turbon kankien eroja??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

turbon kankien eroja??

Viesti Kirjoittaja jean.s »

tuli tuossa otettua omasta kulkineesta motti levälleen ku puuttu puristuksia parista sylinteristä..

nelossylinterin kankihan siellä oli mutkalla. nyt vaan on sellanen juttu et ku hommasin pari turbon kankea varalle. niin silmämääräsesti ja pikasesti tönärillä mitattuna, näyttäis uuet käytetyt olevan kevyempi tekoset ku paikallaan olevat!?

vanhoissa oli numero 603 07 32

uusissa 603 09 12

moottori on alkuperäinen 603 turbo vm87 ja amerikan vientiä

"uusista" kangista ei oo muuta tietoa ku et alkuperäsestä 603 turbosta ovat

eli nyt ihan mielenkiinnosta kysyn et onko muut huomannu eroja ja et kannattaakohan alkaa edes sekottelemaan keskenään?

pitää huomenna koittaa keretä punnitsemaan ja vielä varmistamaan väitettä..
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: turbon kankien eroja??

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulle tuli vähän sellainen fiilis noita punnitessa, että tehtaalla lajitellaan eri mäntä ja kankipareja siten, että niiden painot (kanki + mäntä) tulevat samoiksi. Männissä oli hurjia painoeroja ja siellä oli myös jotain merkintöjä ilmeisesti aiheeseen liittyen. Sikäli pitäisi löytää juuri samanpainoinen kanki, jotta se tasapainottu oman mäntänsä kanssa mutta myös muiden kanki/mäntäparien kanssa.

No jos se on vieläpä eri tyyppiä se kanki niin ei ollenkaan hyvä juttu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jean.s »

nyt olis taas kankia tutkittu ja olihan se 5-15 grammaa kevyempi muita... ja tosiaan männän tapin kohalla vanhassa ei oo ku 1 öljyreikä ja uusissa 3.

Kuva

Kuva

eli jos jollain sattuis löytymään tollanen yhellä reiällä oleva kanki niin voisin olla kiinnostunu!
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No hittolainen, ja mulla taitaa olla juuri 1 kolme reikäinen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

täältä löytyisi 606:sen kankisarja
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Stonehead kirjoitti:täältä löytyisi 606:sen kankisarja
Paljonko hintaa?
Vastaa Viestiin