w124 farmarin vetokoukun asennus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mapa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 farmarin vetokoukun asennus?

Viesti Kirjoittaja mapa »

Olen asentamassa vanhaa koukkua 124 farmariin, mutta en ole varma onko kaikki osat tallessa. Eli olen jostain kuullut että koukkua asennettaessa koukun lisäksi on laitettava jotain tukiholkkeja/lätkiä. Pitääkö paikkaansa? Ja mihin ja minkä kokoisia ne on?
Itselläni ei ole minkäänlaisia ns. lisätarvikkeita tallessa. :roll:
Matti R
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Minulla on 124 farkussa nixmannien jälkiasentama vetokoukku ja siinä on molemmin puolin autonsuuntaiset latat tavaratilan sisäpuolella, eli varapyöräkotelossa ja takalasin pesunestesäiliön vieressä.
Oli niin kiireellä asennettu että cd-boxin piuha oli litistynyt latan ja korin väliin, ja boxi mykkänä :x
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jake »

Asensin just koukun ja auton sisäpuolelle takarenkaiden takana olevien koteloihin tuli kumpaankin sellainen paksuhko lattaraudanpätkä, mihin itse koukku kiinnittyy yhteensä neljän pultin voimalla. Näille kiinitysraudoille oli taasen pultinreijät siinä takalaatikon molemmissa kyljissä. Elikkä koukun mukana tulisi tulla pussillinen pultteja muttereita ja prikkoja ja nämä lattaraudat.
Vetokoukun sähkösarjasta pyydettiin varaosakaupassa noin 100 eukkoa, mutta se kannattaa tehdä itse releillä, jos haluaa säästää.
W124 E220T
mapa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja mapa »

Kiitoksia!
Noi latat kykenen tekemään itse ja pultit ym tilpehöörit löytynee hyllystä.
Vastaa Viestiin