Morjesta, oon jo pitkään ihmetelly ja yrittäny ratkasta et miks subbarit paukahtavat kun mankan joko käynnistää/ kääntää volumen 0 tai sammuttaa? Muuten ne toimivat ihan normaalisti.
Heräte tulee mankan takana olevasta remote kohdasta (sininen johto se remote) eli subikat heräävät kun mankan käynnistää. Mistä se voisi johtua? RCA:t menevät kuskinpuolelta, kuntaas virta menee apukuskin. Virtapiuha tulee konkkaan ja konkan kautta menee sit vahvistimelle. Maadoitus taas menee vahvarilta konkkaan, ja konkasta sit runkoon eli ei pitäs sekään olla väärin? Oon yrittäny vaihtaa rca:t, koittaa uutta maakohtaa, herätepiuhaa oon kokeillu kanssa vaihtaa, mutta silti kuuluu se paukahus aina .
Tee viivepiiri siten, että vahvarit käynnistetään vasta viimeisenä. Sama se on tuolla "oikean äänentoiston" puolella, eli kajareihin/vahvareihin viimeisenä virta tai muuten tulee kalustotappioita pahimmalla tuurilla.
On tuosta ilmiöstä kirjoiteltu ties ja mitkä autohifikirjat läpeensä. Eli elä nyt tuon takia soitinta vaihda.
Kokeile siten, että otat remotepiuhan irti väliaikaisesti - sitten laitat mankan päälle (ja nythän vahvarit ei käynnisty) - muutaman sekunnin kuluttua laitat käsin vahvistimet päälle antamalla piuhaan sähköä vaikka jollain hyppyjohdolla/starttikaapelilla tms. Ei pitäisi ainakaan yhtä kovasti pamahtaa.
Nuottajärvi kirjoitti:rca lähtöjen maafolio paskana, vahvistimen maadotus voi olla kans yks.. ja ohan noita syitä tuola henkimaailman asioissa
Ratkasin ongelman site et laitoin herätejohon ja vahvistimen väliin kytkimen millä käynnistän vahvistimen kun oon käynnistäny mankan. Silleen ei paukahtele eikä temppuile
Mika.T kirjoitti:Jos subit paukahtavat myös kun volumen kääntää nollille niin ei siinä mikään "viivepiiri" auta.
WathPl0x kirjoitti:
Nuottajärvi kirjoitti:rca lähtöjen maafolio paskana, vahvistimen maadotus voi olla kans yks.. ja ohan noita syitä tuola henkimaailman asioissa
Ratkasin ongelman site et laitoin herätejohon ja vahvistimen väliin kytkimen millä käynnistän vahvistimen kun oon käynnistäny mankan. Silleen ei paukahtele eikä temppuile
Eli ongelma poistui tuolla herätevirta-patentilla. Näyttäisi siis siltä, että mankka laittaa herätevirrat poikki, kun kääntää nupin nollaan.
Jos et jaksa näppäillä käsin systeemejä päälle siitä napikasta, jonka olet juuri asentanut, rakentele siihen sellainen sekunnin tms hidastus. Ohjeita on netti pullollaan.
itsellä oli juurikin sama vika että napsahti kun soittimen ja vaffien heräte tuli samasta johdosta... vaihto vahvistimien herätteen soittimelta lähtevään sähkösen antennin johtoon niin vahvistimet menivät vasta soittimen jälkeen päälle niin vika hävisi