Bluetooth puhelinadapteri W203 & Audio 30 APS yhdistelmä

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cdi-Ossi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Bluetooth puhelinadapteri W203 & Audio 30 APS yhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Cdi-Ossi »

Tervehdys, autona vuoden 2004 pre-facelift S203, jossa Audio 30 APS soitin ja UHI puhelinvalmius (varustekoodi 386). Hankin ebaystä Mersun SAP V2 bluetooth-puhelinadapterin (A2048200535), jonka arvelin saavani toimimaan em. kokoonpanossa. :shock:

Ongelmaksi tuli, että 16-merkkisestä bluetoothin parituskoodista näkyy mittaristossa vain 12 merkkiä. Joillakin forumeilla on sanottu, että osa merkeistä olisi poistettavissa, jolloin loput saadaan näkyville. En ole itse keksinyt tapaa poistaa merkkejä tässä laitekombinaatiossa. Lisäksi on tullut mieleen jatkokysymyksenä, että jos laitekoodin saisikin näkymään ja parituksen onnistumaan, miten puhelimen SIM-koodi syötettäisiin, kun tuossa Audio 30 -laitteessa ei ole numeronäppäimistöä.
:(
Onko kenelläkään tietoa tai ideoita, miten tästä eteenpäin vai onko uskottava, ettei tämä harjoitus onnistunut?

Yhtenä vaihtoehtona tulee vielä mieleen, että koska paritustiedot tallentuvat adapteriin, ehkä parituksen voisi tehdä toisessa autossa, jolloin se voisi toimia myös minun kombinaatiossani. Tätä voisi kokeilla, jos löytyisi kokeilunhaluinen foorumilainen pk-seudulta, jolla audiolaitteena Comand, Audio 20 tai Audio 50 sekä puhelinvalmius koodilla 386 tai 388, auton mallilla ei kai niin väliä? :idea:
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Eikö sen mokkulan pidä paritella puhelimen kanssa?? Mokkulan ja puhelimen paritus onnistuu seuraavasti.

1. kytketään virta, mokkula paikalleen ja puhelien BT etsintä tilaan.
2. painetaan pitkään (2-3s) mokkulan kytkintä kunnes valo vilkkuu nopeasti .
3. Puhelin löytää mokkulan ja puhelimen näyttöön tulee MB PhoneSystem
4.Syötetään puhelimeen koodi 62872 (MBUSA), mokkulan ledi palaa tasaisesti merkkinä onnistuneesta aktista.

Mulla ei ainakaan tarvi syötellä mitään koodeja autoon, tosin mulla onkin erillaiset vehkeet millä paritella :lol:

Nokian puhelimet on vissiin ainoita, jotka toimii tuon adapterin kanssa
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jussiboy kirjoitti:Eikö sen mokkulan pidä paritella puhelimen kanssa?? Mokkulan ja puhelimen paritus onnistuu seuraavasti.

1. kytketään virta, mokkula paikalleen ja puhelien BT etsintä tilaan.
2. painetaan pitkään (2-3s) mokkulan kytkintä kunnes valo vilkkuu nopeasti .
3. Puhelin löytää mokkulan ja puhelimen näyttöön tulee MB PhoneSystem
4.Syötetään puhelimeen koodi 62872 (MBUSA), mokkulan ledi palaa tasaisesti merkkinä onnistuneesta aktista.

Mulla ei ainakaan tarvi syötellä mitään koodeja autoon, tosin mulla onkin erillaiset vehkeet millä paritella :lol:

Nokian puhelimet on vissiin ainoita, jotka toimii tuon adapterin kanssa
Sinulla on eri adapteri, yllä kirjoitettiin että tämä on BT SAP adapteri.

En tunne tuota Audio 30 APS radiota, eikö siinä tosiaan ole puhelinnäppäimistöä. Onko sitten ainoa mahdollisuus soitella puheluita rattinappuloista ja puhelinmuistiota käyttäen?

Tuo toisessa autossa parittaminen tuntuisi yksinkertaisimmalta ratkaisulta.
Cdi-Ossi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Cdi-Ossi »

Tervehdys taas ja kiitos vinkeistä. Onnistuin tekemään parituksen autossa, jossa oli Audio 50 ja nyt toimii myös itselläni. Audio 30:ssä ei tosiaan ole numeronäppämistöä, joten rattinappuloista onnistuu soittaminen sim-kortin muistissa oleviin numeroihin. Jos tulee tarve soittaa muuhun numeroon, se onnistuu ainakin laittamalla 118 sim-kortille ja pyytää sitten sieltä yhdistämään. 8)

Puhelimen osoitekirjakin pitäisi pystyä adapterin käyttöön kopioimaan, mutta ainakin minun E90 meni jumiin joka kerta kun sitä yritin tehdä. :?:

Kyseessä siis BT SAP V2, joka vaatii tuon 16-numeroisen koodin pariutuakseen. :!:
Vastaa Viestiin