W124 250 Kylmäkäynti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jerrijee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:53
Paikkakunta: toivakka

W124 250 Kylmäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja jerrijee »

Kylmä käynnistys ongelma tommosessa w124 250 Diesel mersu
Käy huonosti tulee semmonen vaalee savu,käynnistyksen jälkeen,ei oo öljyä.
Veikkaan itse että vika olisi suuttimissa
Auto toimii normaalisti lämpösenä.

vai onko pumpussa vikaa vai suuttimet?
Ex Lintta w124 250D -86

Opel astra hb 1.6i 8v -96
Avatar
jerrijee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:53
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrijee »

Siis tyhjäkäyntiä ei aina käy kylmänä kovemmilla kierroksilla,tän verran selvennetään asiaa.
Samalla käynti epätasaista.
Ex Lintta w124 250D -86

Opel astra hb 1.6i 8v -96
Avatar
jerrijee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:53
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrijee »

Voiko se kylmä tyhjäkäyntiä nostava alipaine kello ollu rikki et toimis välillä ja välillä ei?
Vai onko pelkkä pien alipaine vuoto?

Alipaine kello on syöttöpumpun taka päässä
Ex Lintta w124 250D -86

Opel astra hb 1.6i 8v -96
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Onkohan siinä tuo tyhjäkäynnin nosto alipaineella? Omissa 300:n pumpuissa on sähköinen ja sitä ohjaa se kuuluisa ELR-rele joka sijaitsee akun takana. Pumpun takapäässä parikaapeli pistoke.

Oireet tuon kylmäkäynnin suhteen viittaavat hehkutus tai ruiskutussuutin vikaan eli tutkisin ensin hehkujen toiminnan vaikka valo toimiskin oikein.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en usko, että vika on siinä ELR releessä. vaikka ottais piuhan pois mokkulasta, niin pitäis lähtee normaalisti käyntiin. kierrokset vaan pikkasen alempana, kunnes kones lämpiää.

hehkut nyt kannattaa tsekata ensimmäisenä, kun on helpoiten siinä suht esillä. sitten varmaan seuraavaks suuttimet .
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Suuttimien "karkea" testi on ottaa sormilla kiinni suutinputkesta ja jos tuntuu terävä hakkaaminen, suutin mahdollisesti jumii.
Avatar
jerrijee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:53
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrijee »

pera8x kirjoitti:en usko, että vika on siinä ELR releessä. vaikka ottais piuhan pois mokkulasta, niin pitäis lähtee normaalisti käyntiin. kierrokset vaan pikkasen alempana, kunnes kones lämpiää.

hehkut nyt kannattaa tsekata ensimmäisenä, kun on helpoiten siinä suht esillä. sitten varmaan seuraavaks suuttimet .
Tossa on alipaineella toi joutokäynnin korotus systeemi
Hehkut vaihettu 2kk sitten
Ex Lintta w124 250D -86

Opel astra hb 1.6i 8v -96
Vastaa Viestiin