Tehot katosi?
Tehot katosi?
Tänään kun lähdin liikkeesseen ja ajelin jonkin aikaa tuolla rajoitusten mukaan tapahtui seuraavaa.
Liikenne valoista lähteässäni painoin kaasua niin tuntu että olis yhtäkkiä tämä 2.5 td muuttunu 200d:ksi.
Kaasua kun polki niin ei jaksanu liikkua mihinkään.
kierroksia ei ottanu paikallaan ku 4000 ja kun ajossa yritti kiihyttää niin tuntui että ei vaihtaisi etes laatikkokaan pienempää.
Moottoritielle mennessäni niin auto ei kulkenu kuin 120km/h kaasupohjassa.
sittenkun antoi auton olla sammuksissa jonkin aikaa niin taas toimi vähän aikaa kunnolla. Mutta sitten taas temppuili.
Voisiko olla vika siinä että alkoi jäätään??
kävin ostaan diesel 100 ja kaadoin sitä tankkiin ja nyt on pelannut kauppareissun ajan ainakin.
Oli kyllä -25 pakkasta aamulla. Mutta on ollu kovempiakin pakkasia missä oon ajanut ja ei oo tehnyt tollasta.
Toivottavasti ei oo muutakun sitä jäätämistä.
Vaihdelaatikon temppuilu meinas säikäyttää jo.
Liikenne valoista lähteässäni painoin kaasua niin tuntu että olis yhtäkkiä tämä 2.5 td muuttunu 200d:ksi.
Kaasua kun polki niin ei jaksanu liikkua mihinkään.
kierroksia ei ottanu paikallaan ku 4000 ja kun ajossa yritti kiihyttää niin tuntui että ei vaihtaisi etes laatikkokaan pienempää.
Moottoritielle mennessäni niin auto ei kulkenu kuin 120km/h kaasupohjassa.
sittenkun antoi auton olla sammuksissa jonkin aikaa niin taas toimi vähän aikaa kunnolla. Mutta sitten taas temppuili.
Voisiko olla vika siinä että alkoi jäätään??
kävin ostaan diesel 100 ja kaadoin sitä tankkiin ja nyt on pelannut kauppareissun ajan ainakin.
Oli kyllä -25 pakkasta aamulla. Mutta on ollu kovempiakin pakkasia missä oon ajanut ja ei oo tehnyt tollasta.
Toivottavasti ei oo muutakun sitä jäätämistä.
Vaihdelaatikon temppuilu meinas säikäyttää jo.
No kyllä vähän jäätämiseltä tuntuu. JOs mahdollista, niin kietaisepa ensihätään joku solumuovin palanen naftansuotimen ympärille ja nippusiteellä kiinni. MB:n suodin ei ole huonoimmassa mahdollisessa paikassa mutta tottahan siihenkin viima noissa keleissä ottaa, kun se siinä koneen etupäässä on. 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ja nyt puhutaan siis näistä vanhan liiton eli w201-w124- vehkeistä? Voi niissä viisari olla leveytensä verran alle 80 asteen hurjimimlla pakkasilla mutta termostaatin jumimista sopii kyllä epäillä, jos oikein paljon 80 asteesta jää. Moni kyllä pärjää vanhemman dieselin kanssa ihan ilman pahveja. CDI-koneissahan taitaa sitten olla aika yleinenkin vika, että termostaatti jää aukiasentoon ja kone käy viileänä. Vanhemmat lämpiävät lisäksi tosi nopeasti, omakin 300td ei monenkaan minuutin ajoa maantiellä tarvihe kun mittarin mukaan kone on ihan täyslämmin.mikipp kirjoitti:pittääpi kokkeila tuota...kokeilin sitä suodatinta tänään ku teki tuota niin aika lämmin se kyllä oli.
entäpä jos keulaan laittais pahvin tai jotain.
meinaan ku ei oikein lämpiä tuo...tämmösillä pakkasilla lämpömittari on alle 80.
Tosin mikäs siinä pahvia kokeillessa, eipä tuo mitään rikokaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei se pahvi auta jos polttoainepuoli jäätyy, vaikka esikammiokone jäisi 50 asteiseksi niin silti se toimii loistavasti eikä hyydy, ainoa ongelma on ettei kajuutta lämpene
Ei siitä pahvista kyllä haittaakaan ole näillä pakkasilla, pitäisi ehkä pienentää kulutusta, tiedä sitten.
Mä olen ajellut koko pirun pakkastalven ilman pahvia pitkän matkan aamuisin, tehokkaalla jäähdyttimellä ja vielä välijäähdyttimellä, ja ei mitään jäätymisongelmaa. Eikä ole edes polttoaineen esisuodatinta.
Seuraavaksi polttoaineen esisuodatin vaihtoon (tai roskakoppaan), jollei jo ole. Kesällä voi sitten putsata tankin vedestä yms. kivaa jos se vaikka auttaisi...ja jos ei sekään niin ruiskutuspumppu huollettavaksi.
Varsinainen polttoainesuodatin kyllä lämpiää mukavasti kun on siinä kannessa kiinni ja jos vehkeessää on polttoaineelle esilämmitin niin sekin auttaa. Jos jotain jäätyy niin katselisin letkujen suuntaan / esisuodattimeen, joka roikuu siellä yksikseen kylmässä paikassa. Moottorin alasuoja voisi auttaa siihen.
Yksi konsti olisi ajaa tankki hyvin tyhjäksi, sitten diesel 100:sta sekaan, sitten ravistamaan kunnolla mutkatielle ja ajaa taas niin tyhjäksi kuin uskaltaa. Sitten hyvää dieseliä tankki täyteen. Noita lisäaineitahan moottori ei missäännimessä tarvitse ehjänä ollessaan.

Mä olen ajellut koko pirun pakkastalven ilman pahvia pitkän matkan aamuisin, tehokkaalla jäähdyttimellä ja vielä välijäähdyttimellä, ja ei mitään jäätymisongelmaa. Eikä ole edes polttoaineen esisuodatinta.
Seuraavaksi polttoaineen esisuodatin vaihtoon (tai roskakoppaan), jollei jo ole. Kesällä voi sitten putsata tankin vedestä yms. kivaa jos se vaikka auttaisi...ja jos ei sekään niin ruiskutuspumppu huollettavaksi.
Varsinainen polttoainesuodatin kyllä lämpiää mukavasti kun on siinä kannessa kiinni ja jos vehkeessää on polttoaineelle esilämmitin niin sekin auttaa. Jos jotain jäätyy niin katselisin letkujen suuntaan / esisuodattimeen, joka roikuu siellä yksikseen kylmässä paikassa. Moottorin alasuoja voisi auttaa siihen.
Yksi konsti olisi ajaa tankki hyvin tyhjäksi, sitten diesel 100:sta sekaan, sitten ravistamaan kunnolla mutkatielle ja ajaa taas niin tyhjäksi kuin uskaltaa. Sitten hyvää dieseliä tankki täyteen. Noita lisäaineitahan moottori ei missäännimessä tarvitse ehjänä ollessaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
no kokeillaan tuota pahvia vaikka ekaksi.
sit jos ei auta niin pitäs varmaan ottaa ja tyhjentää tankki kaikesta.
voihan se olla että siellä on vähän vettä.
Toivotaan että siellä ei mitään enään ilmenis.
katsellaan ja kuunnellaan mitä se jatkossa kertoo.
OT: milläs muuten porukka on putsaillut noita EGR:n jättämiä pakokaasuroskia noissa ahtoputkissa ja imusarjassa.
sit jos ei auta niin pitäs varmaan ottaa ja tyhjentää tankki kaikesta.
voihan se olla että siellä on vähän vettä.
Toivotaan että siellä ei mitään enään ilmenis.
katsellaan ja kuunnellaan mitä se jatkossa kertoo.
OT: milläs muuten porukka on putsaillut noita EGR:n jättämiä pakokaasuroskia noissa ahtoputkissa ja imusarjassa.
Ja näin selvisi, että kyseessä on siis turbokone? Tuota tehottomuutta, jos se toistuu, voisi aiheuttaa myös aluillaan oleva halkeama ahtimen putkissa, kun paine karkaa väärään paikkaan. Näistäkin on täällä joku joskus raportoinut.
Pahviasiaan vielä; mulla ei ole ollut pahvia myöskään koko talvena mutta hyvin on pärjätty. Käyttöolot on vielä aika viheliäiset, lähden pihasta melkein suoraan maantielle eli lämpiäminen on varmasti hitainta mahdollista.
Pahviasiaan vielä; mulla ei ole ollut pahvia myöskään koko talvena mutta hyvin on pärjätty. Käyttöolot on vielä aika viheliäiset, lähden pihasta melkein suoraan maantielle eli lämpiäminen on varmasti hitainta mahdollista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo anteeksi ku ei ilmennyt tuota turbo hommaa.
(ennen oli kyllä tuossa alhaalla auton tyyppi mukana)
toivotaan että ei ole sellasia vikoja.
joskus kun kunnolla antaa lenkkaria niin sillon tulee sellanen erinlainen turbon vihellys...se on sellanen kipeämpi ja karheampi vihellys.
Ei varmaan haittaa oo ku laittaa pahvin keulaan??voihan sitä kokeilla?
mut on tuolla niin kylmä että ei nyt ainaskaan viitti mennä katteleen mittään pahveja keulalle/turbon halkeamia.
(ennen oli kyllä tuossa alhaalla auton tyyppi mukana)
toivotaan että ei ole sellasia vikoja.
joskus kun kunnolla antaa lenkkaria niin sillon tulee sellanen erinlainen turbon vihellys...se on sellanen kipeämpi ja karheampi vihellys.
Ei varmaan haittaa oo ku laittaa pahvin keulaan??voihan sitä kokeilla?
mut on tuolla niin kylmä että ei nyt ainaskaan viitti mennä katteleen mittään pahveja keulalle/turbon halkeamia.
Jos tuo on 124 korimalli, niin ainakin tässä mallissa on vedellä toimiva polttoaineen lämmitin ennen suodattimia. Suodatin ei siis ikinä jäädy, eikä tarvii eristää mitenkään.
Diesel 100:aa ei saa laittaa tankkiin, muuta kuin hätätapauksessa - se kun saa veden menemään suodatinpaperista läpi ja pumppu ja suuttimet vaarassa.
Pahvin jos laittaa keulille, niin se pittää laittaa siihen uloimmaksi maskin eteen, niin se rajottaa ajoviiman minimiin, mutta ei estä jäähdytyksen toimintaa kovassa ajossa tai jos iskee suojakeli. Syylärin eteen ei saa laittaa, sillä kone kiehuu satavarmasti jossain vaiheessa, kun kelit lämpiää.
Itse en tee mitään temppuja talven varalle - suodattimet vaihtuu 60 tuhannen välein ja sitten vaan ajetaan. Tyhjennän jopa talven tultua traktorin tankista kesädiiselit Mersuun, kun sieltä ne vaan menee läpi, mutta traktorista ei!
Auto aina ulkona ja laiska olen roikkaankin laittamaan - jossain -10 asteen kylmemmällä puolella se kyllä tulee laitettua. Käyntiinhän nuo diiselit lähtee vaikka kuinka kylmästä. Tai siis täällä lounaassa ei ole pkkasta koskaan alle -25, että en tiedä oikeasta kylmästä
Diesel 100:aa ei saa laittaa tankkiin, muuta kuin hätätapauksessa - se kun saa veden menemään suodatinpaperista läpi ja pumppu ja suuttimet vaarassa.
Pahvin jos laittaa keulille, niin se pittää laittaa siihen uloimmaksi maskin eteen, niin se rajottaa ajoviiman minimiin, mutta ei estä jäähdytyksen toimintaa kovassa ajossa tai jos iskee suojakeli. Syylärin eteen ei saa laittaa, sillä kone kiehuu satavarmasti jossain vaiheessa, kun kelit lämpiää.
Itse en tee mitään temppuja talven varalle - suodattimet vaihtuu 60 tuhannen välein ja sitten vaan ajetaan. Tyhjennän jopa talven tultua traktorin tankista kesädiiselit Mersuun, kun sieltä ne vaan menee läpi, mutta traktorista ei!
Auto aina ulkona ja laiska olen roikkaankin laittamaan - jossain -10 asteen kylmemmällä puolella se kyllä tulee laitettua. Käyntiinhän nuo diiselit lähtee vaikka kuinka kylmästä. Tai siis täällä lounaassa ei ole pkkasta koskaan alle -25, että en tiedä oikeasta kylmästä

ahtomittarilla sais selvyyttä siitä, että temppuileeko siellä ahtopuolella joku, vai meneekö oikeesti löpöt jäähän. itse kyllä veikkaan vahvasti, että vika löytyy jostakin ilman saannin puolelta. siellä on joku ylipaine anturikin, mikä sitten paineen ylittäessä tietynrajan laittaa paineet nollille. mutta mittarilla sais hyvin soviittaa viasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
kuin pitkälle etelään?
espoossa aamulla -23......heikkis90 kirjoitti:kuulostas ihan silt et ois pumppu ja suodatin menny puoliks jäihin. kannattaa muuttaa etelempään tai ostaa jatkossakin sitä diesel 100

Opel, "weird lieben autos"....
no jos sitä selevyyttettäis tuota auton tyyppiä...w202 om605 on kone.
no kaadoin sitä diesel 100 tankkiin...alko pelittään sen jälkeen normisti.
jännityksellä ootellaan mitä vikaa se tekee :shock:
Tuota louskua saa tälläsilla pakkasilla pittää 6h roikassa että etes on vähän parempi lähteen käyntiin.
ilmaa vetää välistä ja varmaan hehkujakin yks tai kaks pimeenä?
mutta muuten mahtava auto :P
Alkais tuo kevät aurinko pikkuisen jo lämmittään niin tarkenis tehä jotain remonttii tuohon tossa katoksessa.
no kaadoin sitä diesel 100 tankkiin...alko pelittään sen jälkeen normisti.
jännityksellä ootellaan mitä vikaa se tekee :shock:
Tuota louskua saa tälläsilla pakkasilla pittää 6h roikassa että etes on vähän parempi lähteen käyntiin.
ilmaa vetää välistä ja varmaan hehkujakin yks tai kaks pimeenä?
mutta muuten mahtava auto :P
Alkais tuo kevät aurinko pikkuisen jo lämmittään niin tarkenis tehä jotain remonttii tuohon tossa katoksessa.
Re: Tehot katosi?
Itsellä teki vito silloin tällöin ihan samaa ja syynä oli se että talvella vetää jäähän tuon ilmansuodattimen. Eli otappas ilmansuodattimen kansi irti ja koita onko se "jäässä" kun seuraavan kerran tekee saman tempun. Tuumasivat mersulla että on tiedossa oleva "ongelma" ja kun otin imuilmaputken nyt pois niin ei saa raikasta ilmaa ulkoa niin ongelmat väheni.mikipp kirjoitti:Tänään kun lähdin liikkeesseen ja ajelin jonkin aikaa tuolla rajoitusten mukaan tapahtui seuraavaa.
Liikenne valoista lähteässäni painoin kaasua niin tuntu että olis yhtäkkiä tämä 2.5 td muuttunu 200d:ksi.
Kaasua kun polki niin ei jaksanu liikkua mihinkään.
kierroksia ei ottanu paikallaan ku 4000 ja kun ajossa yritti kiihyttää niin tuntui että ei vaihtaisi etes laatikkokaan pienempää.
Moottoritielle mennessäni niin auto ei kulkenu kuin 120km/h kaasupohjassa.
sittenkun antoi auton olla sammuksissa jonkin aikaa niin taas toimi vähän aikaa kunnolla. Mutta sitten taas temppuili.
Ja tämä ongelma esiintyi välillä -10...-30 eli ei ainoastaan kovalla pakkasella...
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange