W203 automaatti peruutus jähmeää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tapani66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 19.02.2010 07:57
Paikkakunta: Kouvola

W203 automaatti peruutus jähmeää

Viesti Kirjoittaja Tapani66 »

Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: W203 automaatti peruutus jähmeää

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tapani66 kirjoitti:Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
Onko öljyt vaihdettu milloin ja mikä on öljymäärä? Näistä lähtisin ensinnä ihmettelemään.
Joku mersupurkaamo??
Tapani66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 19.02.2010 07:57
Paikkakunta: Kouvola

Re: W203 automaatti peruutus jähmeää

Viesti Kirjoittaja Tapani66 »

Aki P kirjoitti:
Tapani66 kirjoitti:Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
Onko öljyt vaihdettu milloin ja mikä on öljymäärä? Näistä lähtisin ensinnä ihmettelemään.
No enpä tiedä noista öljyistä.
Mitenkäs automaatista ne tarkistettiin? Eikös siinä ollut joku oma jipponsa.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 automaatti peruutus jähmeää

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="Mitenkäs automaatista ne tarkistettiin? Eikös siinä ollut joku oma jipponsa.[/quote]

Taitaa se olla jo useammassa kohdassa foorumilla mutta tässä nyt vielä kerran: Automaatin öljyn mittatikku (=Veholla työkalu) on erikseen ostettava, tai itse tehtävä esim polkupyörän käsijarruvaijerin suojuksesta (n metrin pätkä). Sillä voi öljyt tarkistaa kun poistaa ensin täyttöaukon tulpan rikkomalla siinä olevan pienen muovisinetin (musta tai punainen) ja työntämällä sinetin jämät alaspäin vaikka rautalangan pätkällä.
Vaijeri siis työnnetään pohjaan asti ja vedetään ylös. Öljyn tulee olla välillä 10 mm - 21 mm (moottori 25 asteisena) ja 55 mm - 66 mm 80 asteisena. Mittaus moottorin käydessä.

Niin Veho tosiaan puhuu työkalusta mutta sen työkalun pakkauksessa lukee Messtab, Measuring stick, Tige de mesure ja Barrilla de medicion eli kyllä se muilla Euroopan kielillä on mittatikku.
W203CDI
Vastaa Viestiin