c 180 -94 tuuletin puskee vain kuumaa. Mikä osa rikki?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rautakansleri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 29.10.2009 10:00
Paikkakunta: Vantaa

c 180 -94 tuuletin puskee vain kuumaa. Mikä osa rikki?

Viesti Kirjoittaja rautakansleri »

Lyhyestä virsi kaunis. Konehuoneen puolella on kuulemma osa, jonka voi vaihtaa, jotta lämppäri saadaan pois päältä! Osa sisältää magneettisesti säätyvät lämmönsäätimet. Missä tämä osa sijaitsee ja onko sen vaihto mahdollista kotikonstein?

Lämmityksen kojelautapaneeli on kunnossa, joten vika ei ole siellä.

t. RR
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

C malissa ns. pässin munat oikella eli apumiehen puolella, muovikotelon alla. Voit kokeilla naputella niitä kevyesti, vaikka meisselin päällä. Laita puhallin pyörimään ja säätö kylmälle. Omassa ässässä auttoi naputtelu, nyt toimii hyvin.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Juu, mutta pallien koputtelu ei ole aina kovin pitkäaikainen ratkaisu, ovat kohta taas jumissa. Munat vaihtoon tai hyvä putsaus on kyseiseen vaivaan oikea korjauskonsti...
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voihan se olla sulakekin palanut.
Toisekseen pässin kivekset voit kevyesti hienolla hiekkapaperilla puhdistaa pinnastaan niin ei takertele.
Kun säätimet ovat kuumalla ei mangneetti kela saa virtaa eli auto sammuksissa tai johto irti tulee aina kuumaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

S204
rautakansleri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 29.10.2009 10:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rautakansleri »

Ilmeisesti jäähdytysjärjestelmä on tyhjennettävä kun kivekset avataan vai onnistuuko irrotus nesteet sisällä?

RR
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

rautakansleri kirjoitti:Ilmeisesti jäähdytysjärjestelmä on tyhjennettävä kun kivekset avataan vai onnistuuko irrotus nesteet sisällä?

RR
Ei tarvii tyhjentää. Kohan moottori on kylmä ettei painetta ole järjestelmässä.
Varovasti vaan auki ettei se käämin lanka katkee.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kirjavainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Re: c 180 -94 tuuletin puskee vain kuumaa. Mikä osa rikki?

Viesti Kirjoittaja Kirjavainen »

rautakansleri kirjoitti:Lyhyestä virsi kaunis. Konehuoneen puolella on kuulemma osa, jonka voi vaihtaa, jotta lämppäri saadaan pois päältä! Osa sisältää magneettisesti säätyvät lämmönsäätimet. Missä tämä osa sijaitsee ja onko sen vaihto mahdollista kotikonstein?

Lämmityksen kojelautapaneeli on kunnossa, joten vika ei ole siellä.

t. RR
Sulla ku on sama auto ku mulla nii voitko sanoo et rajoittuuko sulla toi mersu 4000 kierrokseen? ku mulla se ei mene yli 4000 tonnin jos paikoillaan laittaa kaasua?
Vastaa Viestiin