Näin aluksi pahoittelen kielioppi virheitä. Sain äidinkielestä hylätyn

No autohan alkaa olla jo valmis sitä on nyt viime talvi sen kanssa painittu ja vielä kyllä puuhaamista olis.
Mutta palataan ajassa taaksepäin......... syksyyn 2008. Etsin pitkään w126 500 tai 560 sel mersua projektiksi. Tarkoitus oli muokata sellainen auto tälle vuosituhannelle ja tehdä siitä "VIP" tyylinen peli. Rahaahan ei mahdottomasti ollut ja suomen tarjonta oli aika heikkoa. Löysin sitten eräänä päivänä nettiautosta kuvien mukaan ihan siistin jenkki tuonti 560 sellin jota sitten pitkän soittelun ja harkinnan jälkeen lähdin joutsaan katsomaan. Mutta jälleen kerran kävi niin että kuvat ei kertoneet totuutta. Auto oli surkeassa kunnossa sekä kaiken lisäksi vielä LYHYT malli vaikka sen pit olla SEL !!!!. Noo suutus päissä kotia kohden ja kehä 3:n varressa näin että erään autoliikkeen pihalla paistatteli uljas pitkä w140 ässä. Kaiken kruunuksi auto oli vielä V12 moottorilla ja olin ihan myyty, sellainen oli siis saatava. No se kyseinen yksilö oli kuitenkin älyttömän hintainen ja mieli haikeana lähdin kotiin. Avasin kotona sitten koneen ja katsoin heti kaikki tax-free mersut mitä suomessa oli myytävänä, sieltä se sitten löytyi.
Lähdin samantien katsomaan Kirkkonummella sijainnutta Mersua. Pääsin pihaan ja olin aivan sanaton. Auto oli hienossa kunnossa ja hintakaan ei päätä huimannut. Silloin en kuitenkaan autoa vielä ostanut vaan kävin katsomassa sitä peräti kolmekertaa ja sitten tein kaupat.
Auto toimi kuin unelma ja ajoin sillä ensimmäisen syksyn ilman murheita. Mutta sitten........
Tuli kevät 2009 ja heti ensi alkuun virtalukko hajosi. No se taisteltiin nopeasti MB Carlssonin kanssa kuntoon. Sitten rekisteröinti katsastukseen ja tietenkin hylkäys, Moottori vuotaa öljyä ja sivuvilkut eivät kelvanneet kun niissä oli yksi numero e-hyväksynnässä väärin. Lisäksi vielä oikean alatukivarren etummainen pusla oli väljä.
Nuo viat kun saatiin kuntoon ja kilvet vihdoin autoon niin se rupesi temppuilemaan kunnolla. Ensin siitä hajosi vaihteisto ja sen jälkeen takapään tason säädön pallukat meni jumiin. Sitten laitettiin ovien imupumppua ja korjattiin vaihteisto taas uudelleen. Sitten laittettiin etuiskareita ja vielä kaiken kruunuksi ilmastoinikin hajosi. Tuossa en varmasti ole edes luetellut kaikkia mahdollisia vikoja koska niitä oli paljon ja en kaikkea edes muista. Pahimpana pidän kuitenkin vieläkin kiusaavaa kaasuläppää joka jää jumiin aika ajoin ja lyö auton vikatilaan. Tuo pitäis vielä korjata ja sitten rupeaa auto olemaan teknisesti kunnossa

No kituuttamalla siis selvittiin vuodesta 2009 ja auto taisi kulkea silloin enemmän hinurilla kuin omin avuin. Kaveritkin jo sanoi että olen hullu kun en luovuta ja myy autoa pois mutta minä päätin näyttää että laitetaan vaikka joka mutteri ja pultti mutta kuntoon tulee ja loppuun saakka tehdään.
Syksyllä 2009 kun kelit eivät enään sallineet ajamista ruvettiin autoa purkamaan. Samalla tilattiin Japi-partsilta hirmu läjä osia Waldin korisarjaa myöden ja autoa ruvettiin rakentamaan urakalla, sen piti valmistua pääsiäiseen 2010 mennessä. Tavoitteena oli siis American car show 2010, toisin kuitenkin kävi kun ongelmat alkoi tosin tällä kertaa ne eivät olleet omia eikä auton aiheuttamia vaan maalarin. Auto vietiin maalarille joulukuussa ja sen piti valmistua joulukuun viimeiseen päivään mennessä. Auto tuli kuitenkin kotiin vasta pariviikkoa ennen pääsiäistä ja silloin ei keretty enään autoa tekemään valmiiksi saakka.
Nyt auto on kuitenkin pikkuhiljaa hierottu nippuun ja sisusta tehdään tuossa juhannuksen jälkeen. Tällähetkellä autoa vielä hiukan viimeistellään ja hankitaan puuttuvia osia kuten takapönttöä ja sumuvaloja sekä muita pieniä nippeleitä sinne tänne. Kaikkia murheita ja ongelmia en jaksanut tuohon luetella, niitä nimittäin piisaa. Tuossa on tarina tähän päivään lyhyesti

Kuvia en osaa tänne liittää mutta niitä löytyy osoitteesta : http://www.garaget.org/?car=185401" onclick="window.open(this.href);return false;