W124:n vaeltaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

W124:n vaeltaminen

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Suhteellisen vähän ajettu W124 220E vaeltaa tietyissä tilanteissa.
Auto kulkee jotakuinkin suoraan tasaisella tiellä ja tyvenellä, mutta jos jokin ulkoinen ilmiö antaa aiheen sivuttaisliikkeeseen esim. tuulenpuuska tai ohitus, niin auto jää huojumaan sivusuunnassa, jonka korjaamisen tarvitaan enemmän ohjausta kuin normaalisti ja seurauksena on ikävä sivuttaissuuntainen keinunta, josta kärsii kuljettaja ja matkustajat. Syy ilmiöön on tod. näk. varsin selvä ja sitä on varmaan tälläkin palstalla käsitelty. En kuitenkaan lähtisi summassa uusimaan alustan osia kuten iskareita, joten haluaisin huikan kommentteja niiltä, joilla vastaavia ongelmia on ollut.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eiköhän syy löydy muualta kun iskareista.
Ohjausiskarin onko kunnossa ja miten lie ton takapään "risukasan" laita?
Ja jos ne kunnossa niin miten lie pyöränkulmat?

Äkkisestään tulis noi mieleen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Kävin hiukan tutkailemassa ja ainakin toisen puolen raidetangon pää on väljä, joten ilmeisesti muuta ei tarvita syyksi? Sillä selittynee pieni klappi, joka on hiukan enemmän kuin 124:ssa normaalisti.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Taka apurungon puslat loppu niin se ohjaa myös takapyörillään.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

vaeltaminen

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

itellä oli samat oireet,raidetangon pää väljä,vaihdoin koko tangon eli molemmat päät,sen jälkeen nelipyörä suuntaus johan hävis huojumiset.
Auto 124 200d
wallu
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Jos raidetangon pää on väljä, uusi samalla molemmat. Lisäksi alatukivarren kumit. Seuraavaksi sitten alapallot. Ja tarkista iskarien yläpään kiinnitys.
Mersu ei souda tai huoju, jos ei ole väljää jossain.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

En kuitenkaan lähtisi summassa uusimaan alustan osia kuten iskareita, joten haluaisin huikan kommentteja niiltä, joilla vastaavia ongelmia on ollut.
Ainoa oikea tapa on käyttää mersu alustan tarkastuksessa OSAAVASSA korjaamossa.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ainoa oikea tapa on käyttää mersu alustan tarkastuksessa OSAAVASSA korjaamossa.
Oisko vinkkejä, mielellään Päijät-Hämeestä?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

Lahdessa on ainakin MBA-AUTO Okeroistentiellä ja CITY-DIESEL Hirsi-
metsäntiellä
wallu
Vastaa Viestiin