Auto Motor u. Sport 11/03:ssa on artikkeli HWA-nimisestä pajasta joka tekee romukuntoisista lokinsiipi-SL:istä uuden veikkasia pistämällä niihin R129:n tekniikan. Toki AMG:n V8:lla. Vaikka toisaalta tuntuu vähän lokinsiipi-Mersun raiskaamiselta laittaa siihen uusi tekniikka, niin toisaalta olisihan tuollainen enemmän kuin mahtava omassa tallissa. Ja sitten takaisin maan pinnalle: Kenellä sattuu heikkokuntoinen lokinsiipi tallissa lojumaan, joutuu vielä aihion lisäksi pistämään n. 400 000 e lisää tähän auton uudistamiseen.
No hyvä että raiskauksella on hintansa, karsii hieman kaikenlaisia haihattelijoita. Vaan kumpi onkaan parempi, pistää huonokuntoinen osiksi vaiko säilyttää se "vääränlaisella" tekniikalla? Miksei sitä sitten kunnostaisi alkuperäisellä tekniikalla?
Näitä elämän suuria kysymyksiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jossain oli semmonenkin paja, joka laittoi viimesen päälle uusia (liekö sitten ollut lasikuitukoreja?) W129:n alustalle. Oli niin maan helvetin kalliita pelejä, mutta kysyntää kuulemma riitti. Sellaisille ihmisille, jotka haluavat nykyauton suorituskyvyn (liekö paljoa eroa tuohon Gullwingiin ), mukavuuden ja turvallisuuden sekä jonkin verran vanhan ajan nostalgiaa mukaan.
Ei huonompi sekoitus.