w124 260e vm1992 pätkii 3000rpm
w124 260e vm1992 pätkii 3000rpm
elikäs mulla on 260e mersa joka pätkii 2500-3000 kieroksilla kiihdyttäessä välillä ei aina missä vika
260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykkii
eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.
uutta osaa jakaja, pyörijä, johtosarja, tulpat, lamda,
onko kellään ollu saman suuntaisia oireita..?
mulla on kans samanlaista vikaa.... röpöttelee kiihdytyksissä... ja ei kierrä loppuun asti pätkimättä. välillä ampuu putkessa ihan kunnon pamauksen kera...
mulla on kerenny entinen omistaja teippailla jotai lambda anturin johtoja ja kannessa olevasta mötykästä "moottorinlämpötila-anturi" on toinen johto nypätty irti...
mulla on kerenny entinen omistaja teippailla jotai lambda anturin johtoja ja kannessa olevasta mötykästä "moottorinlämpötila-anturi" on toinen johto nypätty irti...
No Brain , No Pain
Re: 260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykki
tämä lause alkoi naurattamaanjuhoakas kirjoitti:onko kellään ollu saman suuntaisia oireita..?

jos oot vaihtanu sytytyksen osat jo, niin sit alkaisin kattomaan releiden ja noiden antureiden johtoja ja kuntoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
se käy tod.näk. liian laihalla niillä kierroksilla, joko EHA ei toimi tai perussäätö on niin metsässä, ettei EHA:n säätö riitä tai jotain, sytkä ei tuota vikaa tee (M103 sytkäpuoli on aika idioottivarma, vaikka idiootti systeemi itsessään onkin...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos saat toisen lämpötila-anturin, 2-napainen, niin tee seuraavasti:eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.
Jätä alkuperäinen paikoilleen, mutta irroita piuhat ja kytke uusi niihin. Muista maadoittaa anturi. Tilapäisesti vaikka nostolenkin korvakkeeseen.
Kokeile nyt. Kone tuntee, että se on kylmä koko ajan ja pitää kylmäkäynnistyksen päällä. Pelaa ihan normaalisti.
Minä olen päässyt tähän asti, mutta en sitten tiedäkään missä vika on. Olen vaihtanut kaikki mahdolliset sähköosat ja ruiskuboksin. Ei apua.
Oisko polttoainepuolella?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Mersumies
Re: 260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykki
juhoakas kirjoitti:eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.
Lämpötila-anturi Ohmit kylmänä 240 - 260 ohm kuuma 90 ast. 2400 -2600 ohmia. Tarkista Lamda-anturin liitos tinaus tapeista ja onko johtimien säikeet ehjät. Noista voi löytä syyllinen.
Meseillään