Sprinter -01 käynnistyksenesto
Sprinter -01 käynnistyksenesto
Kyseinen peli kävi ohjelmanpäivityksessä (lastutuksessa)nimeltämainitsemattomassa paikassa, ja ohjelman ulosimutuksen jälkeen ei enään käynnistynyt.
Kaveri väitti, että boxissa on ominaisuus (vaiettu). jos virta katkeaa 8 kertaa, niin käynninesto vaikenee.
Onko em. ominaisuus tuttu muillekin vai porattiinko minua pipoon?
Minulle ei aiheutunut ylimääräisiä kuluja asiasta, vaan hän maksoi kaikki kulut (hinauksineen. boxin uusimisineen veholle 750egee).
Jos asia on todella niin kuin hän väitti, niin on syytä varoa sprintterissä akun tyhjentymistä!
Kaveri väitti, että boxissa on ominaisuus (vaiettu). jos virta katkeaa 8 kertaa, niin käynninesto vaikenee.
Onko em. ominaisuus tuttu muillekin vai porattiinko minua pipoon?
Minulle ei aiheutunut ylimääräisiä kuluja asiasta, vaan hän maksoi kaikki kulut (hinauksineen. boxin uusimisineen veholle 750egee).
Jos asia on todella niin kuin hän väitti, niin on syytä varoa sprintterissä akun tyhjentymistä!
.
En minä tiedä, onko se mitenkään vaiettu asia.
Noin on käynyt esim mullekkin.
Ei niin kovin yleistä, mutta mahdollista ja todennäköistäkin, kun noita rassaa.
Sprintterin käynnistyksen esto poikkeaa henkilöautoissa käytetystä "mallista" siten, että henk. autoissa käynnistyksen esto on integroitu mittaristoon, Sprintterissä käynnistyksen esto on mittariston takana, erillinen, temicin, singaporessa teetättämä purkki.
Tinkaamaton hinta veholla 387€.
Siihen tulee lisähintana vielä entisten avainten koodaaminen uudelle purkille.
Ohjain on aivan helppo sinne vaihtaa itsekkin, sitä ei oikeastaan kannata teetättää.
Kurjintahan tuossa käynnistyksen eston aktivoitumisessa on se, että vaikka teet kaiken ihan oikein, niin näin voi käydä.
Hyvin usein näin käy myös veholla, aivan tavallisten korjaamomanöövereiden yhteydessä, jotka ei ede siis liity mitenkään ohjelmointiin.
Purkki on kertakäyttöinen, varmaankin joku niitä osaakin palauttaa, mutta jos siitä joutuu oikeasti maksamaan, niin todennäköisesti hintaero uuteen jää niin minimalliseksi, että jos mitään ei tarvi salailla, -> ehken uusi purkki + uusi koodaus voi olla se helpoin ratkaisu kuitenkin.
Itse maksoin ensimmäisen purkin puoliksi.
Seuraaviin en enää osallistu.
Ei voi olla, että on minimi veloitus ja maksimi vastuut.
Tämä vika voi siis tulla, ja tuleekin, vaikka teet kaiken aivan oikein ja oikeilla työkaluilla ja jo siinä vaiheessa, kun auton ohjelmaa vasta luetaan ulos, jonka pitäisi olla vielä täysin ongelmaton tapahtuma.
Koko tapahtumahan on tavattoman kiusallinen, kun kohdalle sattuu.
Eli siis, joko sprinttereistä täytyy veloittaa suuremman riskin edellyttämä veloitus, tai jos hinta on sama, niin em. käynnistyksen eston aktivoitumisriski jää asiakkaalle.
Ylivoimaisesti todennäköisin vaihtoehto kuitenkin on, että mitään ikävää ei tapahdu.
Sprintterin ohjelmoinnissa, tai ohjelmassa itsessään ei ole mitään maata mullistavan erikoista.
Nopeuden rajoittimen saa ohjelmasta poikkeen.
Vanhemmista, "kantikkaammalla" korilla olevista myös staarilla nostettua jonnekkin sataankuuteenkymppiin.
En minä tiedä, onko se mitenkään vaiettu asia.
Noin on käynyt esim mullekkin.
Ei niin kovin yleistä, mutta mahdollista ja todennäköistäkin, kun noita rassaa.
Sprintterin käynnistyksen esto poikkeaa henkilöautoissa käytetystä "mallista" siten, että henk. autoissa käynnistyksen esto on integroitu mittaristoon, Sprintterissä käynnistyksen esto on mittariston takana, erillinen, temicin, singaporessa teetättämä purkki.
Tinkaamaton hinta veholla 387€.
Siihen tulee lisähintana vielä entisten avainten koodaaminen uudelle purkille.
Ohjain on aivan helppo sinne vaihtaa itsekkin, sitä ei oikeastaan kannata teetättää.
Kurjintahan tuossa käynnistyksen eston aktivoitumisessa on se, että vaikka teet kaiken ihan oikein, niin näin voi käydä.
Hyvin usein näin käy myös veholla, aivan tavallisten korjaamomanöövereiden yhteydessä, jotka ei ede siis liity mitenkään ohjelmointiin.
Purkki on kertakäyttöinen, varmaankin joku niitä osaakin palauttaa, mutta jos siitä joutuu oikeasti maksamaan, niin todennäköisesti hintaero uuteen jää niin minimalliseksi, että jos mitään ei tarvi salailla, -> ehken uusi purkki + uusi koodaus voi olla se helpoin ratkaisu kuitenkin.
Itse maksoin ensimmäisen purkin puoliksi.
Seuraaviin en enää osallistu.
Ei voi olla, että on minimi veloitus ja maksimi vastuut.
Tämä vika voi siis tulla, ja tuleekin, vaikka teet kaiken aivan oikein ja oikeilla työkaluilla ja jo siinä vaiheessa, kun auton ohjelmaa vasta luetaan ulos, jonka pitäisi olla vielä täysin ongelmaton tapahtuma.
Koko tapahtumahan on tavattoman kiusallinen, kun kohdalle sattuu.
Eli siis, joko sprinttereistä täytyy veloittaa suuremman riskin edellyttämä veloitus, tai jos hinta on sama, niin em. käynnistyksen eston aktivoitumisriski jää asiakkaalle.
Ylivoimaisesti todennäköisin vaihtoehto kuitenkin on, että mitään ikävää ei tapahdu.
Sprintterin ohjelmoinnissa, tai ohjelmassa itsessään ei ole mitään maata mullistavan erikoista.
Nopeuden rajoittimen saa ohjelmasta poikkeen.
Vanhemmista, "kantikkaammalla" korilla olevista myös staarilla nostettua jonnekkin sataankuuteenkymppiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo noin voi tosiaan että ajon esto jumahta(syyksi riittää että akku on loppu kun koittaa startata, kääntää avaimesta ja startti/hehku imasee akun kuivaksi, sotkke saman tien ajon eston)
sama kiva ominaissus lyöytyy ainakin vanhemmista vitoista
Niihin on ajonesto boxsi maksanut 650+ työ 700
Sopivilla vekotimilla ne saa onneks kuntoon
Mutta ihan yhtä boxsia varten(vähän jokka boxsille/piirille tarvii oman) ei niitä kannata ostaa,
Vaikka niilä pystyy sitten tekemään paljon myös muuta, nollaman lukituneit ecuj, ottamaan käyttön käytettyjä ecuja ajonesto, srs boxseja, (tekemään käytetyistä boxsista identisen auton alkuperäisen kanssa) lisäämään avaimia, poistamaan ajoneston
sama kiva ominaissus lyöytyy ainakin vanhemmista vitoista
Niihin on ajonesto boxsi maksanut 650+ työ 700
Sopivilla vekotimilla ne saa onneks kuntoon
Mutta ihan yhtä boxsia varten(vähän jokka boxsille/piirille tarvii oman) ei niitä kannata ostaa,
Vaikka niilä pystyy sitten tekemään paljon myös muuta, nollaman lukituneit ecuj, ottamaan käyttön käytettyjä ecuja ajonesto, srs boxseja, (tekemään käytetyistä boxsista identisen auton alkuperäisen kanssa) lisäämään avaimia, poistamaan ajoneston
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Hei,
eipä tullut tätä ketjua huomattua riittävän ajoissa.
Mulla on menossa ensikosketukseni Sprintteriin (muita mersuja on kyllä ollut) joka alkoi "puolikuntoisen" -01 313 cdi:n hankkimalla.
Autossa oli siis takajarrut jumissa, helppo nakki mutta myös pakokaasuja tunki viimosen suuttimen runkoa pitkin ulos.
Noh, tästäkin selvisin suht kunnialla mersufoorumin ohjeita seuraamalla.
Hankin uuden pultin ja kupariprikan, rasvat suuttimen runkoon, putsasin tiivistepinnat (näytti hyvältä) ja läjään.
Ilmaus ei sitten ilmeisesti onnistunut ihan niin hyvin yksinään ja starttiapua ei ollut paikalla kun yritin ekaa kertaa käyntiin. Akkuhan siinä tyhjeni mutten sitä sen kummemmin surrut, ei muuta ku starttiapu kotoa ja seuraavana päivänä uudestaan.
No, nyt sitä on pyöritelty ja ilmattukin ihan kahteen pekkaan mutta ei edes lupaa.
imusarjan päästä kun tuuttaa starttipilottia sisään ni käy just sen aikaa mitä se siuhkukin sinne on vaan ei enempää.
Tänään aloin sitten epäillä ja löysin tämän ketjun.
Onko nyt niin, että ainoa vaihtoehto on hinauttaa tuo rotisko Koivuhaan Veholle vai onko muuta keinoa.
Seisoo siis tällä hetkellä yritykseni hallinpätkässä Vantaan ja Tuusulan rajalla.
Jos joku teistä pystyy/tietää jonkun joka pystyy hoitamaan tän kuntoon (mieluiten paikan päällä) ni maksaisin ilomielin tällaisesta palvelusta.
Toinen kysymys tietty on, että onko olemassa jotain keinoa varmistua siitä että ko. ajonesto on päällä esim mittaamalla yleismittarilla tai jotenkin muuten. Mitään isompia testereitä meillä ei ole, obd-lukija korkeintaan.
Kiitos jo etukäteen!
eipä tullut tätä ketjua huomattua riittävän ajoissa.
Mulla on menossa ensikosketukseni Sprintteriin (muita mersuja on kyllä ollut) joka alkoi "puolikuntoisen" -01 313 cdi:n hankkimalla.
Autossa oli siis takajarrut jumissa, helppo nakki mutta myös pakokaasuja tunki viimosen suuttimen runkoa pitkin ulos.
Noh, tästäkin selvisin suht kunnialla mersufoorumin ohjeita seuraamalla.
Hankin uuden pultin ja kupariprikan, rasvat suuttimen runkoon, putsasin tiivistepinnat (näytti hyvältä) ja läjään.
Ilmaus ei sitten ilmeisesti onnistunut ihan niin hyvin yksinään ja starttiapua ei ollut paikalla kun yritin ekaa kertaa käyntiin. Akkuhan siinä tyhjeni mutten sitä sen kummemmin surrut, ei muuta ku starttiapu kotoa ja seuraavana päivänä uudestaan.
No, nyt sitä on pyöritelty ja ilmattukin ihan kahteen pekkaan mutta ei edes lupaa.
imusarjan päästä kun tuuttaa starttipilottia sisään ni käy just sen aikaa mitä se siuhkukin sinne on vaan ei enempää.
Tänään aloin sitten epäillä ja löysin tämän ketjun.
Onko nyt niin, että ainoa vaihtoehto on hinauttaa tuo rotisko Koivuhaan Veholle vai onko muuta keinoa.
Seisoo siis tällä hetkellä yritykseni hallinpätkässä Vantaan ja Tuusulan rajalla.
Jos joku teistä pystyy/tietää jonkun joka pystyy hoitamaan tän kuntoon (mieluiten paikan päällä) ni maksaisin ilomielin tällaisesta palvelusta.
Toinen kysymys tietty on, että onko olemassa jotain keinoa varmistua siitä että ko. ajonesto on päällä esim mittaamalla yleismittarilla tai jotenkin muuten. Mitään isompia testereitä meillä ei ole, obd-lukija korkeintaan.
Kiitos jo etukäteen!
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Stari testerillä tuon näkee,onko ajonesto päällä. Koita panna yv:tä nimimerkki CDI203 josko saisi tuon toimimaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Pari kertaa on Cdi Sprintteri hinattu väkisin kuorma-autolla käyntiin vaikka startti pyöritti hyvin. Traktori vois olla toinen vaihtoehto. Viisaammat kertoo onko tuo sallittua.
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Kiitos nopeista vastauksista,
YV lähti, selailen sillä aikaa foorumia voisinko jotenkin olla itse hyödyksi.
Mersuista en niin paljoa ymmärrä mutta muutama niitä on tullut muutettua kaasukäyttöisiksi (CNG)
jos siitä olisi jollekin apua.
Tuo kyseinen Sprinter on siis hankittu testikäyttöä varten eli siihen asennetaan dual-fuel-laitteisto ja tyrkätään saman tien leimalle, että saadaan papereihin liittyvät epäselvyydet kerralla selväksi dieseleidenkin puolelta.
Kunhan se nyt on siis saatu ensin kuntoon ja vuosikatsastettua.
YV lähti, selailen sillä aikaa foorumia voisinko jotenkin olla itse hyödyksi.
Mersuista en niin paljoa ymmärrä mutta muutama niitä on tullut muutettua kaasukäyttöisiksi (CNG)
jos siitä olisi jollekin apua.
Tuo kyseinen Sprinter on siis hankittu testikäyttöä varten eli siihen asennetaan dual-fuel-laitteisto ja tyrkätään saman tien leimalle, että saadaan papereihin liittyvät epäselvyydet kerralla selväksi dieseleidenkin puolelta.
Kunhan se nyt on siis saatu ensin kuntoon ja vuosikatsastettua.
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Tee oma topicci tuosta kaasukäytöstä. Siinä on niin paljon mielenkiintoisia asioita.
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Nonni,
nyt tuli puhelinapuna nippu neuvoja millä lähteä "iha ite" purkamaan tätä vyyhtiä.
Ilmeisesti ei siis kuitenkaan käynnistyksenestosta liene kysymys.
Jos ei huomenna iltapäivällä ole hyrähtänyt käyntiin lähtee sitte tippa linssissä uus apuva-puhelu
ja kaivetaan sekä testeri että seteleitä esille.
nyt tuli puhelinapuna nippu neuvoja millä lähteä "iha ite" purkamaan tätä vyyhtiä.
Ilmeisesti ei siis kuitenkaan käynnistyksenestosta liene kysymys.
Jos ei huomenna iltapäivällä ole hyrähtänyt käyntiin lähtee sitte tippa linssissä uus apuva-puhelu
ja kaivetaan sekä testeri että seteleitä esille.
Re:
[quote="CDI203"]Joo noin voi tosiaan että ajon esto jumahta(syyksi riittää että akku on loppu kun koittaa startata, kääntää avaimesta ja startti/hehku imasee akun kuivaksi, sotkke saman tien ajon eston)
sama kiva ominaissus lyöytyy ainakin vanhemmista vitoista
Onko ajonesto mahdollista mennä päälle myös bensa-auton akun loppumisen jälkeen ?
sama kiva ominaissus lyöytyy ainakin vanhemmista vitoista
Onko ajonesto mahdollista mennä päälle myös bensa-auton akun loppumisen jälkeen ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Re:
Ainkin alku pään bensa A malissa on näin käynnytkari v kirjoitti:Onko ajonesto mahdollista mennä päälle myös bensa-auton akun loppumisen jälkeen ?CDI203 kirjoitti:Joo noin voi tosiaan että ajon esto jumahta(syyksi riittää että akku on loppu kun koittaa startata, kääntää avaimesta ja startti/hehku imasee akun kuivaksi, sotkke saman tien ajon eston)
sama kiva ominaissus lyöytyy ainakin vanhemmista vitoista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Sprinterin ongelma ratkesi.
Eli puhelimessa tuli jo neuvo checkata mittariston valot yms. Jos kaikki ok ni silloin ei käynnistyksenesto.
Vian löytämiseksi toimivin neuvo oli kuitenkin repiä suuttimien päältä T-haarat veks. (rikoin kolme)
Sekä tunkea 10mm (mulla 9) läpinäkyvät letkun pätkät niiden tilalle. No kas kummaa, startatessa se remontin kokenut
Tunki letkun puoleen väliin polttoainetta eli ohivuoto.
Tässä vaiheessa CDI203 oli jo ehtinyt testereineen paikalle joten auton checkkaus, ei vikoja jne.
Loppujen lopuksi viaksi paljastui tietokonemaailmasta tuttu User failure eli kun olin avannut suuttimen yläpään,
sieltä oli kadonnut jousen yläpäässä oleva prikka. (halk. 5,5mm paksuus 1,8mm)
Onneksi CDI203:lla oli mukana risa suutin, vanhempaa mallia tosin, josta saatiin puuttuva prikka (halk 4,5mm paksuus 1,8mm)
Tulipahan todettua että noinkin tuon voi korjata.
Suurkiitokset vielä kerran!
Eli puhelimessa tuli jo neuvo checkata mittariston valot yms. Jos kaikki ok ni silloin ei käynnistyksenesto.
Vian löytämiseksi toimivin neuvo oli kuitenkin repiä suuttimien päältä T-haarat veks. (rikoin kolme)
Sekä tunkea 10mm (mulla 9) läpinäkyvät letkun pätkät niiden tilalle. No kas kummaa, startatessa se remontin kokenut
Tunki letkun puoleen väliin polttoainetta eli ohivuoto.
Tässä vaiheessa CDI203 oli jo ehtinyt testereineen paikalle joten auton checkkaus, ei vikoja jne.
Loppujen lopuksi viaksi paljastui tietokonemaailmasta tuttu User failure eli kun olin avannut suuttimen yläpään,
sieltä oli kadonnut jousen yläpäässä oleva prikka. (halk. 5,5mm paksuus 1,8mm)
Onneksi CDI203:lla oli mukana risa suutin, vanhempaa mallia tosin, josta saatiin puuttuva prikka (halk 4,5mm paksuus 1,8mm)
Tulipahan todettua että noinkin tuon voi korjata.
Suurkiitokset vielä kerran!
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Niinku aiemmin tuli mainittua, Sprinter lähti toimimaan ja on nyttemmin myös kaasutettu. (ks. Maakaasu & biokaasuketju)
Ainoamikä tuohon pitäisi hoitaa, olis ne suuttimien paluuputket tai lähinnä ne T-liittimet. Vehollahan tuo myydään pakettina, edulliseen 167€ (jos muistan hapen haukomiseltani oikein) hintaan ni kiinnostais josko näitä sais jostain edes hieman edullisemmin?
Ainoamikä tuohon pitäisi hoitaa, olis ne suuttimien paluuputket tai lähinnä ne T-liittimet. Vehollahan tuo myydään pakettina, edulliseen 167€ (jos muistan hapen haukomiseltani oikein) hintaan ni kiinnostais josko näitä sais jostain edes hieman edullisemmin?
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
slkkari kirjoitti:Kyseinen peli kävi ohjelmanpäivityksessä (lastutuksessa)nimeltämainitsemattomassa paikassa, ja ohjelman ulosimutuksen jälkeen ei enään käynnistynyt.
Kaveri väitti, että boxissa on ominaisuus (vaiettu). jos virta katkeaa 8 kertaa, niin käynninesto vaikenee.
Onko em. ominaisuus tuttu muillekin vai porattiinko minua pipoon?
Minulle ei aiheutunut ylimääräisiä kuluja asiasta, vaan hän maksoi kaikki kulut (hinauksineen. boxin uusimisineen veholle 750egee).
Jos asia on todella niin kuin hän väitti, niin on syytä varoa sprintterissä akun tyhjentymistä!
Moron,
Nyt vasta löysin tällaisen topicin, tai puhetta Peltisuuli(e)n käynnistyksenestosta.
Mitenkähän tuon omani laita lienee, siis viisaamilta pyydän neuvoa, että onko tuo käynn.esto orkkisvaruste näissä ja mikäli on niin mistä vuodesta lähtien?
Omani on samaa vuosikertaa (-01) enkä onneksi ole moiseen vielä törmännyt. Mulla ei ole rajoitinta, mutta tuskin se on ydinjuttu tässä.
Patteri toisinaan on aika kovilla, varsinkin näillä lähipäivien keleillä ja vaikka hyppyvirtaa on aina matkassa, niin eipä moinen "takalukko" mieluisa yllätys olisi, kenellekään.
En ainakaan mittaristossa ole huomannut mitään ajonestoon viittaavaa, valoa, tms., mutta saattaahan tuo esto ollakin. Olisko vinkkiä mistä tuon saisi selvile, muuten kuin kokeilemalla ja maksamalla oppirahat...vitsivits ja kopkop.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
kyllä sinulla on siinä ihan orkis ajonestoTukala kirjoitti:slkkari kirjoitti:Kyseinen peli kävi ohjelmanpäivityksessä (lastutuksessa)nimeltämainitsemattomassa paikassa, ja ohjelman ulosimutuksen jälkeen ei enään käynnistynyt.
Kaveri väitti, että boxissa on ominaisuus (vaiettu). jos virta katkeaa 8 kertaa, niin käynninesto vaikenee.
Onko em. ominaisuus tuttu muillekin vai porattiinko minua pipoon?
Minulle ei aiheutunut ylimääräisiä kuluja asiasta, vaan hän maksoi kaikki kulut (hinauksineen. boxin uusimisineen veholle 750egee).
Jos asia on todella niin kuin hän väitti, niin on syytä varoa sprintterissä akun tyhjentymistä!
Moron,
Nyt vasta löysin tällaisen topicin, tai puhetta Peltisuuli(e)n käynnistyksenestosta.
Mitenkähän tuon omani laita lienee, siis viisaamilta pyydän neuvoa, että onko tuo käynn.esto orkkisvaruste näissä ja mikäli on niin mistä vuodesta lähtien?
Omani on samaa vuosikertaa (-01) enkä onneksi ole moiseen vielä törmännyt. Mulla ei ole rajoitinta, mutta tuskin se on ydinjuttu tässä.
Patteri toisinaan on aika kovilla, varsinkin näillä lähipäivien keleillä ja vaikka hyppyvirtaa on aina matkassa, niin eipä moinen "takalukko" mieluisa yllätys olisi, kenellekään.
En ainakaan mittaristossa ole huomannut mitään ajonestoon viittaavaa, valoa, tms., mutta saattaahan tuo esto ollakin. Olisko vinkkiä mistä tuon saisi selvile, muuten kuin kokeilemalla ja maksamalla oppirahat...vitsivits ja kopkop.
sitten kun se on päällä niin mittaristossa lukee vain "start error" eikä merkivalot syty startti kyllä pyörittää vaan ei käynnisty
tuohon 8 kertaa virran loppumiseen en usko varminta on pitää se virtaavain taskussa silloin kun kytkee sen lisävirran
liian tyhjän akun kanssa välttäisin hinauskäynnistystä
vanhat viton/sprintterin ecut ohjelmoidaan aina autosta irroitettuna niin ei tule start erroria
ensin avain pois sitten akun kenkä ja sitten ecu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Kyllä se on näissä kaikissaTukala kirjoitti:slkkari kirjoitti:Kyseinen peli kävi ohjelmanpäivityksessä (lastutuksessa)nimeltämainitsemattomassa paikassa, ja ohjelman ulosimutuksen jälkeen ei enään käynnistynyt.
Kaveri väitti, että boxissa on ominaisuus (vaiettu). jos virta katkeaa 8 kertaa, niin käynninesto vaikenee.
Onko em. ominaisuus tuttu muillekin vai porattiinko minua pipoon?
Minulle ei aiheutunut ylimääräisiä kuluja asiasta, vaan hän maksoi kaikki kulut (hinauksineen. boxin uusimisineen veholle 750egee).
Jos asia on todella niin kuin hän väitti, niin on syytä varoa sprintterissä akun tyhjentymistä!
Moron,
Nyt vasta löysin tällaisen topicin, tai puhetta Peltisuuli(e)n käynnistyksenestosta.
Mitenkähän tuon omani laita lienee, siis viisaamilta pyydän neuvoa, että onko tuo käynn.esto orkkisvaruste näissä ja mikäli on niin mistä vuodesta lähtien?
Omani on samaa vuosikertaa (-01) enkä onneksi ole moiseen vielä törmännyt. Mulla ei ole rajoitinta, mutta tuskin se on ydinjuttu tässä.
Patteri toisinaan on aika kovilla, varsinkin näillä lähipäivien keleillä ja vaikka hyppyvirtaa on aina matkassa, niin eipä moinen "takalukko" mieluisa yllätys olisi, kenellekään.
En ainakaan mittaristossa ole huomannut mitään ajonestoon viittaavaa, valoa, tms., mutta saattaahan tuo esto ollakin. Olisko vinkkiä mistä tuon saisi selvile, muuten kuin kokeilemalla ja maksamalla oppirahat...vitsivits ja kopkop.
(ei ole samaan tpaan kuin joissain idänihmeissä etä sitää pitää olla joku lisä maininta/merkintä jossain kun ei muuten mitään varusteita ole...)
reilun kymmen vuoden tutkailun tuloksena tullut
yleisiä syitä mikä saa sen menemään päälle vääränaikan, virran saantionkelmat liianvähän/liikkaa/epätasaista,
jälkiasenus ajonestot(koskaan ymmärtänyt miksi niitä näihin laitetaan) väärin kytketyt jälkiasenukset,popit,sisävalot ym
ohjelmoinin yhteydessä sen riskin saa poistettua ehjän auton kohdalla 99% kun käyttää sopivaa lisävirtaa ja oikea ohjelmointi kapistusta koskaan se ei ole täysin riskitöntä(vaikka sieltä lukis vain vika koodit) on se ECU sitten kiinni autossa tai ei
molemilla tavoilla noita 2000 luvun alkupään malleja ohjelmoinnut xxxKpl
postin tuomat ilman autoa muut autossa paikassaan
mutta jos se start error(voi lukea myös ransksi tai pelkä tyhjä näyttö) tulee päälee niin tuolla yllä olikin jo toiminta malli valmiina
eli siinä kohden yhteys kuusenalle...
E:ja vinkinä jos epäilet sen olemassa ola niin otta mittari irti niin sen takan osa sitä noin nortiaskin kokoinen boxsi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 09.09.2017 17:37
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Moro.Onko cdi Sprinteriin löytynyt uusia kikkoja ajoneston purkuun?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 349
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Laita ecun ja immon numerot googleen, jos se löytää jotain.
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
Emulaattorin avullahan noita ajonestoja otetaan pois tämän tästä. Eeprom-piiriä muokataan ja asennetaan pieni lisäpalikka ecun sisälle.
044-0760422
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 09.09.2017 17:37
Re: Sprinter -01 käynnistyksenesto
ei ole vielä autoakaan,mutta sellaista hankkimassa(ehkä)missä ajonesto päälläSprinter99 kirjoitti: ↑Ti 17.11.2020 12:33 Laita ecun ja immon numerot googleen, jos se löytää jotain.