W201 ja takaiskarit(tasonsäätö)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
J.K.O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 29.10.2005 23:08
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

W201 ja takaiskarit(tasonsäätö)

Viesti Kirjoittaja J.K.O »

Tervehdys, elikkä mersu pitänyt kovaa kolinaa noin viikon verran kuskinpuoleisesta takaiskarista kumppuun tai vastaavaan ajettaessa. Tänään kävin korjaamolla ja otettiin auto nosturilla ylös ja kuskinpuoleinen iskari oli huomattavasti löysempi verrattuna toisenpuolen iskariin.

Onkohan iskari tullut tiensä päähän vai onko automaattisessa tasonsäädössä jotain häikkää? Kävin Wetteriltä kysymässä uutta tasonsäädön iskunvaimentajaa ja hintaa oli suolaiset 300€ kappaleelta, joten uusia tasonsäätö iskunvaimentajia en ajatellut ostaa. Mutta käykö heittämällä tilalle normaalit iskarit vai joutuuko ruveta askartelemaan? Autoa on madallettu -40mm Weitecin jousilla.
S202 C 180 -01

EX:
S202 C 200 CDI -00
W201 2.3 -89
w124 200 -85
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Onko ollut tasonsäätö uudesta asti? Onko auto 16-venttiilinen? 16-venttiilisissä tasonsäätö taitaa olla vakiona. Perusmalleissa tasonsäätö tosi harvinaista tuossa w201 korissa.
"Hydraulipallo" eli paineakku voi olla myös loppu.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
J.K.O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 29.10.2005 23:08
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J.K.O »

Käsittääkseni on ollut uudesta asti. WIN-dekooderilla katsoin mutta ei näkynyt varustelistassa. 8-venttiilisellä koneella tämä, mutta auto tuotu Saksasta joskus niin se saattaa selittää tuon tasonsäädön.
S202 C 180 -01

EX:
S202 C 200 CDI -00
W201 2.3 -89
w124 200 -85
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Melkein kannattaa ottaa mitta hydrauli-iskareista ja katsoa alapään kiinnitys kohdat. Verrata niitä sitten normaaleihin iskareihin. Voisin kyllä veikata että menee normaalit tilalle.

Mielenkiintoinen että onko sinne laitettu 16-venttiilisestä koko järjestelmä. Ei varmaan mikään muutaman tunnin homma.
Onkohan noihin perusmalleihin saanutkaan edes lisävarusteena tasonssäätöä taakse??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
timpsoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 16.12.2009 12:08

Viesti Kirjoittaja timpsoni »

mulla on kans omassa 8v 2.3 -91 tasonsäätö, ei ole kyllä montaa samanlaista tullu vastaan .
tähellinen auto
Avatar
J.K.O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 29.10.2005 23:08
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J.K.O »

jupehalm kirjoitti: "Hydraulipallo" eli paineakku voi olla myös loppu.
Hmm, jos paineakku on rikki niin eikö se yleensä ilmene niin että iskarista tulee jäykkä, eli jousto vähenee? vai olenko ymmärtänyt aivan väärin. :? Entä jos iskari vuotaa öljyä niin ilmeisesti koko järjestelmä(keulassa oleva säiliö mukaan luettuna) tyhjenisi öljyistä?
S202 C 180 -01

EX:
S202 C 200 CDI -00
W201 2.3 -89
w124 200 -85
Vastaa Viestiin