Mistä SLC:n vanteet?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Mistä SLC:n vanteet?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kun nyt tämmöisestä kaupat hierottu (vm. -74/ 450 SLC), niin alkaa auton saattaminen museoajoneuvorekisteriin..
Eli siihen tarvittaisiin sopivat vanteet.
Vinkkejä, tarjouksia ja etenkin neuvoja otetaan suurella kiitollisuudella vastaan, että auto saa allensa kaipaamansa pyörät.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Itse lähtisin barokkilinjalle, kannattaa selailla netistä kuvia niin näkee millaista olisi tulossa sitten.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi ne orkkispölärit. Joutilas 108 peltivannesatsi olisi tiedossa Timo L.:llä ja kapseleita sitten huutaisi vaan. Ne 108 vanteet on mielestäni 6" leveitä. Onkohan tavan w123 kapselit samanlaisia kuin orkkis w107 kapsyylit :? .

Kolmas ja muut on stten joku aikakauden tarvikevanne... BBS RS :wink: ei vainiskaan, paremmin vaikka sitten pentat.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Barokki-vanteethan noihin istuu minusta ainakin ulkonäön suhteen mainiosti. Ja hyvän näköiset ne sun Karra tarjoamat Rialitkin on..

Täytynee jutella ma-tarkastajan kanssa vanteista tarkemmin, kun ainakin kuulopuheiden perusteella näissä tarkastuksissakin linja vaihtelee.
Joku vaatii, että vanteet pitää olla vähintäänkin samanikäisiä auton kanssa ja jollekkin riittää, että vanteet ovat museoikäiset (vähintäänkin 30v. vanhat).

Peltivanne+kapseli yhdistelmä kelpaa myös, tosin aluvanteet etusijalla.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Minulle tulee tuossa muutaman viikon päästä, näillä näkymin erittäin asialliset alkuperäiskutoiset 6.5" x 14" Barokit (w126:n) alta.

Edit: no ei nyt 7" leveät sentään. 6.5" leveät nuo ovat vain...sori ;)

Niistä voisin luopua kumeineen 205/70 x 14" tarvittaessa (Michelinit) Lisänä täysin ajamaton alkuperäinen vararengas...tietty Barokilla :)

Vaihdossa voisin rahan ohella ;) miettiä uudempia w126:n alkuperäisvanteita, tai ajanhenkisiä (80-luku) aluvanteita (leveitä)


Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut unski, To 18.03.2010 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13652
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Toinen hyvä vaihtoehto olisi ne orkkispölärit. Joutilas 108 peltivannesatsi olisi tiedossa Timo L.:llä ja kapseleita sitten huutaisi vaan. Ne 108 vanteet on mielestäni 6" leveitä.


No niin, korjataas vähän :P , sekä detali että tuo yo. linkki kertoi jotta SL/SLC -autoissa on olut aina 6.5 tuumainen peltivanne, ET30.

jackien kanssa juteltiin eilen kun hän löysi sarjan 6" leveitä 108-peltivanteita S123:n alta jotta ne saattaa olla samanlaiset kuin 108:ssa...

Detali vahvisti että 108 vanteet oli korvattu 126 alkuisella 6" leveällä siis ja sama vanne oli detalin mukaan T-mallin 123:ssa myös, eli vannehan on sopiva farkun alle.

Sain oman 6.5" leveän eli kasikoneisen 108/109 sarjan tänään kotiin kunnostuksesta ja ne on nyt metalliraepuhallettu ja epoksimaalattu mustaksi. Menevät coupén alle. Niissä on pyöreät tuuletusreiät kuten 124 ja 210 vanteissa sekä sisäpuolella on peltiset tuuletussiivekkeet kuin turbiinin siivet siis. 6" leveät 108 vanteet on nimittäin melkein umpinaiset, kuten siis 115/123 vanteet.

Luonnollisesti omassa 6.3:ssa on myös siihen kuuluvat tuuletetut 6.5" leveät vanteet - oli sen verran fiksussa kunnossa jotta ei tarvinnut alkaa puhaltaan ja maalaamaan :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Mulla olis ylimääräisenä noi 123 280E:n pellivanteet renkaineen, löytyy myös maalaamattomat peltipölärit...

http://www.nettivaraosa.com/920687
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Vastaa Viestiin