W124 -90 lämmityslaitteen puhallin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W124 -90 lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

124-farkun (250TD / -90) lämppärin puhallin sanoi työsopimuksen irti. Vaihto helpompi kuin kuvittelinkaan; konehuoneen puolelta.
Isommatkin kuvat löytyvät tarvittaessa.

Kuva 1
Kuva

Akkukotelon pahvi on kiinni "neppareilla", sen kun revitään irti.
Lasin alareunan kumilistat irtoavat nostamalla, samoin reunojen kumitiivisteet.
Vesikourujen alareunassa molemmin puolin muoviset lukituslevyt (nuoli kuvassa) - irtoaa vetämällä.
Vesikourun yläreunan peltiruuvit (nuoli kuvassa) irti, jolloin reunimmaiset osat irtoavat erillisinä.
Rinta"pellissä" on 2 kpl muovisia kiinnitysruuveja (nuoli kuvassa); kierretään kokonaan irti.
Rinta"pellin" takana on nurkassa vielä peltiruuvit keskiosan kiinnityksenä.
Pyyhkijän varren kaulus irtoaa vetämällä, ja ilmanoton keskiosa nostetaan pois.

Kuva 2
Kuva

Neljä kiinnitysmutteria ja alareunan kumivaimennin sankoineen avataan.
Kiinnitysruuvit ovat pyyhkijämoottorille, ei tarvitse avata.
Vivustoihin älä koske. Pyyhkijäsysteemi poistetaan kokonaisena.


Kuva 3
Kuva

Lämmityslaitteen puhallin on pyyhkijäsysteemin alla.
(Lisäys) Päällä olevaa flektikoteloa ei tarvitse irrottaa; "lievää" väkivaltaa käyttäen saa etureunan nousemaan pyyhkijän tuen ohi ylös, jolloin saa enemmän tilaa askaroida flektimoottorin kiinitysten kanssa. Sen saa myös tungettua takaisin paikoilleen.

Moottorin muovikotelo on rungossa kiinni kolmella 7 mm ruuvilla ja johto puristetulla sangalla; avataan meisselillä levittämällä.

Moottorin kotelo on kiinni yhdellä ruuvilla; nostetaan meisselillä kampeamalla irti.
Puhaltajan siivikon saa irti tukemalla siivikosta ja vasaralla/tuurnalla terävästi lyömällä; monta terävää iskua parempi kuin yksikin "voimalyönti".

Siivikko naputellaan vaihtomoottoriin niin, että akseli tulee n. 2mm yli.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Noinhan se menee, hyvä ohje.

Itse flekti / siivikko on usein aika tiukassa ja sen saa helposti rikki. Pieni lämmitys kuumailmapuhaltimella akselin päähän ja sit naputtelu tuurnalla voi helpottaa irroitusta.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Vastaa Viestiin