W124 300D automaattiongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
minäite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 05.03.2010 14:41

W124 300D automaattiongelmia

Viesti Kirjoittaja minäite »

Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Öljyt ? Vaihdettu koska ? onko sitä tarpeeks yms. tuohon 2-3 luistoon on muistaakseni korjaussarja, maksaa jonku 10e vehossa.

Eiköhän tuosta nuo "viisaammat" kohta heräile
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
minäite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 05.03.2010 14:41

Viesti Kirjoittaja minäite »

Öljyt on ok!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eikös se silloin juuri vaihda liian aikaisin, kun se vaijeri on piukalla... anna sille löysää, niin vaihtaa vasta isommilla kierroksilla ja vaihda se 8 €:n jousisarja laatikkoon, niin ainakn vähenee se 2-3 vaihdon venytys...

kikkarin toimintakin voi olla sekaisin, tuon liian kireälle vedetyn vaihtovaijerin takia tai sitten siellä on muuta vikaa...

jousisarja kuitenkin vaihtoon, ettet turhaan luistata laatikkoa pilalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Saakohan tuota jousisarjaa kl-varaosista ja millä nimellä mahtaa kulkea?
M-B V 250 cdi 2014
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Jousisarjan varaosanumero on A 126 270 44 77.
S204
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Voi kuulostaa omituiselta, :shock: mutta pakita kaasu pohjassa 2-300 metriä.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1729
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

koyama kirjoitti:Voi kuulostaa omituiselta, :shock: mutta pakita kaasu pohjassa 2-300 metriä.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Mihin tämä perustuu?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W124 300D automaattiongelmia

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

minäite kirjoitti:Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
Mulla oli muutaman vuoden ajan prikulleen samanlaiset ongelmat laatikon kanssa. En sitten tiedä mikä varsinaisesti oli vikana tossa vaihtoajankohdan säätövaijerissa, kun se ei tuntunut toimivan lainkaan mullakaan. Loppujen lopuksi lähetin laatikon Siekkiselle korjattavaksi/vahvistettavaksi ja nyt pelaa hienosti.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5748
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W124 300D automaattiongelmia

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JuhoK kirjoitti:
minäite kirjoitti:Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
Mulla oli muutaman vuoden ajan prikulleen samanlaiset ongelmat laatikon kanssa. En sitten tiedä mikä varsinaisesti oli vikana tossa vaihtoajankohdan säätövaijerissa, kun se ei tuntunut toimivan lainkaan mullakaan. Loppujen lopuksi lähetin laatikon Siekkiselle korjattavaksi/vahvistettavaksi ja nyt pelaa hienosti.
muistakkos paljonko sen lootan kunnostus ja vahvistus makso :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:eikös se silloin juuri vaihda liian aikaisin, kun se vaijeri on piukalla... anna sille löysää, niin vaihtaa vasta isommilla kierroksilla ja vaihda se 8 €:n jousisarja laatikkoon, niin ainakn vähenee se 2-3 vaihdon venytys...
.
Ei ku vaijeri on liian löysällä jos toimii noin. Vaijeria kiristämällä nousee vaihtokohdat ja alkaa myös vaihtaa herkemmin alaspäin, lootasta tulee "sporttisempi". Sama kääntäen.

Vaihteiston paineita voisi koettaa myös kiriä, sillä saa luiston pois vaihdoista. Lootan kyljessä on musta muovihattu jonka alla t-mallinen väännin. Tietysti jos se on vain yksi vaihdeväli joka luistaa, niin tämä toimii ensiapuna vainen.

Mutta oireiden perusteella tuossa laatikossa voi olla vialla muutakin kuin säätöjen poskellaan olo.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
roggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 28.08.2007 17:46
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja roggi »

Terve.
Saitko korjattua vian "Minäite" ?
Mulla on alkavaa luistoa 2-3 välillä. Leudolla kelillä tuntuu kuitenkin toimivan ok.
Tuntuu että on monta korjausmahdollisuutta..
Paineitten tippuminen johtuu monesta syystä, tai sitten laatikko on remontin tarpeessa.
T.Roger
minäite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 05.03.2010 14:41

2/3 vaihto

Viesti Kirjoittaja minäite »

Täytyy vaihtaa se jousipakka ja katsoa sitten onko muuta tehtävissä. Onkos jossain ohjeita sen vaihtoon?
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

S204
minäite
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 05.03.2010 14:41

Viesti Kirjoittaja minäite »

Suuri kiitos, jees!!! eiköhän noilla pärjää
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Tossa juttua samasta asiasta suomeksi... vihjailematta mitenkään kielitaidottomuuteen tms. :D :D

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

jjk300td kirjoitti:
koyama kirjoitti:Voi kuulostaa omituiselta, :shock: mutta pakita kaasu pohjassa 2-300 metriä.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Mihin tämä perustuu?
edelliseen autooni.
Luisti mulla ostaessa ajettuna 440 tkm ja myös kaverillani kun sille möin.
Pakitti talvella olosuhteiden pakosta kaasu pohjassa lähes puoli kilsaa ja sinne jäi luistot.Tämän jälkeen ajettu 30 tkm.
Minä vaihdoin öljyt 7 litraa ja suodattimen ja säädin paineita ja vaijeria kuin tuskassa eikä apuja.
Ajoin viikko sitten kyseisellä ja laatikko totteli nöyrästi ilman luistoja.Nyt ajettu 530 tkm
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin