w201 kytkin apua.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
japex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 05.01.2010 09:56

w201 kytkin apua.

Viesti Kirjoittaja japex »

Mulla on 10 hampainen akseli nykyisessä laatikossa ja levyn halkaisia 215mm, 190e:ssä 2.0b
Käykö tilalle suoraan uudemman 190e:n 26 hampainen kytkin?
Vai pitääkö kykin olla dieselistä, olisi hyvä jos voisi säilyttää bensan vauhtipyörän

Kun tulevassa dieselin laatikossa on tiheä 26 hampainen boori akselissa.

Pikaista apua kaivataan :?
japex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 05.01.2010 09:56

Viesti Kirjoittaja japex »

Moi, itse itselleni vastaten.
Kytkimeksi kävi w201:sen 190e:n kytkin 26-boorisella levyllä, siis ilmeisesti uudempi malli.

Mutta, MITEN HELVETISSÄ TUON KYTKIMEN SAA ILMATTUA?
Joko mulla on tukossa ilmausreikä työsylinterin päässä, tai tohon tarvitaan jotain ihmeparantajaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ilmaa se alakautta tippakannun avulla,muuten aikamoinen urakka tehdä kun ilma nousee ylös päin.
Eli nestettä pumpaten alhaalta ja poista ylimääräistä säiliöstä.
japex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 05.01.2010 09:56

Viesti Kirjoittaja japex »

Auto taas kunnossa. Hiukka vaan kylmä, joten ei taida radalle päästä tänään.

Mutta kytkin ei ilmaantunut kun työsylinterin ilmareikä oli tukossa, eli roppu kyllä oli auki mutta pikkureikä tukossa.

Loppujen lopuksi ilmansin laittamalla letkun etujarrusatulasta kytkimen ilmausnippaan, sitten pumppailin vaan jarrua, huomasin myös että jarrua pitää pumpata todella rauhallisesti, jos pumppaa nopeasti tekee pääsylinteri ilmaa kokoaika jarrulinjaan.

Vinkiksi vaan muille jos on samanlaisia remontteja edessä.
Eli myös tiedoksi että w201:sen 10-boorisen vaihdelaatikon voi korvata 26-boorisella kun vaihtaa kytkinlevyn, muuten täysin vastaava laatikko =)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää tappelin saman homman kanssa eilen illalla. ei ilmaantunu siitä nipasta perinteisellä tapaa. sitten koitettiin paineella työntää sitä jarrunestettä ilmausnipasta, mutta sekään ei toiminu. sitten pistettiin jarrunestesäiliö täyteen nestettä ja paineilmalla pain säiliöön ja sitten kytkimen nippa auki. johan alko nesteet virtaan. ja hyvä tuli.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin