Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
W203 automaatti peruutus jähmeää
Re: W203 automaatti peruutus jähmeää
Onko öljyt vaihdettu milloin ja mikä on öljymäärä? Näistä lähtisin ensinnä ihmettelemään.Tapani66 kirjoitti:Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
Joku mersupurkaamo??
Re: W203 automaatti peruutus jähmeää
No enpä tiedä noista öljyistä.Aki P kirjoitti:Onko öljyt vaihdettu milloin ja mikä on öljymäärä? Näistä lähtisin ensinnä ihmettelemään.Tapani66 kirjoitti:Mikä ihme on, kun auto seisoo pari päivää, niin ei meinaa lähteä peruuttamaan. Ei siis ote kierroksia ja lähde liikkeelle.
Eteenpäin kyllä menisi.
Mitenkäs automaatista ne tarkistettiin? Eikös siinä ollut joku oma jipponsa.
Re: W203 automaatti peruutus jähmeää
[quote="Mitenkäs automaatista ne tarkistettiin? Eikös siinä ollut joku oma jipponsa.[/quote]
Taitaa se olla jo useammassa kohdassa foorumilla mutta tässä nyt vielä kerran: Automaatin öljyn mittatikku (=Veholla työkalu) on erikseen ostettava, tai itse tehtävä esim polkupyörän käsijarruvaijerin suojuksesta (n metrin pätkä). Sillä voi öljyt tarkistaa kun poistaa ensin täyttöaukon tulpan rikkomalla siinä olevan pienen muovisinetin (musta tai punainen) ja työntämällä sinetin jämät alaspäin vaikka rautalangan pätkällä.
Vaijeri siis työnnetään pohjaan asti ja vedetään ylös. Öljyn tulee olla välillä 10 mm - 21 mm (moottori 25 asteisena) ja 55 mm - 66 mm 80 asteisena. Mittaus moottorin käydessä.
Niin Veho tosiaan puhuu työkalusta mutta sen työkalun pakkauksessa lukee Messtab, Measuring stick, Tige de mesure ja Barrilla de medicion eli kyllä se muilla Euroopan kielillä on mittatikku.
Taitaa se olla jo useammassa kohdassa foorumilla mutta tässä nyt vielä kerran: Automaatin öljyn mittatikku (=Veholla työkalu) on erikseen ostettava, tai itse tehtävä esim polkupyörän käsijarruvaijerin suojuksesta (n metrin pätkä). Sillä voi öljyt tarkistaa kun poistaa ensin täyttöaukon tulpan rikkomalla siinä olevan pienen muovisinetin (musta tai punainen) ja työntämällä sinetin jämät alaspäin vaikka rautalangan pätkällä.
Vaijeri siis työnnetään pohjaan asti ja vedetään ylös. Öljyn tulee olla välillä 10 mm - 21 mm (moottori 25 asteisena) ja 55 mm - 66 mm 80 asteisena. Mittaus moottorin käydessä.
Niin Veho tosiaan puhuu työkalusta mutta sen työkalun pakkauksessa lukee Messtab, Measuring stick, Tige de mesure ja Barrilla de medicion eli kyllä se muilla Euroopan kielillä on mittatikku.
W203CDI