kierrosluvut/nopeus te 300 24v aut. vm91
kierrosluvut/nopeus te 300 24v aut. vm91
kertositteko viisaat paljonko kyseisen koneen kuuluu kiertää satasen vauhdissa, kun tuntuu hieman kummalliselta tuo 3000 kierrosta kyseisessä vauhdissa. niin ja auto on siis nelivaihteinen. joku taulukko olis oikein huippu jos joku osais kertoa mistä sellainen löytys. muutenki ihmetyttää laatikon toiminta, koska jos laitan vaihteen asennolle 2 niin ei vaihda kertaakaan, asennolla 3 vaihtaa kerran ja asennolla d vaihtaa 2kertaa. voiko olla niin,että auto lähtee liikenteeseen suoraan 2 vaihteella?
Kait ne aika normaalit kierrokset on ja kyll noi automaatit lähtee normaalisti aina kakkosella liikkeelle.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
onko sulla laatikossa S ja E asentokytkintä? sillähän saa vähän erilaiset vaihdot aikaan,ässistä nämä löytyy,mutta ei ole tullut tutustuttua juuri tuohon kyseiseen malliin..Eikös kickdownilla ainakin voi ohittaa sen että lähtee ykkösellä paikaltaan? Noh,viisaammat korjaa..Sais kyllä olla itselläkin harvempi välitys kun tuon 3000rpm karjuu satkussa..
Mutta kiihtyvyys on ihan mukava siitä satkusta ylöspäin 


Mun mielestä jos pakko2 lähtee liikenteeseen, niin pitäis kierrättää ykkönen melkeinpä loppuun asti ennen 2 vaihtoa. Näin käyttäytyi oma vanha 190E ja taitaapa coupekin lähestulkoon samalla tavalla toimia. Oisko sulla nyt jostain syystä ykkönen laatikosta hävinnyt? Toimintaa on varmaankin kokeiltu ihan reippaalla kaasulla?
S ja E asennoissa omani muuttuu niin että: S asennossa liikkeellelähdöt tapahtuvat aina ykkösellä + vaihtaa herkemmin kiihdytettäessä pienemmälle vaihteelle kun taas E:llä liikkeelle lähdetään aina kakkosella ja vaihdellaan vaihteet vähän matalemmilla kierroksilla. Muuta eroa noilla ei taida olla.
S ja E asennoissa omani muuttuu niin että: S asennossa liikkeellelähdöt tapahtuvat aina ykkösellä + vaihtaa herkemmin kiihdytettäessä pienemmälle vaihteelle kun taas E:llä liikkeelle lähdetään aina kakkosella ja vaihdellaan vaihteet vähän matalemmilla kierroksilla. Muuta eroa noilla ei taida olla.
Viimeksi muokannut opcaravan, Ma 05.04.2010 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
masa124 kirjoitti:no niinhän se näyttäs toimivan niinkuin opcaravan sanoi, eli loota näyttäs si olevan ihan ok. aikani kun poljin autoa niin sain si rikottua apulaitehihnan (toivottavasti muuta ei hajonnu)pisti vaan mietityttään ne 3000 kiekat, mut hyvä si jos näin kuuluu olla. kiitoksia kaikille jeesistä.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Eikö kickdownilla lähde ykkösellä? Sehän nimenomaan ohittaa asentokytkimen riippumatta kummassa asennossa se on..samoin esim.ohituksissa vaihtaa pienemmän vaikka asento olisi E:ssä.Näin ohjekirja kertoo askin toiminnasta ässässä.Olisko sulla se kickdownin vaijeri jumissa!?Lemmy kirjoitti:Mulla 300ce lähtee aina kakkosella riippumatta E/S kytkimestä tai kaasupolkimen asennosta. Kyseessä 5-vaihteinen loota. Mistähän kannattaisi vikaa etsiä?
Kickdown toimii kyllä mielestäni normaalisti. Jos lähtee liikkeelle kaasu pohjassa niin lähtee kakkosella ja vaihtaa ykkösen vasta noin kymmenen metrin liikkumisen jälkeen. Onko tuo sitten normaalia?JanneVillePetteri kirjoitti:Eikö kickdownilla lähde ykkösellä? Sehän nimenomaan ohittaa asentokytkimen riippumatta kummassa asennossa se on..samoin esim.ohituksissa vaihtaa pienemmän vaikka asento olisi E:ssä.Näin ohjekirja kertoo askin toiminnasta ässässä.Olisko sulla se kickdownin vaijeri jumissa!?Lemmy kirjoitti:Mulla 300ce lähtee aina kakkosella riippumatta E/S kytkimestä tai kaasupolkimen asennosta. Kyseessä 5-vaihteinen loota. Mistähän kannattaisi vikaa etsiä?
Mulla ainankin jos S asennossa lähtee kiihdyttelemään paikaltaan niin ykkösellä lähtee liikkumaan. Riippuu sit kaasun asennosta, että miten nopeasti vaihtaa kakkoselle. Pintakaasulla kun lähtee, niin melkeinpä heti on 2 silmässä, vähän reippaammalla kaasulla kierrättää enempi ykkösellä, kickdown pohjassa sit punasen rajoille saakka.Lemmy kirjoitti:Kickdown toimii kyllä mielestäni normaalisti. Jos lähtee liikkeelle kaasu pohjassa niin lähtee kakkosella ja vaihtaa ykkösen vasta noin kymmenen metrin liikkumisen jälkeen. Onko tuo sitten normaalia?JanneVillePetteri kirjoitti:Eikö kickdownilla lähde ykkösellä? Sehän nimenomaan ohittaa asentokytkimen riippumatta kummassa asennossa se on..samoin esim.ohituksissa vaihtaa pienemmän vaikka asento olisi E:ssä.Näin ohjekirja kertoo askin toiminnasta ässässä.Olisko sulla se kickdownin vaijeri jumissa!?Lemmy kirjoitti:Mulla 300ce lähtee aina kakkosella riippumatta E/S kytkimestä tai kaasupolkimen asennosta. Kyseessä 5-vaihteinen loota. Mistähän kannattaisi vikaa etsiä?
Ja niin, eikös tämä vaijeri ohjaa vain vaihtojen painetta/tiukkuutta ilman kickdownia vaihdettaessa. Kickdownille kaiketi kytkin kaasupedaalin pohjassa, jolloin vaihdot vaihtuvat niin timmisti kuin vain voivat ja punarajan lieppeillä? En ole kyllä tätä kattont, että onko tässä tuota kytkintä kaasupolkimen pohjassa, mutt ainankin 190 oli muistin mukaan =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Joo olen itse huomannut että jos vähänkin liikkeessä on auto niin siinä on pieni viive,ennenkuin ykkönen kytkeytyy..Esim.jos ajan kävelyvauhtia niin kakkonen on silmässä,mutta jos runttaan pedaalin niin menee toi kymmenen metriä ja sit vaihtaa ykkösen.Taas aivan paikaltaan kun lähden poljin asfaltissa kickdownilla tai S-asennossa,niin silloin ykkönen heti päällä.Lemmy kirjoitti:Kickdown toimii kyllä mielestäni normaalisti. Jos lähtee liikkeelle kaasu pohjassa niin lähtee kakkosella ja vaihtaa ykkösen vasta noin kymmenen metrin liikkumisen jälkeen. Onko tuo sitten normaalia?JanneVillePetteri kirjoitti:Eikö kickdownilla lähde ykkösellä? Sehän nimenomaan ohittaa asentokytkimen riippumatta kummassa asennossa se on..samoin esim.ohituksissa vaihtaa pienemmän vaikka asento olisi E:ssä.Näin ohjekirja kertoo askin toiminnasta ässässä.Olisko sulla se kickdownin vaijeri jumissa!?Lemmy kirjoitti:Mulla 300ce lähtee aina kakkosella riippumatta E/S kytkimestä tai kaasupolkimen asennosta. Kyseessä 5-vaihteinen loota. Mistähän kannattaisi vikaa etsiä?
Eihän noi laatikot niin nopeita ole reagoimaan ja ymmärrän sen..kuiteskin itselläkin yli 20 vuotta vanha peli..Oletteko kokeillut miten onnistuu esim.paikallaan kumin sulatus? Ja kestääköhän noi laatikot sellasta runtua..jos vaikka tekisi mieli joskus leikkiä

Kaverin kanssa kokeiltiin kerran 0-100Km/h repäisyä,mutta toi laatikkohan miettii jo sen sekunnin kun kaasun painaa pohjaan..Ehkä jos jarrulla pitelisi paikallaan...

En kyl tiedä tarkemmin ton kickdownin sielua,periaatteen ymmärrän,että se ohittaa kaikki asennot ja taloudellisuudet ja antaa kierrättää aina lähelle punarajaa..onko sit sähköinen vai vaijerilla,viisaammat kertoo.
mulla vaihtaa kyllä "heti" ykköselle, kun runttaa kaasun kikkarille asti, jos menee mateluvauhtia kakkosella, tietysti siinä muutama kymmenys menee, mutta nopeampi se vaihto kuitenkin on, mihin manuaalilla ehtis...JanneVillePetteri kirjoitti:
Joo olen itse huomannut että jos vähänkin liikkeessä on auto niin siinä on pieni viive,ennenkuin ykkönen kytkeytyy..Esim.jos ajan kävelyvauhtia niin kakkonen on silmässä,mutta jos runttaan pedaalin niin menee toi kymmenen metriä ja sit vaihtaa ykkösen.Taas aivan paikaltaan kun lähden poljin asfaltissa kickdownilla tai S-asennossa,niin silloin ykkönen heti päällä.
Eihän noi laatikot niin nopeita ole reagoimaan ja ymmärrän sen..kuiteskin itselläkin yli 20 vuotta vanha peli..Oletteko kokeillut miten onnistuu esim.paikallaan kumin sulatus? Ja kestääköhän noi laatikot sellasta runtua..jos vaikka tekisi mieli joskus leikkiä![]()
Kaverin kanssa kokeiltiin kerran 0-100Km/h repäisyä,mutta toi laatikkohan miettii jo sen sekunnin kun kaasun painaa pohjaan..Ehkä jos jarrulla pitelisi paikallaan...![]()
En kyl tiedä tarkemmin ton kickdownin sielua,periaatteen ymmärrän,että se ohittaa kaikki asennot ja taloudellisuudet ja antaa kierrättää aina lähelle punarajaa..onko sit sähköinen vai vaijerilla,viisaammat kertoo.
uusilla öljyillä laatikosta luulis lähtevän se turha miettiminen pois, ainakin tuo oma siis on hyvin mukana kuskin pyynnöissä...
eilen kokeilin ihan vahingossa sitä kumin polttoa, kun vaihdoin taakse ne 18" vanteet ja niiden päällä on sanotaanko nyt vaikka että "hieman" kovettuneet 255/45 kumit



niin ja vetarit sieltä taitaa ekana antautua, jos niissä on vähänkin ruosteen syömää vikaa... omasta ainakin napsui vetarit poikki heti, vaikka ei ehtinyt kuin 2000 rpm antaa kierroksia, kun kokeilin luistaako laatikko paineiden säädön jälkeen ja jarrua vasten nostin kierroksia D päällä...
Viimeksi muokannut napa, Ma 05.04.2010 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
500heppaanapa kirjoitti:mulla vaihtaa kyllä "heti" ykköselle, kun runttaa kaasun kikkarille asti, jos menee mateluvauhtia kakkosella, tietysti siinä muutama kymmenys menee, mutta nopeampi se vaihto kuitenkin on, mihin manuaalilla ehtis...JanneVillePetteri kirjoitti:
Joo olen itse huomannut että jos vähänkin liikkeessä on auto niin siinä on pieni viive,ennenkuin ykkönen kytkeytyy..Esim.jos ajan kävelyvauhtia niin kakkonen on silmässä,mutta jos runttaan pedaalin niin menee toi kymmenen metriä ja sit vaihtaa ykkösen.Taas aivan paikaltaan kun lähden poljin asfaltissa kickdownilla tai S-asennossa,niin silloin ykkönen heti päällä.
Eihän noi laatikot niin nopeita ole reagoimaan ja ymmärrän sen..kuiteskin itselläkin yli 20 vuotta vanha peli..Oletteko kokeillut miten onnistuu esim.paikallaan kumin sulatus? Ja kestääköhän noi laatikot sellasta runtua..jos vaikka tekisi mieli joskus leikkiä![]()
Kaverin kanssa kokeiltiin kerran 0-100Km/h repäisyä,mutta toi laatikkohan miettii jo sen sekunnin kun kaasun painaa pohjaan..Ehkä jos jarrulla pitelisi paikallaan...![]()
En kyl tiedä tarkemmin ton kickdownin sielua,periaatteen ymmärrän,että se ohittaa kaikki asennot ja taloudellisuudet ja antaa kierrättää aina lähelle punarajaa..onko sit sähköinen vai vaijerilla,viisaammat kertoo.
uusilla öljyillä laatikosta luulis lähtevän se turha miettiminen pois, ainakin tuo oma siis on hyvin mukana kuskin pyynnöissä...
eilen kokeilin ihan vahingossa sitä kumin polttoa, kun vaihdoin taakse ne 18" vanteet ja niiden päällä on sanotaanko nyt vaikka että "hieman" kovettuneet 255/45 kumitmeni ihan leikkimiseksi hetken aikaa... tuntuu kuin autossa olis 500 heppaa, kun aina lyö tyhjää, kun märällä asvaltilla koskee kaasuun ja lukko on heti valmiiksi päällä, kun pyörimisnopeusero etu ja takarenkailla on niin suuri (edessä siis vielä 195/65 15 talvirenkaat) tuo ei ollut edes talvella noin liukas ajettava, jos ei nyt ihan peilijäällä ollut
no, en nyt sillä ole ajellut kuin jotain ihan markkiajoa (testannut onko pyöränpultit liian pitkiä... ja oli ne, hieman naputtaa käsijarrun jousiin ajettaessa) ja hietaakin on asfaltilla ollut lisäksi, kai se ihan kuivalla asfaltilla lähtee kuopimatta liikkeelle
mutta hauskaa on ollut...
niin ja vetarit sieltä taitaa ekana antautua, jos niissä on vähänkin ruosteen syömää vikaa... omasta ainakin napsui vetarit poikki heti, vaikka ei ehtinyt kuin 2000 rpm antaa kierroksia, kun kokeilin luistaako laatikko paineiden säädön jälkeen ja jarrua vasten nostin kierroksia D päällä...


