w124 260e vm1992 pätkii 3000rpm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhoakas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.07.2010 04:50
Paikkakunta: Kolari

w124 260e vm1992 pätkii 3000rpm

Viesti Kirjoittaja juhoakas »

elikäs mulla on 260e mersa joka pätkii 2500-3000 kieroksilla kiihdyttäessä välillä ei aina missä vika
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleisin vika löytyy virranjakajan sisältä näissä koneissa,aloita sieltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
juhoakas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.07.2010 04:50
Paikkakunta: Kolari

260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykkii

Viesti Kirjoittaja juhoakas »

eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.

uutta osaa jakaja, pyörijä, johtosarja, tulpat, lamda,

onko kellään ollu saman suuntaisia oireita..?
Xwiidus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 03.09.2010 03:40
Paikkakunta: Oulu/Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Xwiidus »

mulla on kans samanlaista vikaa.... röpöttelee kiihdytyksissä... ja ei kierrä loppuun asti pätkimättä. välillä ampuu putkessa ihan kunnon pamauksen kera...

mulla on kerenny entinen omistaja teippailla jotai lambda anturin johtoja ja kannessa olevasta mötykästä "moottorinlämpötila-anturi" on toinen johto nypätty irti...
No Brain , No Pain
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykki

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juhoakas kirjoitti:onko kellään ollu saman suuntaisia oireita..?
tämä lause alkoi naurattamaan :D Kyllä, kaikilla on ollut ko. oireet ja foorumi taitaa olla puolillaan asiaa siitä ;)

jos oot vaihtanu sytytyksen osat jo, niin sit alkaisin kattomaan releiden ja noiden antureiden johtoja ja kuntoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

se käy tod.näk. liian laihalla niillä kierroksilla, joko EHA ei toimi tai perussäätö on niin metsässä, ettei EHA:n säätö riitä tai jotain, sytkä ei tuota vikaa tee (M103 sytkäpuoli on aika idioottivarma, vaikka idiootti systeemi itsessään onkin...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.
Jos saat toisen lämpötila-anturin, 2-napainen, niin tee seuraavasti:
Jätä alkuperäinen paikoilleen, mutta irroita piuhat ja kytke uusi niihin. Muista maadoittaa anturi. Tilapäisesti vaikka nostolenkin korvakkeeseen.
Kokeile nyt. Kone tuntee, että se on kylmä koko ajan ja pitää kylmäkäynnistyksen päällä. Pelaa ihan normaalisti.
Minä olen päässyt tähän asti, mutta en sitten tiedäkään missä vika on. Olen vaihtanut kaikki mahdolliset sähköosat ja ruiskuboksin. Ei apua.
Oisko polttoainepuolella?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 260e w124 kylmänä pelaa tosi hyvin mutta lämpimanä nykki

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

juhoakas kirjoitti:eli kylmänä pelaa hyvin ja on vetoja, mutta kun lämpenee niin alkaa pätkiin ja nykkii, tyhjäkäynti on ok.

uutta osaa jakaja, pyörijä, johtosarja, tulpat, lamda,

onko kellään ollu saman suuntaisia oireita..?

Lämpötila-anturi Ohmit kylmänä 240 - 260 ohm kuuma 90 ast. 2400 -2600 ohmia. Tarkista Lamda-anturin liitos tinaus tapeista ja onko johtimien säikeet ehjät. Noista voi löytä syyllinen.
Meseillään
Vastaa Viestiin