Kokemukset Bmw E60 -mallista (sedan)
Kokemukset Bmw E60 -mallista (sedan)
Mietin W211 ja E60 välillä. Täältä olen saanut hyvin käsityksen W211-mallista mutta mites teillä on kokemuksia Bmw:n e60 -mallista?
Mersun olen ajanut jo mutta en vielä Bmw:tä.
Mersun olen ajanut jo mutta en vielä Bmw:tä.
Re: Kokemukset Bmw E60 -mallista (sedan)
Carnetti kirjoitti:Mietin W211 ja E60 välillä. Täältä olen saanut hyvin käsityksen W211-mallista mutta mites teillä on kokemuksia Bmw:n e60 -mallista?
Mersun olen ajanut jo mutta en vielä Bmw:tä.



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Käy kokeilemassa bemua niin eiköhän se sillä selviä kumpi tuntuu omaan käteen paremmalta. E60 varmasti vähän sporttisempi vaihtoehto. Ollaanko ostamassa diesel vai bensa autoa? Molempia ajaneena ottaisin ehdottomasti bemarin. Varsinkin M-sport hiluilla bemari paljon paremman näköinen ja parempi ajaa mun mielestä
W211 220Cdi farkku -07
Ex:Bemareita monta
Ex:Bemareita monta
Tullu jonkin verran ajeltua äidin miehen 520d -09 touringilla ja kyllä sekin ihan kiva peli on ajella. Hiukan tuntuu vetelevän, mutta saattaa johtua niistä alla olevista nokian renkaista. Jostain takaa sisustasta kuuluu nitinää. Näin mersumiehenä kaikki nappulat ja nippelit tuntuu hankalilta käyttää ainakin aluksi. Moottorin vikavalo palanut aina välillä ja jossakin huollossa kävi sen takia, mutta diagnoosia en tiedä. Autolla ajettu nyt 50tkm. Äitini tykkää mieluummin kuulemma ajella Vianolla -09 kun menee sinne minne haluaa eikä vetele kuin bemari. Automaattilaatikot on paskoja, niitä menee
Kulutus on pieni. Maantiellä/motarilla ajotietokone näyttää n. 5.4l/100km.

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
No, just samaa kokeillut Saksassa motarilla. Vävyn auto. Ei kyllä voita mersua. Tai no, olen kai niin vanha että mersu viehättää sen takia.520d -09 touringilla
Aiemmin oli muutama BMW mutta ei ollut minun auto sen jälkeen kun ensimmäinen mersu tuli hankittua.
Vastaus on siis Mersu.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Kiitos tähän astisista kommenteista
Tuo saitti on tuttu mutta haluan kuulla myös vannoutuneiden mersumiesten kokemuksia. Samalla tavalla joku kertoi hyvistä kokemuksistaan w211 bemarifoorumilla.
Serkkumies valitti muutama vuosi sitten, kun tuollaisella uudella ajeli, että viimeistelyn laatu ei hänestä käynyt käsikädessä auton hintatason kanssa. Muutoin tykkäsi auton ajettavuudesta, kulkupuolesta ja pienestä kulutuksesta. Siis 520d farkku. Jos jotain osviittaa voi tästä löytää, niin ei enää aja bimmerillä. Toisaalta, mies ei ole mitään merkkiuskollista sorttia, vaan varsin ennakkoluuloton autovalinnoissaan.
Ite en osaa ottaa muutoin kantaa.
Ite en osaa ottaa muutoin kantaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Kiitos tähän astisista kommenteista
Itellä ollut mersua & bemaria & ensimmäisen (ja viimeisen) Bemarin jälkeen päätin etten enää näppejäni sotke kyseisen automerkin kanssa, mutta maku asiahan tämäkin.Carnetti kirjoitti:
Tuo saitti on tuttu mutta haluan kuulla myös vannoutuneiden mersumiesten kokemuksia. Samalla tavalla joku kertoi hyvistä kokemuksistaan w211 bemarifoorumilla.
Sporttinen korimallihan toi E60 on mutta mahtaako olla yhtä herkkä alustaltaan kun vanhemmat 500:set

Siinä kyllä hymy hyytyy kun kaikki auton alustan osat on vaihdettu & hampaat tippuu vieläkin suusta 80-120km/h vauhdeissa

Oma valinta on varsin helppo

Re: Kiitos tähän astisista kommenteista
No tuskimpa tuossa on sama alustaa kuin vanhemmissa. En ole ikinä bemaria omistanut, (ajanut kyllä) enkä puolla bemaria, mutta luulempa että tuossa sun omistamassa on ollut jotain pahasti vialla..hc3 kirjoitti: Sporttinen korimallihan toi E60 on mutta mahtaako olla yhtä herkkä alustaltaan kun vanhemmat 500:set![]()
Siinä kyllä hymy hyytyy kun kaikki auton alustan osat on vaihdettu & hampaat tippuu vieläkin suusta 80-120km/h vauhdeissa![]()
Oma valinta on varsin helppo

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Kiitos tähän astisista kommenteista
En tarkoittanut että sama alusta olisi vaan ettei olisi yhtä herkkä alustaltaan kun edeltäjänsä & ihan voi "tyyppivikoihin" luokitella e34 / e39 herkkyydet tuolla tietyllä nopeudella ettei se omistamani mitenkää eronnut muista "alustavikaisista", kyllä noista alusta ongelmista on enemmän kuin riittävästi juttua btcf.fi saitillasimppa80 kirjoitti:No tuskimpa tuossa on sama alustaa kuin vanhemmissa. En ole ikinä bemaria omistanut, (ajanut kyllä) enkä puolla bemaria, mutta luulempahc3 kirjoitti: Sporttinen korimallihan toi E60 on mutta mahtaako olla yhtä herkkä alustaltaan kun vanhemmat 500:set![]()
Siinä kyllä hymy hyytyy kun kaikki auton alustan osat on vaihdettu & hampaat tippuu vieläkin suusta 80-120km/h vauhdeissa![]()
Oma valinta on varsin helppo
että tuossa sun omistamassa on ollut jotain pahasti vialla..

Re: Kiitos tähän astisista kommenteista
Väyrysmallissa oli sivutuuliherkkyyttä ja samoin myös E39 bemarissa, molempia omistaneena on tietoa tästä.
Bemaria puoltaa sporttisuus, selvästi tarkempi ohjaus. Mersu sen sijaan on hieno peli ja kulutuslukemat ova maltilliset, sisustan tunnelma miellytävämpi.
Bemaria puoltaa sporttisuus, selvästi tarkempi ohjaus. Mersu sen sijaan on hieno peli ja kulutuslukemat ova maltilliset, sisustan tunnelma miellytävämpi.
Pahuksen vähän tietoa tuosta 500 sarjalaisesta, mutta 300 enempi. Tuon nykykorin 500 lukeutuu lähinnä tuonne parin vuoden taakse, kun olimme tutulleni hakemassa Saksasta farkkua. Tällöin kaikki autot, joita tutkailimme ja koeajoimme, oli hyviä ajaa, mutta kaikissa oli enemmän tai vähemmän teknisiä ongelmia. Lähinnä ongelmat oli näissä lisävarusteissa, kattoluukut jumittuivat, sähköpeilit ei toimi, automaatti vaihto töksähdellen jne. Varmastikaan kaikki ei ole tälläisiä, mutta ikävän säväyksen se antoi.
No puolustukseksi Bemarille, ei ne kaikki S211:t kanssa olleet ihan niin hyviä, mitä myyjä kertoi. No tältä matkalta sitten tuli mukaan S211 320 CDI ja auton omistaja ei ole kertaakaan ollut "löytöömme" pettynyt.
No puolustukseksi Bemarille, ei ne kaikki S211:t kanssa olleet ihan niin hyviä, mitä myyjä kertoi. No tältä matkalta sitten tuli mukaan S211 320 CDI ja auton omistaja ei ole kertaakaan ollut "löytöömme" pettynyt.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kummatkin merkit on varmaan ihan huippuluokkaa.siis ne on tehty samasta raudasta ja alumiinista z4 bemari on käyttänyt myös titania -30 prenttiia lohkon painosta.kaikki painon alennus on viritystä.ja mutta nykypäivänä ei ole ongelma teho,(siihen varmaan löytyy juttuja) kestävyys sekin on ehkä ratkaistavissa. mutta kaikki pelataan eletroniikalla .