Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?
Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?
Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?
Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?
Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen. 
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg
A170cdi-00 1999-
otat vertailuun suunnilleen samanpainoisen ja tehoisen uuden auton ja vertaat siihen ja lisäät varoiksi jonkun 10-20 % niiden arvoihin, niin ollaan varmaan aika lähellä totuutta
mihin tuollaista CO2 tietoa edes tarvitaan, noin vanhoissa autoissa, kun ne taitaa uusissakin olla aika lailla hatusta vedettyjä lukuja

mihin tuollaista CO2 tietoa edes tarvitaan, noin vanhoissa autoissa, kun ne taitaa uusissakin olla aika lailla hatusta vedettyjä lukuja

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eipä riitä asteikotTurbocompound kirjoitti:Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
eikös tuo ole ihan lineaarinen taulukko, joten sitä voi itse jatkaa suuremille lukemilleJeremyH kirjoitti:Eipä riitä asteikotTurbocompound kirjoitti:Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg(ainakaan tuohon talvi-toyotaan)

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei nyt ihan hatustanapa kirjoitti:mihin tuollaista CO2 tietoa edes tarvitaan, noin vanhoissa autoissa, kun ne taitaa uusissakin olla aika lailla hatusta vedettyjä lukuja

Laboratorio olosuhteissa testataan juuri kyseiseen tarkoitukseen valmistettua polttoainetta käyttämällä, saadaan teoreettinen höpö höpö arvo johon ei normaali käytön aikana päästä koskaan. Sitten sanotaan että uudet autot on saasteettomampia, vaikka todellisuus on päinvastoin.
Edit: ei löydy kulutusta: tankillinen kuukaudessa, ajoit tai et

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tuolla puhuttiin, että kun polttaa pensaa, tai diiseliä, niin tulee niin ja niin paljon CO2 päästöjä. ja siitä sitten voi arvioida kulutuksesta päästöt. entäs, jos motti on niin epäsäädöissään, että kuluttaa hirveesti pensaa, mutta ei polta sitä kunnolla. tuleeko siitä päästöjä? taikka jos diiseli saa sen verran soppaa, että se sauhuttaa kunnolla. tuleeko siitä polttoaineen kulutuksen mukainen määrä päästöjä, vai reilusti enemmän, taikka vähemmän?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Niin ei nuo CO päästöt kerro mitään HC päästöistä
saati siitä kun tuhottiin vanhat jarrunesteet kaatamalla corollan tankkiin

saati siitä kun tuhottiin vanhat jarrunesteet kaatamalla corollan tankkiin

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?
kardaani kirjoitti:Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?
Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.
Epäilen että noiden vanhojen luvut ovat välitä 280-400 co2/km.
Puhumattakaan pienhiukkaspäätöistä. Noilla vehkeillähän ei ole enää mitään asiaa kaupunkialuille Saksassa päästöjen takia jos ei ole asenttu hiukkaisuodattimia . Tuulilasissa on punainen tarra.
Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?
Hiilidioksidipäästö ei riipu auton iästä vaan ainoastaan kulutetusta polttoainemäärästä. Muut päästöt voi olla vanhemmissa kovempia.sportsman kirjoitti:kardaani kirjoitti:Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?
Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.
Epäilen että noiden vanhojen luvut ovat välitä 280-400 co2/km.
Puhumattakaan pienhiukkaspäätöistä. Noilla vehkeillähän ei ole enää mitään asiaa kaupunkialuille Saksassa päästöjen takia jos ei ole asenttu hiukkaisuodattimia . Tuulilasissa on punainen tarra.
Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.
Tontille pääsee diesel autossa, kun kertoo virallisen keskikulutuksen 26,15:lla.
Esim:
7,8 (L/ 100km) x 2615 (g / L) / 100 = 204g/km
Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?
sportsman kirjoitti: Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.
Hiukkassuodattimesta ei saa mitään alennusta käyttömaksuun vaan päinvastoin maksat hieman enemmän korkeamman co2 päästön vuoksi. Hienoa Suomi

230 C 1978
Monikohan on huomannut että jos maksaa käyttömaksun tänä vuonna useassa erässä niin 1.3 jälkeen tulevien erien summa voi olla eri kuin aluperin ajatteli.
ELi jos sinulla on sellainen auto jonka käyttömaksut olivat 127 euroa/vuosi. Nyt kuitenkin isopäätöisissä sekä painavissa autossa nousivat käyttömaksut. ELi jos seuraavat erät ovatkin enemmän kuin 127 jaettuna erien määrällä.
Tietysti asia korostuu pakettiautoissa -2008 sekä kaikissa matkailuautoissa.
ELi jos sinulla on sellainen auto jonka käyttömaksut olivat 127 euroa/vuosi. Nyt kuitenkin isopäätöisissä sekä painavissa autossa nousivat käyttömaksut. ELi jos seuraavat erät ovatkin enemmän kuin 127 jaettuna erien määrällä.
Tietysti asia korostuu pakettiautoissa -2008 sekä kaikissa matkailuautoissa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mulle tuli tuosta 124 sellainen 97.50 € käyttömaksu lappo tuossa n. kuukausi sitten, maksoin siitä vain yhden erän neljästä, kun oli tiedossa, että summat nousee ja laitan kuitenkin tuon taas "seisontaan" jossain vaiheessa kevättä...sportsman kirjoitti:Monikohan on huomannut että jos maksaa käyttömaksun tänä vuonna useassa erässä niin 1.3 jälkeen tulevien erien summa voi olla eri kuin aluperin ajatteli.
ELi jos sinulla on sellainen auto jonka käyttömaksut olivat 127 euroa/vuosi. Nyt kuitenkin isopäätöisissä sekä painavissa autossa nousivat käyttömaksut. ELi jos seuraavat erät ovatkin enemmän kuin 127 jaettuna erien määrällä.
Tietysti asia korostuu pakettiautoissa -2008 sekä kaikissa matkailuautoissa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
miten tuo on mahdollista, ilman painovirhettäharrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiatHyvä Suomi

edit: ai niin, sulla oli dieseli

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Käyttövero+käyttövoimavero näin hienosti ilmaistuna, kai ne hetken kuluttua vie jotain desibeliveroakin eri autojen metelöinnin mukaannapa kirjoitti:miten tuo on mahdollista, ilman painovirhettäharrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiatHyvä Suomi
edit: ai niin, sulla oli dieselieli on muutakin maksua, kuin pelkkää käyttömaksua...

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
onko noin? saiskos tosta jotain lisäinfoo. on meinaan ihan uutta ainakin meikäläiselle.sportsman kirjoitti:Niin ja dieselin käyttökulut vielä nousevat kun dieseliä ruvetaan verottomaan samoinkuin bensaa. Tämä tapahtuu käsittääkseni vuoden vaihteessa.harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiatHyvä Suomi
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Eikö se nyt just maaliskuun ekasta päivästä muuttunut, eli menee kokonaispainon mukaan alle -01 mallisissa, eli noin satasella nousi ainakin mulla, kai ne hetken päästä taas keksii jotain uuttasportsman kirjoitti:Niin ja dieselin käyttökulut vielä nousevat kun dieseliä ruvetaan verottomaan samoinkuin bensaa. Tämä tapahtuu käsittääkseni vuoden vaihteessa.harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiatHyvä Suomi

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Kyllä tästä on myös julkisuudessa ollut puhetta.
Valtiovarainministeriössä on työryhmä joka on jo linjannut että
dieselin veroa nostetaan ja EHKÄ myös hieman lasketaan dieselveron
määrä. Kuitenkin niin että kannustetaan ajamaan uudenmalla vähäpäästöisellä dieselautolla. Litrahinnassa nousu tarkoittaneen 10-15 c/litra.
Valtiovarainministeriössä on työryhmä joka on jo linjannut että
dieselin veroa nostetaan ja EHKÄ myös hieman lasketaan dieselveron
määrä. Kuitenkin niin että kannustetaan ajamaan uudenmalla vähäpäästöisellä dieselautolla. Litrahinnassa nousu tarkoittaneen 10-15 c/litra.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ei taida onnistua, kaikki raskas liikenne polttaa naftaa ja sitä kautta se vaikuttais kaikkiin hintoihinsportsman kirjoitti:Kyllä tästä on myös julkisuudessa ollut puhetta.
Valtiovarainministeriössä on työryhmä joka on jo linjannut että
dieselin veroa nostetaan ja EHKÄ myös hieman lasketaan dieselveron
määrä. Kuitenkin niin että kannustetaan ajamaan uudenmalla vähäpäästöisellä dieselautolla. Litrahinnassa nousu tarkoittaneen 10-15 c/litra.


Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
myydäänhän sitä nyt jo eri hinnalla firmoille, kuin yksityisille, on myyty oikeastaan aina... sama koskee polttöoljyä... olikohan se jotain 99 penniä/litra pö nevalle toimitettuna/litra ja maanviljelijätkin joutui maksamaan siitä jotain 1½ mk/ltr, jos tilas sen vähintään 1000 ltr, joskus -90 luvun puolivälissä...harrikka95 kirjoitti: Ei taida onnistua, kaikki raskas liikenne polttaa naftaa ja sitä kautta se vaikuttais kaikkiin hintoihinja tuskin ne erihintaista naftaa myis yksityisille ja ammattiautoilijoille
päivän hinta taitaa olla nyt jotain 75 senttiä/ltr, jos ostaa ammattiautoilijalta polttoaineensa diesel autoonsa

itseasiassa ammattiautoilijan kannattais lämmittää tupansakkin dieselillä polttoöljyn sijaan, jos on öljyllä lämmitys...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tarkoitat varmaan alvillista hintaanapa kirjoitti:mutta verollinenkin hinta on ammattiautoilijalle edullisempi, kuin se normaali autoilijan maksama hinta...


Edit: googletuksella löytyi tämä. Pahoitteluni että syöksyin alkuperäisestä aiheesta vielä enemmän ohi.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
juu, olen tottunut käyttämään termiä verollinen hinta, silloin kun puhutaan siitä, että alv sisältyy hintaan...
mutta kuitenkin, monella hintaa sitä dieseliä suomessa myydään
mutta kuitenkin, monella hintaa sitä dieseliä suomessa myydään

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Meikäläisen koslalle tuli tulokseksi 150 g toteutuneen keskikulutuksen mukaan.pera8x kirjoitti:mulla tulee 222g tulokseks tolla laskukaavalla. toimiikos toi muuten yhtälailla pensaan ja dieseliin?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial