Aika valmiin oloinen tuo uusi CLS-konsepti.
Mahtaa olla luonnossa aika massiivisen näköinen
Palkkatyöläisen perhepirssiksi ei sovellu, hinta ja istuinpaikkojen määrä varmasti rajaa ostajakunnan
Olin aikanaan todella skeptinen sen suhteen, että CLS menestyisi, kuka ihme nyt 4-ovista coupea haluaisi ostaa.. Olin täysin väärässä ja erehdyin totaalisesti.
Nyt olen jälleen hyvin epäileväinen, kuka ihme nyt muka haluaisi ostaa 4-ovisen coupen farmariversiota.. Todennäköisesti erehdyn jälleen..
Mutta koska kehitys vie mihin vie, niin milloinkahan saamme nähdä CLS- sarjan maasturin?
Ai niin..Bemarihan jo tekikin "maasturicoupen", joten kai sellainen Mersultakin jossain vaiheessa tulee
Minusta muotoilu on ihan ok,mutta kokoluokka on liian suuri.
Nykyinenkin cls on turhan suuri harmi ettei vastavaa ole tarjolla c-sarjan kokoluokassa vielä.
Kannattaa muistaa, että tämän hintaluokan edustamissa autoissa perinteisen mieltymykset tarpeiden suhteen eivät välttämättä päde. Eli autoa ei välttämättä tulla näkemään varakkaiden perheellisten farmarina, vaan keskimääräistä paremman auton haluava, jolle tavarankuljetuskapasiteetti on tärkeä tekijä niin kuulunee kohderyhmään.
Se mikä on meille suomessa luksusauto ei välttämättä päde muualla maailmassa. Veljellä clk350, maksoi siitä uutena kolmasosan suomen hinnasta amerikasta tuotuna muuttoautona. Sveitsissä esim dieseleitä ei löydä ja kaikki taksitkin on isoilla bensakoneilla. Käytetyn auton yli 100tkm myyminen on vaikeaa ja jobbarit kertovat että niitä ei kukaan paikallinen osta ja ne myydään puolaan suomeen ja italiaan. Täällä 5v vanha käytetty auto huonoilla varusteilla ja pitkillä kilsoilla voi maksaa saman mitä uusi jossain muualla. Volvon myynnistä 80 pinnaa on euroopassa ja niistä kolmasosa myydään ruotsissa.
Mersulta on aina puuttunut kunnollisen kokoinen farmari, mutta eipä tuokaan taida tuoda parannusta asiaan. Ässästä olisi pitänyt tehdä aina farkkuversiotkin niin mahtuisi matkustamaan mukavasti.
AM kirjoitti:Mersulta on aina puuttunut kunnollisen kokoinen farmari, mutta eipä tuokaan taida tuoda parannusta asiaan. Ässästä olisi pitänyt tehdä aina farkkuversiotkin niin mahtuisi matkustamaan mukavasti.
Mikähän sitte on kunnollisen kokonen farmari, jos ei esim. uusi W212, R-sarjalainen tai W211 farkku ole jo riittävän kunnollisen kokonen? Jo S210:lle ja S211:lle on aika vaikea löytää suunnilleen saman hintaisia tai halvempia vastaavan tilaisia kilpailijoita, jos ei halua esim. Opel Vectraa (kuka sellaisen haluaisi).
Kunnollisen kokoinen farmari olisi noista vähän isompi, vaikkapa pitkästä ässästä väännetty versio. Ärrässä en ole käynyt istumassa, ei oikein houkuttele ulkomuodollaan. No liian uusikin vielä minun rahapussille.
Se on totta ettei kilpailijoiltakaan löydy sen tilavampaa vaihtoehtoa. Tosin se ei taas muuta väykkyä tms. yhtään isommaksi. S210 minulla jo on, kyllähän sinne mahtuu paremman puutteessa.
AM kirjoitti:Mersulta on aina puuttunut kunnollisen kokoinen farmari, mutta eipä tuokaan taida tuoda parannusta asiaan. Ässästä olisi pitänyt tehdä aina farkkuversiotkin niin mahtuisi matkustamaan mukavasti.
Onhan tuollaisia tehty
Yksi sellainen suhteellisen vaatimaton setä teetätti aikoinaan AMG:lla itselleen useamman W140 tai siis pikemminkin S140 farkun. Lieneekö jo jossain käytettyjä myynnissä?