Perä kolahtaa
Perä kolahtaa
Tietääkö joku mikä vika kun perä kolahtaa aina kun laatikko vaihtaa isommalle tai pienemmälle, mutta perä ei äännä? Löytyykö joltakulta perää 300tdt vm: 92 ja mikä perävälitys tuollaisessa on?
Kardaanin ristinivelissä ei ole väljää, vai onko?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Terveeks.
Itellä alkanu ilmeisesti ASD-perä kanssa pitämään mekkalaa.. Eli liikkeelle lähtiessä rauhallisesti, varoituskolmio syttyy ja rutina alkaa perästä kuulua. Sit kuuluu sellanen "irtoamis ääni" ja valo sammuu, rutina loppuu...
Kaveri veikkaili että tasauspyörästön rattaissa välkkiä ja kuuluu jo semmonen pauke ettei shimmaamalla kuntoo sais?
tai oiskohan murros jo entinen..
Se varmaan tarttis irrottaa, avata ja kattoo "mitä on syönyt", öljytki jo hyvä olis vaihtaa.
Auto toimittaa käyttöauton virkaa niin olis hyvä saada nopiaan kuntoon ettei jätä vaan tien päälle!
Itellä alkanu ilmeisesti ASD-perä kanssa pitämään mekkalaa.. Eli liikkeelle lähtiessä rauhallisesti, varoituskolmio syttyy ja rutina alkaa perästä kuulua. Sit kuuluu sellanen "irtoamis ääni" ja valo sammuu, rutina loppuu...
Kaveri veikkaili että tasauspyörästön rattaissa välkkiä ja kuuluu jo semmonen pauke ettei shimmaamalla kuntoo sais?
tai oiskohan murros jo entinen..
Se varmaan tarttis irrottaa, avata ja kattoo "mitä on syönyt", öljytki jo hyvä olis vaihtaa.
Auto toimittaa käyttöauton virkaa niin olis hyvä saada nopiaan kuntoon ettei jätä vaan tien päälle!
itellä perä kolahtaa jos nostaa tai painaa kytkin poljinta kovin vauhilla. kardaanin kannatinlaakerin kun vaihdoin pyörittelin sita kardaania ja aina kun pysäytti kädella kuulu kolahus perästä. nykyään pitää myös rahinaa muttei ulise. jos jollaki ois nivalan lähellä käytetty ehjä perä halvalla niin voisin vaikka ostaa
Ei ASD:n kuuluisi kytkeytyä päälle rauhallisessa liikkeellelähdössä.zero8 kirjoitti:Terveeks.
Itellä alkanu ilmeisesti ASD-perä kanssa pitämään mekkalaa.. Eli liikkeelle lähtiessä rauhallisesti, varoituskolmio syttyy ja rutina alkaa perästä kuulua. Sit kuuluu sellanen "irtoamis ääni" ja valo sammuu, rutina loppuu...
Kuuluuko rutina vain kääntyessä vai myös suoraan liikkeelle lähdettäessä?
ASD:n kuuluukin hiukan rutista, jos se on päällä ja käännytään jyrkästi
hiljaisessa vauhdissa ja alustassa on pitoa. Yleensä vaan ASD ei silloin
ole päällä ilman kikkailua.
Kannattaisi varmaankin irrottaa edestä ABS:n anturit ja puhdistaa ne
irtonaisista metallihiukkasista ja muusta roskasta. Samalla pitäisi
tarkistaa anturin liikkuva osa eli ne hampaat, joita anturi lukee.
Hampaat pitäisi olla tallessa ja etäisyys anturiin ei saa olla liian suuri
(huomioi puhdas kiinnityspinta anturissa).
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Nämä kyseiset perän kiinnityshelat oli omasta w124:sta aivan loppuun kuluneet, kolahtelu loppui heti kun sain vaihdettua uudet helat tilalle.vilkku kirjoitti:perän kiinnityksen tukikumit siitä takaa häipyneet pois. Uudet kumit ja käytetty hyvä perä paikalleen ja sen jälkeen ei kolahtanut.
Eli nämä kannattaisi tarkastaa että ovatko kunnossa.
Jos itse perä kolahtaa on oltava ratasvälystä todella paljon,tai risti tappi on syönyt uraa.
Jos kokeilemalla et löydä kardaania pyörittämällä voimalla isoa välystä vetareista tai perästä niin vikaa on muualla.
Eli takakansi auki tai kumipuslat vaihtoon perä kiinnikkeiden kohdilta.
Ristikotkin eivät ole kalleita jos itse vielä vaihtelee.
Jos kokeilemalla et löydä kardaania pyörittämällä voimalla isoa välystä vetareista tai perästä niin vikaa on muualla.
Eli takakansi auki tai kumipuslat vaihtoon perä kiinnikkeiden kohdilta.
Ristikotkin eivät ole kalleita jos itse vielä vaihtelee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-