W124 lämpömittarin viisari ei nouse yli +50 celcius astetta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aaltoska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 25.09.2009 12:01
Paikkakunta: Inkoo

W124 lämpömittarin viisari ei nouse yli +50 celcius astetta?

Viesti Kirjoittaja Aaltoska »

Eli nyt kaivattais vähän apua. Ongelmana on se, että lämpömittari näyttää n. 50 astetta lämmintä kun moottori on ajettu lämpimäksi. No vaihdoin termostaatin Motonetin Topran-merkkiseen 87 asteiseen, vanhakaan ei ollut "oikea" termostaatti, vaan joku ranskalainen tarviketermostaatti, 92 asteinen. No mittari näyttää edelleen vain 50 astetta?! Sisälle tulee kyllä lämmintä kaikesta huolimatta. :o

Missä on M102.963 (2.0 bensa, 8-venttiili, KE-Jetronic) se lämpöanturi lämpömittarille? Niitä eri antureita näyttää olevan ainakin viisi erilaista ja en tiedä mikä on mikäkin.

Voisiko olla tässä nyt sama vika kuin eräällä henkilöllä W202 lämpö -postauksessa, eli mittari näyttää liian vähän kun testaa sen lämpöanturin johdon, niin näyttää alle 120 astetta, vaikka pitäisi näyttää 120 astetta?
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Käyppä hakemassa Vehon marmoritiskiltä ensin alkuperäsitermostaatti, enneku teet mitään muuta. Ei o kallis ja laipat ja ilmareiät taatusti kohdallaan ja toimii.
Motonetistä ei saa ostaa mitään moottorin elintärkeitä osia :!:
Aaltoska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 25.09.2009 12:01
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Aaltoska »

No mitäs Vehon termostaatti voi maksaa?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1815
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Jos en ihan väärin muista, niin Iisalmessa Hartikaisella 25 euroa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

eikös se lämpömittarin anturi oo siina kannen kyljessä siinä missä on niitä muitakin antureita.

sellainen yksnapainen muistaakseni.
edesmennyt
W201
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

eikös se lämpötilan anturi ole siinä laturin yläpuolella lähellä termostaattia?
Aaltoska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 25.09.2009 12:01
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Aaltoska »

Kokeilemalla varmaan selviää? Anturin johto kiinni moottorin kylkeen ja samalla joku seuraa mittarin viisaria? Antureita oli ainakin viisi erilaista, joten kokeilemaan. :D
Aaltoska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 25.09.2009 12:01
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Aaltoska »

Se oli yksinapainen ja ylin, lähellä termostaattia, joka vaikutti lämpömittariin. Ihmetystä aiheuttaa vielä vesipumpun kyljessä oleva keltainen hommeli. Mikä se mahtaa olla?

Motonetissä lukee näin:

37-3606 60ø-kytkin MB-M102 kelt

* W124 200E/230E-Kat 60ø-kytkin KELTAINEN (1-tappi) [1985-1995]
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Älä osta Motonetistä!
Otat auton rekkarin ja / tai alustanumeron mukaan ja marssit Vehon marmorille. Saat kerralla oikean osan ja eikä maksa liikaa ja voit unohtaa tuon ongelmat vuosikausiksi.
Aaltoska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 25.09.2009 12:01
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Aaltoska »

kvaan kirjoitti:Älä osta Motonetistä!
Otat auton rekkarin ja / tai alustanumeron mukaan ja marssit Vehon marmorille. Saat kerralla oikean osan ja eikä maksa liikaa ja voit unohtaa tuon ongelmat vuosikausiksi.
Ostan Motonetistä omalla vastuulla, tiedän, että olet sanonut, että ei saa ostaa. Tässä on monia muitakin seikkoja, esim. lähin Veho on Espoossa, enkä käy sielläpäin useasti. Lohjalle avattiin Motonet, se on paljon lähempänä Inkoota. Kyseinen pikkuveljen Mersu maksoi 1 800 euroa, pitäisikö semmoiseen katiskaan laittaa huippuosia ja ehkä vähän kalliitakin? Merkkiosa Veholta toimii luultavasti paremmin/pidempään, mutta se myös maksaa enemmän. Itsellä ei ole ainakaan vielä ollut ongelmia Motonet-osien kanssa BMW E34:ssa.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Kysytään nyt tässä topicissa... Eli alkutalvesta vaihdettu termostaatti(Motonet) ja joskus viisari pysyy tasan 80 asteen kohdalla ja joskus 87, onko termari jo nyt paskana vai mitäs ihmettä? Tuskin tuosta haittaakaan on, mutta pistää vaan ihmetyttämään. Mitä alkuperänen termostaatti maksaa The tiskillä?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1815
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Muistaakseni jotain 25euroa Hartikaisella. Vaihdoin uuden 87asteen termarin ja lämpömittari näyttää silti hätäsesti 80.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin