W212 polttoaineen mittarin anturi???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W212 polttoaineen mittarin anturi???

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

Suuttimet vaihdettu, kuulemma uudet tulee eri varaosanumerolla. Ja matka jatkuu...

Eemeli jäi tielle, vaikka PA-mittarin mukaan oli ainetta yhden pykälän verran jäljellä ja ajotietokone ilmoitti vielä matkaksi 100km maantieajolla ajettu valon palessa n. 30 km.
Onko vastaavia tapauksia?
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
Tomcat
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tomcat »

Mulla 202:ssa samantapainen ongelma. 20 vuoden aikana polttoaine on minulla loppunut ehkä kerran ennen tätä -00 mallista C200:sta. Vuoden aikana nafta loppui 4 kertaa! Ekakerralla pääsin 30 km valon syttymisestä, toisella kerralla 3 km, ja kolmannella meno loppui heti valon sytyttyä (2 min tyhjäkäyntiä pihassa), neljännellä kerralla valo ei ehtinyt edes syttyä. Ja kun ilmaus ei lähde tapahtumaan, ennenkuin tankkaat vähintään 25-30 litraa tankkiin, niin jopas oli kivaa (ekakerralla en tätä tiennyt, ja sahasin akun finaaliin, ei lähteny hinaamallakaan) :? Erikoista näissä tapauksissa on se, että kolmessa näistä tapauksista minulla on ollut kärry perässä, joskus tyhjä joskus kuormattu, mutta tuskin auton asentoon niin paljoa vaikuttavat.
Nyt ei voi muuta, kun matkamittarin mukaan arvioida, paljonko vielä pääsee. Tai tankata "ajoissa"...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W212 polttoaineen mittarin anturi???

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo N. kirjoitti:Suuttimet vaihdettu, kuulemma uudet tulee eri varaosanumerolla. Ja matka jatkuu...

Eemeli jäi tielle, vaikka PA-mittarin mukaan oli ainetta yhden pykälän verran jäljellä ja ajotietokone ilmoitti vielä matkaksi 100km maantieajolla ajettu valon palessa n. 30 km.
Onko vastaavia tapauksia?
Onkos tämä nyt sama auto vai eri tapaus kun ihan hiljattain muistaakseni joku raportoi että polttoaine loppui, tai auto ainakin sammui varoitusvalon juuri sytyttyä tms. Ja korjaamo arpoi polttoaineen todellista määrää. Pitäisi etsiä se toinen tapaus jos syy löytyi.
Vastaa Viestiin