W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Hakua käytin, mutta en suoranaisesti löytänyt vastausta aiheeseen. Miten usein jakajan kansi olisi syytä vaihtaa? Mitkä kaikki asiat vaikuttavat kannen kestävyyteen?

Omaan coupeen on jakajan kansi vaihdettu jo kahdesti (jälkimmäinen meni takuuseen). Jälkimmäinen oli hapettunut tosi pahoin. Nyt kun kylmäkäynnistyksessä on joutunut sahaamaan normaalia pidempään, ajattelin tarkistaa kannen. Ja taas se on pahoin hapettunut :evil: . Kansi on ostettu kl-varaosista ja merkiltään muistaakseni bremi. Hioin ja putsasin kannen ja löin takaisin autoon kiinni. Jos ei käyntiin lähtö parane, niin ostan uuden. Kansi on siis kolmas 1,5 vuoden sisään. Käsittääkseni tuollaisen virranjakajan kannen ei pitäisi mennä noin huonoon kuntoon. Nykyinen ja sitä edellinen on vaihdettu korjaamossa, joiden oletan homman osaavan. Onko laatu muuttunut näin huonoksi, niin enpä oikein siihen usko.

Nyt siis olisi kiinnostavaa tietää, mikä tuohon huonoon kuntoon menoon vaikuttaa. Kenties tulpan johtojen kunto? Ajaako lyhyttä vai pitkää matkaa? Onko vain tyyppivika (usein luen että jakajan kansi vaihtoon, kun on käynnissä ongelmia)?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ainakin tiedän että kaikki suosivat ostamaan alkuperäistä laatua ja välttämään esim.motonet.
Eli ostat kl-osista tai veholta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en minäkää tiedä mikä oikee vaihtoväli olis, mutta usein se kyllä menee huonoksi. merkistä riippumatta. Taannoin vaihdoin omaan ja kaverin autoon alkuperäiset Boshit pois, siis 20v vanhat romut. Kaveri sen jälkee ajanu bremillä 20tkm ja vaihtokunnossa olis taas. Ite oon ajanu nii vähä ettei ole vielä Bosch oireillu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

No tuon 20 tkm tuntuu olevan itselläkin vaihtoväli. On se kyllä kumma, kun alkuperäislaatuisella mennyt varmaan 200 tkm. Ja tuon bremin hintahan on kl:ssä melko makea. Hinta ja laatu ei kyllä kohtaa.

Mitä osa maksaa veholla ja onko laadukkaampi bosch?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Kannattaa vaihtaa myös se kannen tiivistävä o-rengas. Omassa meni myös äkkiä huonoon happeen kansi ja tuo o-rengas oli aivan kivi kova. Uusi ei maksanut montaa euroa ja ainakin luulotasolla uskon kannen toimivan pidempään. Nykyisellä on nyt menty kaksi vuotta eikä vielä ole mitään käyntihäikkiä ollut.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Ei tuohon kanteen kuulu mitään o-rengasta. Silloin kun se eka kansi meni vituralleen, niin olin sitä mieltä että kuuluis olla joku tiiviste, mutta korjaamo ja kl-osat oli sitä mieltä, että ei kuulu tiivistettä väliin. Myös alfamerin korjausoppaan mukaan ei näyttäisi olevan tiivistettä missään välissä. Nähtävästi olisi kyllä tarvetta sille.

Lisäänpä tähän vielä sen verran, että huomasin tuossa kun oli myös pyörijä käsissä, niin oli haljennut muovi siitä pyörijän metallilevyn sivusta. Voisiko olla niin, että kun se pyörijä on hajonnut, niin sen jälkeen kipinä ei tule halutulla tavalla, vaan saattaakin jossain vaiheessa kipinät sinkoilla? Mielestäni tuo kone käy kyllä niin nätisti, että jos käynnistyksessä ei olisi sahaamistarvetta, en olisi epäillyt mitään. Joskus tehnyt niin, että kun saa käyntiin, niin sitten meinaakin sammua, mutta ei sammukaan. Ryyppy tulee varmaankin luonnollisesti mukaan...
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Itsellä on ollut 300 ce 24 kanssa vaikeuksia, koska auto seisoo paljon ja näköjään kosteutta tiivistyy helposti kannen alle ja aiheuttaa hapettumia. Käynnistysvaikeuksia aina kuukauden seisomisen jälkeen, joista pääsin eroon ruiskuttamalla silloin tällöin crc:tä virranjakajan kanteen. Olen käyttänyt alkuperäistä kantta ja ihan yhtä nopeasti tuntuu menevän huonoon kuntoon, mutta tuo crc on auttanut kummasti.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kunhan vaihdat vielä crc:n 5-566 vai mikä se oli niin on parempaa tököttiä kuin perus crc joka tosiaan syövyttää vielä nopeammin .
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Omien vähisten 24v kokemuksieni pohjalta totean tähän, että jostain kumman syystä se vain kehittää ainankin tuossa omassani kosteutta kopan sisään. Aikanaan kun kopan ja pyörijän vaihdoin (kl:n bremin kansi) niin ei mennyt kuin viikko-pari ja auto jo röpötteli silloin tällöin vajailla seisonnan jälkeen. Kopan kun aukasi, niin toteamus oli, että kosteutta oli melkolailla ja kontaktinastat oli myös melkosen hapettunut. Näin kävi myös tänään kun auto oli seisonut muutaman päivän. Pikkusen käynnin ja muutaman kaasun polkasun jälkeen kaikki sylinterit heräsivät kuin heräsivätkin eloon.

Ja tiivisteestä: Mulla ainankin oli siellä tiiviste. Ei tullut sitä uuteen vaihdettua, mutta ei se kyllä ihan kivikovakaan ollu.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

T.Soprano kirjoitti:Joskus tehnyt niin, että kun saa käyntiin, niin sitten meinaakin sammua, mutta ei sammukaan. Ryyppy tulee varmaankin luonnollisesti mukaan...
Vielä tähän, että samalla tavalla täälläkin on muutamaan otteeseen tapahtunut. Tähän oon veikkaillut sitä, että tämä tyhjäkäyntimoottori takertelisi. Mutua vain...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mihin kohtaan tuossa sopii tiiviste? omassa ei ollu tiivistettä, eikä kaverin autossa. Eikä uuden mukanakaan mitään tullut ja kannessakaan ei sellaista ole.

Kuvassa oma, vanha Bosch.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

opcaravan kirjoitti:
T.Soprano kirjoitti:
Vielä tähän, että samalla tavalla täälläkin on muutamaan otteeseen tapahtunut. Tähän oon veikkaillut sitä, että tämä tyhjäkäyntimoottori takertelisi. Mutua vain...
Ihan tässä tällä viikkoo sitten omasta putsasin ton tyhjäkäyntimoottorin silleen että irti ja puhdistus sprayllä läpi muutaman kerran.
Eli ei jarrupuhdistus kälällä vaan puhdistus käläkällällä.

Saipaa lähti aika reilusti ja on nyt toiminut.
Hieman sekaan heitin WD:tä liukasteeksi.

Ja jos Sopraano on vaihtanu 1,5 vuoden aikana kolme kantta niin se on kyllä ihan liikaa! Riippuu siitä jos ajat ihan hirveesti. Epäilen.

Mulla on nyt menossa toinen kansi ja huora 5:n vuoden aikana. (metrejä tullu n.90tkm. millon lie sakemannit siihen uudet heittäny?)
Eli yhen kannen ja huoran olen uusinu omistus aikana.
Nekin on ollu tarvikkeita eli kurajaa flekti kiinni siihen muoviin mikä tulee jakajan ja imunokan säätimen päälle.
Uudet samanlaiset oottaa pakin pohjalla.

Pääsiskö sinne kannen sisään jostain kenteis kosteutta?
Muuta en keksi tai sit sinne pääsee M-öljy sisälle ja se teköö tepposia?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Eipä tule sopraanolle liikoja kilometrejä (n.15 tkm/vuosi). Ennen kyllä ajelin todella lyhyttä matkaa, joka saattaisi lisätä kondensoituvan veden määrää (moottori kylmenee/kuumenee, mutta harvoin kunnolla, joten kosteus ei haihdu). Voi olla vaan arvailua.

Meinasin tänään käydä ostamassa pelkän pyörijän tuonne sisään ja tutkailla vaikuttaako käyntiin lähtöön. Ehkä aavistuksen väheni sahaaminen putsauksen jälkeen. Täytyy vähän kl:n ukkoja härnätä, että miksi näitä jakajan kansia menee niinku saippuaa...

Hmmm... Kun otin kannen irti putsaukseen, niin niiden kontaktinastojen päällä oli jotain mustaa (ja tietty ihan vihreää). Liekkö sitten lähtenyt siitä pyörijästä? Viime kesänä tuo pirssi oli pajalla, kun vuoti öljyä niin pirusti. Ihmeteltiin korjaajan kanssa, että mistä h*lvetistä se oikein tulee. Jätin auton pajalle ja kun olivat aikansa purkaneet, niin oli jakopään kotelo (alumiinia) halki ja tunki öljyt väärään paikkaan. Kun se väärä paikka oli tullut täyteen, niin jostain reiästä ruikki öljyä ja tietenkin remmin päälle, jolloin koko konehuone oli ihan öljyssä. Tässä samassa hässäkässä kajahti laturi (todennäköisesti pesulla saa kuntoon, kun öljyt sisällä). Eli, olisikohan tässä samassa hässäkässä päässyt öljyä myös jakajan kannen alle.

Älyttömän kaukaa haettu, mutta tuntuu edelleen oudolta, että jakajan kansi pitäisi vaihtaa jokaisessa öljyn vaihdossa :shock:
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuinka vapaa pääsy tuolta on lohkon sisään? En oo tiiraillut ku oma ikäänkuin hajosi kesken reissun ja huoltsikalla vaihdoin sen. Oon mä sen jälkee kuitenki 20tkm ajellu näköjään. Eli Bosch kestää paremmin ku Bremi. (kahden osan vertailu). mutta kaveri ajaa vantaalla vain lyhyttä matkaa 30-50km päiväs. mulla tulee arkisin sen 20-30km ja viikonloppuisin 500-1000km.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:mihin kohtaan tuossa sopii tiiviste? omassa ei ollu tiivistettä, eikä kaverin autossa. Eikä uuden mukanakaan mitään tullut ja kannessakaan ei sellaista ole.

Kuvassa oma, vanha Bosch.
Tiiviste oli mulla ainankin siellä vastapelurissa kiinni. Siinäpä foto selventämässä o-renkaan sijaintia. Se, että onko tällä oo-renkaalla mitään järjellistä virkaa.... En tiijjä..

Kuva
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no siellähän se näemä on. Tuollaha ei ole kosteuden kanssa virkaa ku tos kannes o noi kolot josta se tila tuulettuu kuitenki... tai jää tuulettumatta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:no siellähän se näemä on. Tuollaha ei ole kosteuden kanssa virkaa ku tos kannes o noi kolot josta se tila tuulettuu kuitenki... tai jää tuulettumatta.
Tätä mieltä vähän ittekin olin ko kattelin noita kuvia kannesta =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taitaa olla varuiksi, ettei osat ala jossai tilantees resonoimaa tjsp. ylimitoitettua engineerinkiä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Joo saman ongelman kanssa paini pari kaveria ja toinen painii vieläkin. Eli kannen alle kerää kondenssivettä aika pirusti. Toki tämä voi vaikuttaa kun konetta ajetaan tosi lämpimäksi aina starteissa/kisoissa ja sitten seisomaan.

Ja kyllä se tekee näköään ihan jos käytät mediumiksi ja seuraavana päivänä kansi auki niin taas helmillä. Voisiko tuo pohja ottaa niin paljo lämpöä itseensä että se sitä kautta sitte kehittäis kondenssia. Ja missä tuossa pitäisi tuuletus olla?

Kilpurin koneessa oli tiiviste+silikooni ympäri ja silti kostu, hämärää :?

***

Minä ainakin vaihdan kerran vuodessa kannen,pyörijän,johdot,tulpat. Tulppia välillä kaksi sarjaa. Ja samalla lailla kuluvat, oli kultaa tahikka hopiaa :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
ismoq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 04.05.2008 10:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ismoq »

Vähän offtopiciksi menee, mutta ite vaihtelin kanssa tulpat, kannen ja pyörijän tossa viikko sitten. Tuli melko heikkoon aikaan käynnistysongelma, oltiin nimittäin ajettu just lossiin ja ei sieltä meinannu lähteä millään käymään. Vasta jonkun 10 kerran ja piiiitkän sahaamisen jälkeen lähti (bensa hais jo ihan mukavasti kabiinissa). Tulppien kärkiväli oli venähtäny jo selvästi ja pyöriä ja kansi aivan vaihtoa vaille valmis. Ajettu nyt ainakin 2v ja 50tkm.
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Nyt tuli mitta täyteen sahaamista. Laitoin uuden kannen ja pyörijän, taas. Samalla tuli vähän räpelleltyä muutakin. Eli kyllähän siellä on tuo o-rengas, joka oli itselläni hyvinkin vetreässä kunnossa. Ja viikko sitten avatun kannen alla taas runsaasti kosteutta. Ei tässä ole mitään järkeä :evil: . Mietin tuossa, että pitäisköhän kokeilla tehdä joku reikä tuohon kanteen, josta vois sitten näppärästi puhaltaa ilmaa sinne sisään.

Ja jossain vaiheessa oli keskustelua siitä, että pääseekö kosteus sieltä sisäkautta kanteen, niin se on kyllä mahdollista. Otin tuon jakajan toisen puolen irti ja siellä takana oli myös tiiviste. Se oli kyllä kovettunut, mutta en tiedä, mitä siellä takana on ja pystyykö tiivistettä vaihtamaan suoraan tuosta. Saattaisi vaikuttaa oleellisestikin.

Ja samalla voi tutkailla tuota ihmeellisesti kulunutta pyörijää. Taitaa olla siinä ja siinä, meneekö valmistusvian piikkiin.
Viimeksi muokannut T.Soprano, To 22.07.2010 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ehkä toi kumitiiviste just aiheuttaa sen kosteuden kertymisen, jos se estää sitä haihtumista? hemmetti ku en löydä räjäytyskuvaa venäjän sivuilta...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Manu300cea24 kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:
T.Soprano kirjoitti:
Vielä tähän, että samalla tavalla täälläkin on muutamaan otteeseen tapahtunut. Tähän oon veikkaillut sitä, että tämä tyhjäkäyntimoottori takertelisi. Mutua vain...
Ihan tässä tällä viikkoo sitten omasta putsasin ton tyhjäkäyntimoottorin silleen että irti ja puhdistus sprayllä läpi muutaman kerran.
Eli ei jarrupuhdistus kälällä vaan puhdistus käläkällällä.

Saipaa lähti aika reilusti ja on nyt toiminut.
Hieman sekaan heitin WD:tä liukasteeksi.
Hmmm. Jatkanpa tätä aihetta eteenpäin. Eli alkuperäinen ongelma, pitkään sahaaminen kun kone kylmänä, vaivaa edelleen. Tänään vaihdoin myös tulpat, jotensytytys puoli alkaa olemaan koluttu. Tokihan noi johdot vois vaihtaa, mutta ei perse kestä nyt tässä vaiheessa.

Missä tuo tyhjäkäyntimoottori käytännössä sijaitsee? Edessä on alfamer:in korjausopas, mutta sieltäpä en sellaista kuvaa löydä, jossa kyseisen moottorin sijaintia esiteltäisiin. Tekisi kuitenkin mieli osa putsata, kun vähän samantyyppistä sahaamista on täälläkin. Tarkoittaako lisäilmaventtiili samaa kuin lisäilmaluisti?? :oops:

Mutta on jotain positiivistakin. Nykyään auto starttaa melkein avainta katsomalla, kun se on hetki sitten ollut käynnissä (kaupassa käynnin jälkeen). Voisiko olla jokin vuoto esim. bensa järjestelmässä?

Ja vielä yksi kysymys.. Kun vaihdoin tulpta, niin 4. pytyn tulpan posliini oli saanut rusketusta. Voiko tästä kenties jotain päätellä?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

http://www.prostreetonline.com/oem/wiza ... Cap+Gasket

Tuossa se tiiviste ja ne kannattaa vaihtaa aina kun kansia availee.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tänään hiasin omasta bremin kannesta hapettumat sun muut muhjut pois nastoista. Jotenkin haiskahtaa sille, että tuossa bremin kannessa ei tuo materiaali ole ehken mitään laadukkainta. Mites, onko kellään bochin kannen omaavalla miten näitä probleemia?

Entä, onko kukaan uskaltanut kokeilla motonetin kantta? Joskus kävin Kuopion motonetissä kantta kyselemässä ja toikin varastosta jonkun italiantuotteen näytille. Ostaa en uskaltanut koska hinta oli bremin kannen tienoilla. Osaisko nuo sit italiassa tehä noita kansia hyvistä aineksista? Uskon/veikkaan että ainankin bremin kannessa tuo nastojen materiaali ei liene mitään puhtainta. Tästä vois tuo ylenpalttinen hapettuminenkin johtua. Eihän puhdas, laadukas kupari noin hurjana hapetu, vaikka olis miten kosteutta. Eikös nuo nastat ehken kupariva oo?

Mutta joo, auto pelasi hienosti muutaman hetken kun taas alkoi tyhjäkäynniltä kiihdyttäsessä röpeltäminen matalilla kierroksilla. Liekö jo jotkut muhjut nastoihin sai aikaseks? :evil:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Ei se nastojen hiominen auta oikeastaan mitään. Loppujen lopuksi kansi menee vaihtoon kuitenkin. Tuo bremin tekemä kansi on kyllä niin paskaa laatua, että huh huh.

Seuraavan kerran ostan kyllä kostoksi italiaisen, niin jospa sais vähän rahalle vastinetta. Onneksi tuo on niin helppo vaihtaa, että ihan sama, vaikka vaihtelis joka öljyn vaihdossa. Mutta kun tuo hinta... :evil:
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

T.Soprano kirjoitti: ...Mutta kun tuo hinta... :evil:
Näinpä... Ei kehtais ihan huvikseen olla ostelemassa...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tuli eilen tutkittua tuota vekotinta kun alko taas röpeltämään ja seuraava asia mietityttämään:

Autossa on vastukselliset tulpanjohdot (n. 1,8-2kOhm) ja vastuksettomat tulpat. Mutta mutta, tuo bremin pyörijäkin näkyy omaavan melkeinpä 1kOhm vastuksen. Kuuluuko näissä olla näin paljon (~3kOhm) vastusta yhteensä enne sytytystulppaa? Vai onko molemmat bremin pyörijät sököjä?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin