin vedättäessä(nostaa ahdot maksimiin),lämppäristä tulee vähän aikaa lämmintä ja kohta muuttuu kylmäksi.Kylmänä kun käynnistää ja pyörittää lämpimäksi, alkaa paisarista työntää nestettä pihalle,kuplii, vaikka ei ole korkkikaan paikallaan.Termari vaihdettu,vesipumppu myöskin, ei vaikutusta.Nesteen seassa ei öljyä,eikä öljyssä nestettä/vaahtoa.Eli oliskohan kansi tai pahvi mennyt??
Auto on org.300td farkku vm88, isommalla turbolla(garretin gt 40 ),välijäähdyttimellä ja pp-pumpulla.Eli OM603 12v moottorista on kai kyse? Saako tähän moottoriin teräskannentiivistettä? Olen kuullut käytettävän OM606 24v terästiivistettä pienellä modauksella..ja mitähän maksaa tuo tiiviste?Mistä saa?Miten nopealla toimituksella?
Onko kellekkään jäänyt/ylimääräisiä 12v kansia??(voisin tarvita)
Täytyy yrittää saada alkuviikosta kansi pois, niin näkee mitä sieltä on mennyt. :cry: :cry: :cry:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tommonen kupliminen paisarissa viittais kannen halkeemiseen, tai pahvin pettämiseen. auki vaan, niin näkee.

joo, noista peltitiiviseistä ne on tehneet. en muista nyt, että pitikö sinne porailla jotain reikiä, mutta kuitenkin pitäis jotenkin onnistua. joku viisaampi neuvoo. paljonko ollu ahtopaineita käytössä? se vakio pahvikin kestää ihan hyvin, jos ei ihan hirveitä paineita ole. jotakin alta 2 baaria, niin luulis toimivan vielä. ja kuparisprayliimalla saa vielä kestävämmän siitä vakiopahvista.
W201 250DT 20V
w201 190E
petev
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.06.2010 19:14
Paikkakunta: Pohjois-savo

Kansi/tiiviste vikako??

Viesti Kirjoittaja petev »

pera8x kirjoitti:tommonen kupliminen paisarissa viittais kannen halkeemiseen, tai pahvin pettämiseen. auki vaan, niin näkee.

joo, noista peltitiiviseistä ne on tehneet. en muista nyt, että pitikö sinne porailla jotain reikiä, mutta kuitenkin pitäis jotenkin onnistua. joku viisaampi neuvoo. paljonko ollu ahtopaineita käytössä? se vakio pahvikin kestää ihan hyvin, jos ei ihan hirveitä paineita ole. jotakin alta 2 baaria, niin luulis toimivan vielä. ja kuparisprayliimalla saa vielä kestävämmän siitä vakiopahvista.
Öljynpaineet tyhjäkäynnillä lämpimänä n.1,7-2 bar ,normaali??
Ahtopaineet nostaa 1,85bar(mitattu 351,5hv 553N penkissä näillä paineilla 3vk sitten.)Auton mittarissa vajaa 400tuhatta,en tiedä onko vaihdettu kannentiiviste em.viritysten ohessa. Auto ollut minulla n.kuukauden
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kyllähän tuo kansi- tahi pahvivialle kuulostaa. Ei oo kyllä auton kohdalla kokemusta mut yks 200cm comanche oireili samalla tavalla. Kylmänä kun otti paisarin korkin irti ja laitto vekottimen käyntiin, niin tuli mehut pihalle meinaan aika vauhdilla =D

Teoriassa vois ajatella, että kansi halki, kerran ei kylmänä purskuttele. Lämpimäksi päästyään lämpölaajeneminen sitten aukaisisi tämän halkeaman himpun isommaksi, jolloin tämä purskuttelu politiikka alkaisi.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin