morjesta kaikille.
Oon hankkimassa 124 uutta soitinta ja oon aatellu ostaa kerralla kunnollisen.
tuommonen on ollu mietteis: http://www.alpine-europe.com/finland/pr ... 117ri.html
kiinnostais kysäästä alkuun että oonko kellää täälä foorumilla tuon tapaista soitinta missä on aikaviiveitten säädöt?
minkämoinen se on? onko se koko sen rahan arvonen mitä noista pyydetään?
sitte tuosta iPod ohjaus. tekeekö sillä mitään? kannattaako ostaa iPod tuon takia?.
onko siinä paree ääni ku muistitikus? tai no tikun äänen ei paljo tartte parantaa mut kuitenki.
kuitenki myös tuohon iPodiin pakataan tiedostot samaan kokoon kuin tikulla?
iPod ohjain. onko äänen laadullisesti paree ku tikku?
Re: iPod ohjain. onko äänen laadullisesti paree ku tikku?
Kannattaako tuohon nyt laittaa iPodia tai mitään muutakaan kun esitteessä sanotaan:Tompa124 kirjoitti:morjesta kaikille.
Oon hankkimassa 124 uutta soitinta ja oon aatellu ostaa kerralla kunnollisen.
tuommonen on ollu mietteis: http://www.alpine-europe.com/finland/pr ... 117ri.html
kiinnostais kysäästä alkuun että oonko kellää täälä foorumilla tuon tapaista soitinta missä on aikaviiveitten säädöt?
minkämoinen se on? onko se koko sen rahan arvonen mitä noista pyydetään?
sitte tuosta iPod ohjaus. tekeekö sillä mitään? kannattaako ostaa iPod tuon takia?.
onko siinä paree ääni ku muistitikus? tai no tikun äänen ei paljo tartte parantaa mut kuitenki.
kuitenki myös tuohon iPodiin pakataan tiedostot samaan kokoon kuin tikulla?
"iPod ja monet muut MP3-soittimet kuulostavat sinänsä hyvältä, mutta pakattujen äänitiedostojen äänenlaatu ei vastaa koskaan alkuperäistä. Alpinen kehittämä MediaXpander muokkaa taajuusvastetta hallitusti ja saa äänitteet soimaan taas kirkkaina ja muhkeina."
Eiköhän mikä tahansa kohtuullinen MP3-laite toista musiikkia niin hyvin kuin keskivertoauton (ja vähän paremmankin) akustiikka antaa myöden kunhan koodauksessa ei ole bittejä turhan paljon säästelty. Tuollainen haiskahtaa että taajuusvastetta muokkaamalla saadaan heikkolaatuinen tallennus kuulostamaan kirkkaalta ja muhkealta.
En löytänyt esitteestä listaa tuetuista koodausformaateista. Applen AAC on kyllä laadukkaampi kuin MP3 jos tiedostokoko pidetään samana mutta toisaalta on niitä muitakin uudempia pakkausmuotoja kuin MP3 joita silti soittimet usein/joskus tukevat.
Edit: olihan siellä teknisissä tiedoissa AAC ja WMA listattu joten ei sen suhteen ongelmaa.