W124 300D automaattiongelmia
W124 300D automaattiongelmia
Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
Öljyt ? Vaihdettu koska ? onko sitä tarpeeks yms. tuohon 2-3 luistoon on muistaakseni korjaussarja, maksaa jonku 10e vehossa.
Eiköhän tuosta nuo "viisaammat" kohta heräile
Eiköhän tuosta nuo "viisaammat" kohta heräile
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
eikös se silloin juuri vaihda liian aikaisin, kun se vaijeri on piukalla... anna sille löysää, niin vaihtaa vasta isommilla kierroksilla ja vaihda se 8 €:n jousisarja laatikkoon, niin ainakn vähenee se 2-3 vaihdon venytys...
kikkarin toimintakin voi olla sekaisin, tuon liian kireälle vedetyn vaihtovaijerin takia tai sitten siellä on muuta vikaa...
jousisarja kuitenkin vaihtoon, ettet turhaan luistata laatikkoa pilalle...
kikkarin toimintakin voi olla sekaisin, tuon liian kireälle vedetyn vaihtovaijerin takia tai sitten siellä on muuta vikaa...
jousisarja kuitenkin vaihtoon, ettet turhaan luistata laatikkoa pilalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Voi kuulostaa omituiselta,
mutta pakita kaasu pohjassa 2-300 metriä.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W124 300D automaattiongelmia
Mulla oli muutaman vuoden ajan prikulleen samanlaiset ongelmat laatikon kanssa. En sitten tiedä mikä varsinaisesti oli vikana tossa vaihtoajankohdan säätövaijerissa, kun se ei tuntunut toimivan lainkaan mullakaan. Loppujen lopuksi lähetin laatikon Siekkiselle korjattavaksi/vahvistettavaksi ja nyt pelaa hienosti.minäite kirjoitti:Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5748
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W124 300D automaattiongelmia
muistakkos paljonko sen lootan kunnostus ja vahvistus maksoJuhoK kirjoitti:Mulla oli muutaman vuoden ajan prikulleen samanlaiset ongelmat laatikon kanssa. En sitten tiedä mikä varsinaisesti oli vikana tossa vaihtoajankohdan säätövaijerissa, kun se ei tuntunut toimivan lainkaan mullakaan. Loppujen lopuksi lähetin laatikon Siekkiselle korjattavaksi/vahvistettavaksi ja nyt pelaa hienosti.minäite kirjoitti:Elikkä, vaihtaa isommalle liian aikaisin. 4 on päällä jo 30-40 kmh, eli täytyy vaihtaa manuaalisesti ettei jää tientukkeeksi. Vaijeri on jo niin piukalla kun saa ja lisäksi 2-3 vaihto luistaa. Kierrokset nousee pilviin, ennen kuin 3 jää päälle. Ajaessa 3 ei kuitenkaan luista, vain tuo vaihto. Myöskään kickdown ei toimi. Pliis, edes johonkin apua...
mullon pelkkiä romuja vaan
Ei ku vaijeri on liian löysällä jos toimii noin. Vaijeria kiristämällä nousee vaihtokohdat ja alkaa myös vaihtaa herkemmin alaspäin, lootasta tulee "sporttisempi". Sama kääntäen.napa kirjoitti:eikös se silloin juuri vaihda liian aikaisin, kun se vaijeri on piukalla... anna sille löysää, niin vaihtaa vasta isommilla kierroksilla ja vaihda se 8 €:n jousisarja laatikkoon, niin ainakn vähenee se 2-3 vaihdon venytys...
.
Vaihteiston paineita voisi koettaa myös kiriä, sillä saa luiston pois vaihdoista. Lootan kyljessä on musta muovihattu jonka alla t-mallinen väännin. Tietysti jos se on vain yksi vaihdeväli joka luistaa, niin tämä toimii ensiapuna vainen.
Mutta oireiden perusteella tuossa laatikossa voi olla vialla muutakin kuin säätöjen poskellaan olo.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
2/3 vaihto
Täytyy vaihtaa se jousipakka ja katsoa sitten onko muuta tehtävissä. Onkos jossain ohjeita sen vaihtoon?
Tossa juttua samasta asiasta suomeksi... vihjailematta mitenkään kielitaidottomuuteen tms.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
edelliseen autooni.jjk300td kirjoitti:Mihin tämä perustuu?koyama kirjoitti:Voi kuulostaa omituiselta,mutta pakita kaasu pohjassa 2-300 metriä.
Kerro sitten vaikuttiko luisto ongelmaan.
Luisti mulla ostaessa ajettuna 440 tkm ja myös kaverillani kun sille möin.
Pakitti talvella olosuhteiden pakosta kaasu pohjassa lähes puoli kilsaa ja sinne jäi luistot.Tämän jälkeen ajettu 30 tkm.
Minä vaihdoin öljyt 7 litraa ja suodattimen ja säädin paineita ja vaijeria kuin tuskassa eikä apuja.
Ajoin viikko sitten kyseisellä ja laatikko totteli nöyrästi ilman luistoja.Nyt ajettu 530 tkm
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex





