eli kyseessä on w201 1.8e vm91 ja nyt kypsyn tuohon ke-jettiin..vihjeitä ja kokemuksia kaipaan tuohon vaihtoon,erityisesti hinta tietoa?
nyt viimesin ongelma tyhjäkäynti hävisi taas..
ratkaisu:kaasu asennon anturi hajalla..hintaa kl-osissa 205euroa..
joten ennemmin mega..
ke-jetti ketuttaa joten sen tilalle Megasquirt ..?????
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
ke-jetti ketuttaa joten sen tilalle Megasquirt ..?????
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Re: ke-jetti ketuttaa joten sen tilalle Megasquirt ..?????
Korjaamalla KE-Jetin esim. käytetyillä osilla saat helpommalla toimivan järjestelmän kuin vaihtamalla sen sähköruiskuun.ville kinnunen kirjoitti:eli kyseessä on w201 1.8e vm91 ja nyt kypsyn tuohon ke-jettiin..vihjeitä ja kokemuksia kaipaan tuohon vaihtoon,erityisesti hinta tietoa?...
Tässä kuitenkin suuntaa antavia hinta-arvioita:Valmis Megasquirt II (ruisku + sytky) maksaa Suomeen tuotuna arviolta 350-400 euroa. Rakennussarjan voi Jenkeistä saada 250 euroon, jos teet itse. Käytetyt suuttimet ja suutintukin voi löytää 150 euroon. Kaasuläppäanturi ja johdot, liittimet ym. vie 50 euroa tai enemmän. Jos Mega toimii Mersun ykk-anturilla, et tarvitse triggerilevyä ja anturia. Suunnittelu- ja asennustyö ei maksa mitään, jos teet sen itse. Kokonaishinnassa voinee päästä alle 400 euron, jos työ ei maksa mitään ja on aikaa etsiä halpoja osia. Varaa runsaasti osaamista ja aikaa Megan säätämiseen, jotta pääsisit edes lähelle KE-Jetin käyttöominaisuuksia.
Valmiin Megan ja rakennussarjat löytyvät esim. tuolta. Megafoorumeilta (finsquirt.net, msefi.com) löytyy lisätietoa ja ruiskuja kaupattavana.
Tuossa allekirjoituksen linkissä ja tuolla on juttua projektista, jossa moottorinohjausjärjestelmää (ei Mega) rakennellaan Turbo-Mersuun. Homma on säätövaiheessa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
megaa saa suomestakin nykyään ihan valmiiksi kasattunakin, jos haluaa
http://www.mega-efi.fi/
säätämisestä senverran, että jos saat jonkun kaverin avuksi, joka on aikaisemmin megan kanssa toiminut ja osaa hommansa, niin saatte auton ajettavaan kuntoon n. vartissa ja tunnin säätämisen jälkeen ei varmasti ole ke-jettiä ikävä... ellei mitään odottamatonta satu, mutta se ei siten enää ole megan syy, vaan ihan samat mahdollisuudet alku ongelmiin on tietysti, kuin millä tahansa systeemillä...
jos tyytyy MS1 prossuun (jolla katsastaa vähäpäästöisenkin auton ongelmitta, ainakin jos käytetään "vapari kokoluokan" suuttimia), hinta jää itse purkilla n. 220 euroon sytkä ja muilla tarvittavilla muutoksilla, bensajärjestelmän muutos sähkösuuttimille maksaa sitten mitä maksaa, omien vaatimusten ja tavoitteiden vaikuttaessa myös asiaan... ja jos on tarkoitus myös virittää moottoria myöhemmin, kannattaa asia ottaa huomioon jo tässä ensimmäisessä rakennusvaiheessa, että ei tarvitse kaksia suuttimia ostaa
itse esim. ostin vesiruiskua varten bensatukin, jossa tuli mukana bensanpaineen säädin ja 4 kpl n. 200 cc/min suuttimia 50 €:lla (volvon vinokoneen systeemit), että ei ne osat aina niin kalliita ole
finsquirtin sivuilla on muutenkin aika hyvä tarjonta käytetystä osista ja hinnat aika inhimillisiä... jos ei mitään "kaupallisia ilmoituksia" lasketa mukaan...
ihan tällä perus megalla mennään jo aika pitkälle, jos haluaa oikein budjetissa pysyä... MS1 V2.2 tämä me laitettiin siihen vähäpäästöiseen sierraankin ja hyvin on pelannut ja ennenkaikkea lapsellisen helppo säätää
MS2 prossu vaatii paljon enemmän säätämistä ja sen edut tulevat esiin vasta reilummin viritetyissä turbokoneissa, vaparissa MS2 ominaisuuksista suurin osa menee "hukkaan"

säätämisestä senverran, että jos saat jonkun kaverin avuksi, joka on aikaisemmin megan kanssa toiminut ja osaa hommansa, niin saatte auton ajettavaan kuntoon n. vartissa ja tunnin säätämisen jälkeen ei varmasti ole ke-jettiä ikävä... ellei mitään odottamatonta satu, mutta se ei siten enää ole megan syy, vaan ihan samat mahdollisuudet alku ongelmiin on tietysti, kuin millä tahansa systeemillä...
jos tyytyy MS1 prossuun (jolla katsastaa vähäpäästöisenkin auton ongelmitta, ainakin jos käytetään "vapari kokoluokan" suuttimia), hinta jää itse purkilla n. 220 euroon sytkä ja muilla tarvittavilla muutoksilla, bensajärjestelmän muutos sähkösuuttimille maksaa sitten mitä maksaa, omien vaatimusten ja tavoitteiden vaikuttaessa myös asiaan... ja jos on tarkoitus myös virittää moottoria myöhemmin, kannattaa asia ottaa huomioon jo tässä ensimmäisessä rakennusvaiheessa, että ei tarvitse kaksia suuttimia ostaa

itse esim. ostin vesiruiskua varten bensatukin, jossa tuli mukana bensanpaineen säädin ja 4 kpl n. 200 cc/min suuttimia 50 €:lla (volvon vinokoneen systeemit), että ei ne osat aina niin kalliita ole

ihan tällä perus megalla mennään jo aika pitkälle, jos haluaa oikein budjetissa pysyä... MS1 V2.2 tämä me laitettiin siihen vähäpäästöiseen sierraankin ja hyvin on pelannut ja ennenkaikkea lapsellisen helppo säätää

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."