W211 220Cdi tehot katoilee ajoittain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Odin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.10.2005 21:35

W211 220Cdi tehot katoilee ajoittain

Viesti Kirjoittaja Odin »

Kaverin biilissä seuraavaa vikaa. Lämpimällä kelillä pidemmän matkaa ajaessa ja usein reippaan kiihdytyksen jälkeen moottorista katoaa veto ykskaks liki totaalisesti. Vikatilaan ei mene, sillä moottori ottaa edelleen kierroksia, muttei kulje yhtään mihinkään. Tasaisella voi ehkä juuri ja juuri nopeus pysyä samana, mutta ylämäessä hyytyy. Ongelma on tullut parin vuoden aikana yhteensä parikymmentä kertaa ja aina kesähelteillä. Vian tullessa auto tien sivuun, jokunen minuutti auto sammuksissa odottelua ja vika tipotiessään.

Piuhan päässä käytetty eikä vikakoodeista jälkeäkään. Mystinen vika, johon "ammattilaiset" eivät osanneet sanoa juuta tai jaata. On vaan kuulemma ärsyttävää ja lie perin vaarallistakin kun tuppaa hyytyminen tapahtumaan isommin ohitellessa..

Löytyykö valistuneita arvauksia näin kesähelteillä?
tuve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:43
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja tuve »

Moi.

Voisiko ahtoilman lämpötila anturi katkaista menon?
vedätettäessä kun tuppaa lämpötilat nousemaan.

Vag-konsernin autoissa on tätä ollut että kun kiihdyttää pitkään niin auto ns.puutuu kesken kaiken mut virtoja vain käyttämällä pois (2s) niin pelaa taas normaalisti.

Onkos muuten vika päällä käytetty testerissä? eli vian ilmettyä välittömästi ilman sammuttamista piuhan perään?
Odin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.10.2005 21:35

Viesti Kirjoittaja Odin »

Testerissä on käytetty autoa sammuttamatta. Kuulemma mitään selvää vikakohdetta ei löytynyt. Mystinen juttu..

Kaveri kertoi et autoa on kuulemma hieman piristetty entisen käyttäjän toimesta. Tietoa onko joku lastu vai kunnon ohjelmointi ei ole. 206hp jonkun dynolapun mukaan sillä oli tuosta saatu, mikä kuulostaa omaan korvaan aika reippaalta tehonnostolta. Kyseessä kuitenkin 110kW versio. Kannattaisikohan hommata joku maltillisempi softa, mitä luulette..? Kestävyysongelmia ei ole ainakaan vielä ilmennyt. Vaihteistona 6-v manuaali. Ajettu 170tkm.

Kysyin kaverilta voisiko olla joku lämpötilaongelma kyseessä, ja kaveri kertoikin "kaasujalan viereisen seinän" lämpenevän tuntuvasti kuumilla ilmoilla ja kiihdyttelyjen jälkeen. Keskikonsoli on myös kuuma. Voiko vaihteisto lämmittää sitä niin paljon vai mikä...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Olikos testeri mikä minkä pääsä sitä käytettin :?:
Jos ajelee etlä suomessa päin niin vois katsoa näkyykö ohjelmassa jotain outoa (tai löytyykö sieltä mootorin tuho boxsia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin