Entäs ruiskutuspumpun anti-tuning?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

Entäs ruiskutuspumpun anti-tuning?

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Eli ilmeisesti edellinen omistaja rukkaillu tuota pumppua. En tiedä kuinka paljon ja mitäkin. Noh... Tyhjäkäyntihän siinä oli sitten jäänyt korkeelle, ja tämä minua harmitti, kun varsinkin on tuo automaattiloota.

No en sitten siinä kerenny/jaksanu alkaa sitä tyhjäkäyntiä sieltä pumpusta säätämään, vaan laiskuuttani säädin siitä kaasuvivustosta pumpun vieressä. No tällä sai tyhjäkäynnin alemmas, mutta ropleemaks tuli se että kun ryntäytti konetta niin kierrokset laski niin alas ja nopeasti että auto yleensä sammui. Varovasti kun laski tyhjäkäynnille, niin jäi käymään nätisti.

No nyt sitten olis aika menna katsastukseenkin ja vähän arvelluttaa sitten nuo sauhut. Ja muutenkin minun puolestani tuon ruumisvankkurin sais vääntää ihan "vakioks", kun mulla ei niin kiire oo tuolla.

Noniinno nyt se sammumisongelma sitten vähän niinku paheni ja kaupungissa on viheliäistä ajaa. No siitä se ajatus sitten lähti...

Nyt se on mulla se pumpun pääty auki. Mitäköhän ruuvveja tuolta nyt kannattais vääntää ja paraneeko käyttää ilman ilmanputsaria/ tuota pumpun kantta, että ei tarvis viittätoista kertaa purkaa ja kasata todetakseen että ei toimi. Tuskin kovin paljoa vaikuttaa tuohon käyntiin tuo putsarikotelon puuttuminen...

Eli oisko mitään ideoita, miten tuon saisi joihinkin "noin" perusarvoihin. Että ikäänkuin ruuvvit kiinni ja sen ja sen verran auki tai jotain? Ruuvvailempahan sitten leiman jälkeen lisää jos meinaa uni tulla ennekun rönttä liikkuu kaheksaakymppiä.

Joo ja auto on w124 300td olikohan -90...
Think Locally, Fuck Globally
Vastaa Viestiin