Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?

Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Ei kai noin vanhoihin ole arvoja tiedossa, kokonaispainon mukaan menee.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen. :)


http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg
A170cdi-00 1999-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

otat vertailuun suunnilleen samanpainoisen ja tehoisen uuden auton ja vertaat siihen ja lisäät varoiksi jonkun 10-20 % niiden arvoihin, niin ollaan varmaan aika lähellä totuutta :roll:

mihin tuollaista CO2 tietoa edes tarvitaan, noin vanhoissa autoissa, kun ne taitaa uusissakin olla aika lailla hatusta vedettyjä lukuja :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Turbocompound kirjoitti:Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen. :)


http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg
Eipä riitä asteikot :( (ainakaan tuohon talvi-toyotaan)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

JeremyH kirjoitti:
Turbocompound kirjoitti:Tuossa ois taulukko josta saa ainakin tietoa missä mennään päästöjen suhteen. :)


http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AF81878C ... _netti.jpg
Eipä riitä asteikot :( (ainakaan tuohon talvi-toyotaan)
eikös tuo ole ihan lineaarinen taulukko, joten sitä voi itse jatkaa suuremille lukemille :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

napa kirjoitti:mihin tuollaista CO2 tietoa edes tarvitaan, noin vanhoissa autoissa, kun ne taitaa uusissakin olla aika lailla hatusta vedettyjä lukuja :?
Ei nyt ihan hatusta :wink:
Laboratorio olosuhteissa testataan juuri kyseiseen tarkoitukseen valmistettua polttoainetta käyttämällä, saadaan teoreettinen höpö höpö arvo johon ei normaali käytön aikana päästä koskaan. Sitten sanotaan että uudet autot on saasteettomampia, vaikka todellisuus on päinvastoin.

Edit: ei löydy kulutusta: tankillinen kuukaudessa, ajoit tai et :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tuolla puhuttiin, että kun polttaa pensaa, tai diiseliä, niin tulee niin ja niin paljon CO2 päästöjä. ja siitä sitten voi arvioida kulutuksesta päästöt. entäs, jos motti on niin epäsäädöissään, että kuluttaa hirveesti pensaa, mutta ei polta sitä kunnolla. tuleeko siitä päästöjä? taikka jos diiseli saa sen verran soppaa, että se sauhuttaa kunnolla. tuleeko siitä polttoaineen kulutuksen mukainen määrä päästöjä, vai reilusti enemmän, taikka vähemmän?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Niin ei nuo CO päästöt kerro mitään HC päästöistä :?
saati siitä kun tuhottiin vanhat jarrunesteet kaatamalla corollan tankkiin :twisted:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

kardaani kirjoitti:Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?

Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.

Epäilen että noiden vanhojen luvut ovat välitä 280-400 co2/km.
Puhumattakaan pienhiukkaspäätöistä. Noilla vehkeillähän ei ole enää mitään asiaa kaupunkialuille Saksassa päästöjen takia jos ei ole asenttu hiukkaisuodattimia . Tuulilasissa on punainen tarra.
Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

sportsman kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Onko W124:ten dieseleistä hiilidioksidipäästöarvoja tiedossa?
200 D
250 D
300 D
Vai painonko mukaan noin vanhat autot saa lisäveroja?

Muutenkin kiinnostaisi nuo luvut vaikka niillä ei tuleviin veroihin saisikaan vaikutettua.

Epäilen että noiden vanhojen luvut ovat välitä 280-400 co2/km.
Puhumattakaan pienhiukkaspäätöistä. Noilla vehkeillähän ei ole enää mitään asiaa kaupunkialuille Saksassa päästöjen takia jos ei ole asenttu hiukkaisuodattimia . Tuulilasissa on punainen tarra.
Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.
Hiilidioksidipäästö ei riipu auton iästä vaan ainoastaan kulutetusta polttoainemäärästä. Muut päästöt voi olla vanhemmissa kovempia.

Tontille pääsee diesel autossa, kun kertoo virallisen keskikulutuksen 26,15:lla.

Esim:
7,8 (L/ 100km) x 2615 (g / L) / 100 = 204g/km
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla tulee 222g tulokseks tolla laskukaavalla. toimiikos toi muuten yhtälailla pensaan ja dieseliin?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Paljonko W124 dieseleiden päästäarvot (CO2) ovat?

Viesti Kirjoittaja Marko M »

sportsman kirjoitti: Onneksesi Suomessa käytetään kokonaispainoa eikä vielä puhuta hiukkaspäästöistä.


Hiukkassuodattimesta ei saa mitään alennusta käyttömaksuun vaan päinvastoin maksat hieman enemmän korkeamman co2 päästön vuoksi. Hienoa Suomi :)
230 C 1978
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

pera8x kirjoitti:mulla tulee 222g tulokseks tolla laskukaavalla. toimiikos toi muuten yhtälailla pensaan ja dieseliin?
muistaakseni bensalitrat piti kertoa 23,5 (2350g / litra)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Monikohan on huomannut että jos maksaa käyttömaksun tänä vuonna useassa erässä niin 1.3 jälkeen tulevien erien summa voi olla eri kuin aluperin ajatteli.

ELi jos sinulla on sellainen auto jonka käyttömaksut olivat 127 euroa/vuosi. Nyt kuitenkin isopäätöisissä sekä painavissa autossa nousivat käyttömaksut. ELi jos seuraavat erät ovatkin enemmän kuin 127 jaettuna erien määrällä.
Tietysti asia korostuu pakettiautoissa -2008 sekä kaikissa matkailuautoissa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sportsman kirjoitti:Monikohan on huomannut että jos maksaa käyttömaksun tänä vuonna useassa erässä niin 1.3 jälkeen tulevien erien summa voi olla eri kuin aluperin ajatteli.

ELi jos sinulla on sellainen auto jonka käyttömaksut olivat 127 euroa/vuosi. Nyt kuitenkin isopäätöisissä sekä painavissa autossa nousivat käyttömaksut. ELi jos seuraavat erät ovatkin enemmän kuin 127 jaettuna erien määrällä.
Tietysti asia korostuu pakettiautoissa -2008 sekä kaikissa matkailuautoissa.
mulle tuli tuosta 124 sellainen 97.50 € käyttömaksu lappo tuossa n. kuukausi sitten, maksoin siitä vain yhden erän neljästä, kun oli tiedossa, että summat nousee ja laitan kuitenkin tuon taas "seisontaan" jossain vaiheessa kevättä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
miten tuo on mahdollista, ilman painovirhettä :shock:

edit: ai niin, sulla oli dieseli :P eli on muutakin maksua, kuin pelkkää käyttömaksua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

napa kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
miten tuo on mahdollista, ilman painovirhettä :shock:

edit: ai niin, sulla oli dieseli :P eli on muutakin maksua, kuin pelkkää käyttömaksua...
Käyttövero+käyttövoimavero näin hienosti ilmaistuna, kai ne hetken kuluttua vie jotain desibeliveroakin eri autojen metelöinnin mukaan :idea:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei muutaku rahoille vastinetta. syättöruuvvit tappiinsa! pakko saastuttaa koko rahan edestä, ettei mene hukkaan hyvät maksut.
W201 250DT 20V
w201 190E
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
Niin ja dieselin käyttökulut vielä nousevat kun dieseliä ruvetaan verottomaan samoinkuin bensaa. Tämä tapahtuu käsittääkseni vuoden vaihteessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sportsman kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
Niin ja dieselin käyttökulut vielä nousevat kun dieseliä ruvetaan verottomaan samoinkuin bensaa. Tämä tapahtuu käsittääkseni vuoden vaihteessa.
onko noin? saiskos tosta jotain lisäinfoo. on meinaan ihan uutta ainakin meikäläiselle.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

sportsman kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:W202 250D -95 Tuli AKE:n lappu jossa luki koko vuoden maksu 616€ ja rapiat :twisted: Hyvä Suomi :(
Niin ja dieselin käyttökulut vielä nousevat kun dieseliä ruvetaan verottomaan samoinkuin bensaa. Tämä tapahtuu käsittääkseni vuoden vaihteessa.
Eikö se nyt just maaliskuun ekasta päivästä muuttunut, eli menee kokonaispainon mukaan alle -01 mallisissa, eli noin satasella nousi ainakin mulla, kai ne hetken päästä taas keksii jotain uutta :oops:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kyllä tästä on myös julkisuudessa ollut puhetta.
Valtiovarainministeriössä on työryhmä joka on jo linjannut että
dieselin veroa nostetaan ja EHKÄ myös hieman lasketaan dieselveron
määrä. Kuitenkin niin että kannustetaan ajamaan uudenmalla vähäpäästöisellä dieselautolla. Litrahinnassa nousu tarkoittaneen 10-15 c/litra.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

sportsman kirjoitti:Kyllä tästä on myös julkisuudessa ollut puhetta.
Valtiovarainministeriössä on työryhmä joka on jo linjannut että
dieselin veroa nostetaan ja EHKÄ myös hieman lasketaan dieselveron
määrä. Kuitenkin niin että kannustetaan ajamaan uudenmalla vähäpäästöisellä dieselautolla. Litrahinnassa nousu tarkoittaneen 10-15 c/litra.
Ei taida onnistua, kaikki raskas liikenne polttaa naftaa ja sitä kautta se vaikuttais kaikkiin hintoihin :roll: ja tuskin ne erihintaista naftaa myis yksityisille ja ammattiautoilijoille :?:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

harrikka95 kirjoitti: Ei taida onnistua, kaikki raskas liikenne polttaa naftaa ja sitä kautta se vaikuttais kaikkiin hintoihin :roll: ja tuskin ne erihintaista naftaa myis yksityisille ja ammattiautoilijoille :?:
myydäänhän sitä nyt jo eri hinnalla firmoille, kuin yksityisille, on myyty oikeastaan aina... sama koskee polttöoljyä... olikohan se jotain 99 penniä/litra pö nevalle toimitettuna/litra ja maanviljelijätkin joutui maksamaan siitä jotain 1½ mk/ltr, jos tilas sen vähintään 1000 ltr, joskus -90 luvun puolivälissä...

päivän hinta taitaa olla nyt jotain 75 senttiä/ltr, jos ostaa ammattiautoilijalta polttoaineensa diesel autoonsa :wink: tässähän siis hukataan vain se alv:n osuus hinnasta... mutta verollinenkin hinta on ammattiautoilijalle edullisempi, kuin se normaali autoilijan maksama hinta...

itseasiassa ammattiautoilijan kannattais lämmittää tupansakkin dieselillä polttoöljyn sijaan, jos on öljyllä lämmitys...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

napa kirjoitti:mutta verollinenkin hinta on ammattiautoilijalle edullisempi, kuin se normaali autoilijan maksama hinta...
Tarkoitat varmaan alvillista hintaa :wink: Eikös polttoaineen hinnasta joku n. 60% ole veroa? Muistelisin että jos verollinen hinta on 1.5e/l niin veroton hinta oli n. 0.6e.. Pilkun nussintaa, pahoitteluni navalle siitä :lol:

Edit: googletuksella löytyi tämä. Pahoitteluni että syöksyin alkuperäisestä aiheesta vielä enemmän ohi.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, olen tottunut käyttämään termiä verollinen hinta, silloin kun puhutaan siitä, että alv sisältyy hintaan...

mutta kuitenkin, monella hintaa sitä dieseliä suomessa myydään :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Miksei onnistuisi verotuksen muutos kun muualla EU:n aluelle diesel maksaa juuri tuon 10-15 centtiä enemmän kuin meillä ?

Ollaan siis siirtymässä omistamisen verotuksesta käytön verottamiseen ympäristöperusteisesti.

Tästä korotuksesta oli juttua n kuukausi sitten .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

pera8x kirjoitti:mulla tulee 222g tulokseks tolla laskukaavalla. toimiikos toi muuten yhtälailla pensaan ja dieseliin?
Meikäläisen koslalle tuli tulokseksi 150 g toteutuneen keskikulutuksen mukaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin