Toimme saksasta maaliskuussa farmarimallisen -92 E220TE:n. Kilometrejä mittarissa oli vajaat 200tkm joka itse asiassa on yleistä siellä myytävissä autoissa, tarkistamisen paikka sillä aika useassa on ruuvattu. Hieman stooria kyseisestä autosta:
Löysin suomen päässä juuri ennen tulliin menoa moottoritilasta öljynvaihtolapun joka oli pudonnut koteloiden syövereihin ja jossa seisoi lukemat 250tkm noin vuosi ennen meidän ostomme ajankohdasta. Omistaja tottakai väitti että alkuperäiset kilometrit joka tosin ei pitänyt paikkansa. Pistin vihaista meiliä perään mutta ei vastausta.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onneksemme tulli otti lapun mukaan verot joten sinänsä ei se harmittanut. Voisi muuten nostaa isomman metakan
Itse auto toimii erittäin hyvin. Pientä kuluvaa osaa kuten kardaanin tukilaakeri/rättinivel vaihdettu sekä ohjausiskari. Takaluukun imumoottori odottaa sopivaa hetkeä tulevansa korjatuksi.Sinänsä pelleiltään auto ei ollut saksalaisittain "täydellinen" sillä takalasien listojen alla oli hieman kuppaa päästäen hieman vettä koteloihin sekä tunkinreissä pientä pintaruostetta....nuokin oli vaikea tarkistaa tietämättömänä mersuista. Muuten kori hyvin ryhdissään.
Öljyä on mennyt arviolta alle litra kymppitonnilla ja kulutus maantiellä jopa 7,6 litraan joka oli iloinen yllätys ottaen huomioon että oikeat kilometrit ovat lähelle 270tkm tällä hetkellä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Automaatilla tuo 2,2 litrainen on mukava ajaa ja hakkaa hiljaisuudellaan monia uudempiakin ajamiani autoja.....kävin testaamassa kaksilitraistakin mutta en oikein osaa sanoa oliko hirveää eroa nuin tehollisti? Joka tapauksessa hyvin pystyy tuolla ajelemaan 170kmh yhdellä sormella autobaanalla olematta muiden tukkona....ja pysymällä tiellä!
Nyt jos olisin ostamassa w124 mersua olisin paljon viisaampi nuiden pikku yksityiskohtien kannalta...en kuitenkaan vaihtaisi pois. Taitaa ainakin 2,2 litraisena olla harvinainen suomessa.....