Ei tullut pakettiautoa 300TDT:stä ei...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Ei tullut pakettiautoa 300TDT:stä ei...

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Eipä riitänyt painot W124 300TDT:ssä pakettiautoksi rekisteröintiin, 1 istuinpaikka olis tarvinnut ottaa takapenkiltä pois. Katsastusmies tuumaili että ei tässä omamassassa ole vielä tän ikäisessä laskettu kuskia mukaan, 75kg jäi uupumaan kantavuudesta että olisi 3 hengen takapenkin voinut säilyttää...Kyl tää on niin väärin, 500€/vuosi siitä että saat pitää diiseliä, perseestä suorastaan... :cry:


Ihmetytti myös se että kuskin painon oletetaan olevan 75kg?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Paskapuhetta, tuo autohan on vasta rekisteröity suomeen joten lasketaan kuskin paino mukaan.

TDT:n omapaino on 1590 kg, mulla rekisteriotteessa 1660 kg ja kuulemma ero tulee kuskin painosta.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:Paskapuhetta, tuo autohan on vasta rekisteröity suomeen joten lasketaan kuskin paino mukaan.

TDT:n omapaino on 1590 kg, mulla rekisteriotteessa 1660 kg ja kuulemma ero tulee kuskin painosta.
No kyllä tuon mukaan mulla olis sitten TDT:n rekkariotepaino yli 1700 kiloa... :twisted: :oops:

Jos siis olisi se tdt.

Mutta tuo 75 kiloahan on se kantavuudenkin määrittelyssä käytetty standardipaino. Kummallisuus sinänsä, jolla saadaan periaatteessa kaikille yhtä monelle rekatuille autoille sama kantavuus.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

No tarkoittaako tää nyt taas sitä ,että pitää ensin katsastaa seitsemälle ja sit saa pakettiautoksi? :roll:

Ja mennyt taas siihen ,että kohta ajetaan autoja jonnekkin missä ne menee läpi? Eikö suomessa pitäisi olla yhtäläinen käytäntö?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

On kai tässä ruettava miettimään kohta sitäkin että vaihtaa paikkaa missä autoaan katsastaa, jos ei katsastusmies nöyrry tuosta asiasta. Ohjekirjankin ilmoittama omamassa on 1600kg DIN normin mukaan. On tää niin väärin juu... 3,58 tulee paikkaluvuksi jos omamassa on 1660kg jos omamassa on 1600kg tulee paikkaluvuksi juuri tuo 4 ja risat.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sivusta sivaltaen: täysin tietämättömänä ja perehtymättömänä pakukatsastusten kiemuroihin tuli mieleen n. +10 vuoden takaiset tuontiviritykset koskien juuri farkku-Mersuja. Porukassa oli sekä bensa- että dieselkutosia, uusia. Huhujen mukaan nämä tilattiin raskaimmalla mahdollisella varustuksella ja kaiketi alustaan valettiin vaivihkaa vielä lyijystä lisäpainoja. Tällä kai tavoiteltiiin jotain 1800 kg omapainorajaa. Lieneekö tuo ollut jokin kriteeri pakukisi saamiseen? Kuinkas tämä yhtälö on aikoinaan mennyt? Ihan uteliaisuuttaan Kaapo vaan...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Se meni juuri niin kuin kaapo muisteli. Kyseessä oli 4-matickit kaikilla herkuilla +lisä painoilla.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tommi M kirjoitti:Se meni juuri niin kuin kaapo muisteli. Kyseessä oli 4-matickit kaikilla herkuilla +lisä painoilla.
Kyllä. Täältä löytyy yksi ko. tapaus. Vasiten valetut lisäpainot taitavat kyllä olla urpaania legendaa, ainakaan omasta en mokomaa ole bongannut. Toisaalta 4Maticin keulaosa eroaa kyllä takavedon keulasta jonkin verran, joten jo pelkkä korirunko tuulilasista eteenäpin voi olla takavetosiskoaan painavampi.

Mielestäni oman autoni paino on kyllä alle 1800 kg, siis rekisteriotteen mukaan. Tämän saan varmistettua, kun kotiudun työstä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kaverilla oli juurikin '90 tai '89 300TE 4-matic, varusteita en muista mutta lista oli varmasti pitkä, kattoluukkukin taisi tuoda mukavasti lisäpainoa.
Omapaino oli sen tasan 1800 kg (vai sallittiinko siinä peräti 5kilon heitot?).
Takana kova penkki muttei mitään 80-lätkää, siis. Hieno auto jokatapauksessa. :P
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

No kyllähän niihin aikoinaan laitettiin lisäpainoja! Jotka ovat ilmeisesti kadonneet vuosienvarella tai ehkäpä jo heti katsastuksen jälkee.
:roll: Joskus sellaisessa mukana ollut kun ei meinanneet millään saada oikeaa painoa. Ehkä parhain mihin olen törmännyt oli vararenkaan modifiointi hiekalla. :lol:

Ja mitä katsastukseen tulee niin huhujen mukaan jkl:ssä ei saa 300TD normaaleilla penkeillä pakuksi?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Kimmo L kirjoitti:No kyllähän niihin aikoinaan laitettiin lisäpainoja! Jotka ovat ilmeisesti kadonneet vuosienvarella tai ehkäpä jo heti katsastuksen jälkee.
:roll:
Taisi olla siten että alettiin tuomaan normaalia 300 farmaria jonka paino ei riittänyt tyuohon 1800kg:n. 300 TD Turbo 4MATIC:n omapaino oli mercedesfreakenin mukaan 1710 kg, joten kyllä siihenkin sai tilata tavaraa 90kg:n edestä.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Joo'o aken viranomaiset olivat olleet sitä mieltä että 1660kg ei sisällä tuossa autossa kuljettajaa. Se siitä sitten, ei auta vaikka ohjekirjassa lukeekin 1600kg din-normin mukaan. Helkkari, mitäs sitä seuraavaks keksitään? Käytettiin autoa ajokuntoisena vaalla ja tulos oli päälle 1750kg kuskin kans, joten keventämisestäkin on kai turha haaveilla...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Omamassa laskettuna ilman kuljettajaa vaiko kuljettajan kanssa.
1981-199(2?tai jotain) oli voimassa Suomen oma lainsäädäntö asiasta ja sen jälkeen tuli voimaan EU direktiivien mukainen omamassa tulkinta, jossa kuljettaja oli lisättävä laskuun mukaan.

Joku vahvistakoon tämän tai sit ei, mutta jotain tuollaista muistelisin.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin