T!
- 2003 E320 CDI Avantgarde farmari.
Ajovalojen säätö ei pysy vaan vaihtelee aina miltei päivittäin tai sään vaihtuessa.
Eli kun joskus perussäätö on ruuvattu kohdalleen niin seuraavana päivänä sama ajovalo saattaa sojottaa ylemmäs tai alemmas.
Alkuaikoina kyseinen ajovalo "nosti itsensä ylös" käynnistettäessä mutta nyt se ei sitä enää tee ainakaan niin selvästi.
Ostin auton vuoden vaihteessa, eli en tiedä onko tämä kylmän sään ongelma vai mikä?
Auto antaa tosin vikaindikaatiota Hdlamp cornering myös, onko sillä vaikutusta asiaan? en tiedä.
Miten S211:ssä valjon säätömekanismi toimii? alipaineella? sähköllä? luin tältä foorumilta, että ainakin joissan mersun malleissa se toimii alipaineella.
Vika olisi mukava löytää kun tuo on aika ärsyttävä ominaisuus.
Onko mitään vinkkejä mistä kannattaisi aloittaa? vai pitääkö suosiolla hommata uudet umpiot?
Jos jossain on jo tähän aiheeseen liittyen kirjoitettu tällä foorumilla niin pahoittelen toistoa mutta ainakaan itse en löytänyt vastaavaa. (ei tosin tarkoita, etteikö sitä olisi olemassa)
S211 ajovalojen tasonsäätö vaihtelee.
211:ssä valojen korkeussäätö toimii sähköllä. Miten olet sitä säädellyt? Suuntaus pitäisi tehdä Star'illa. Se säätömoottori on varmaan jäänyt ala-asentoon jumiin jos korkeussäätö ei tee sitä niiausta käynnistyksessä.
Cornering vika on todennäköisesti lampun sisäisessä johdotuksessa, tyyppivika erässä noita lamppuja. Virallinen varaosa ongelman korjaamiseen on uusi valaisin. Se tasonsäätömoottori taisi olla sellainen jonka voi saada MB:n varaosanakin kunhan osaa kysyä jonkin ihan toisen mallin osia mutta jos molemmat säätömoottorit reistailee niin ehkä kannattaisi vaan vaihtaa koko lamppu. Korjaus ei ole ihan helppoa kuitenkaan jos onnistuu ollenkaan.
Cornering vika on todennäköisesti lampun sisäisessä johdotuksessa, tyyppivika erässä noita lamppuja. Virallinen varaosa ongelman korjaamiseen on uusi valaisin. Se tasonsäätömoottori taisi olla sellainen jonka voi saada MB:n varaosanakin kunhan osaa kysyä jonkin ihan toisen mallin osia mutta jos molemmat säätömoottorit reistailee niin ehkä kannattaisi vaan vaihtaa koko lamppu. Korjaus ei ole ihan helppoa kuitenkaan jos onnistuu ollenkaan.
Olen säätänyt valot manuaalisesti siitä umpion päällä olevasta ruuvista.
Eli, tehnyt vain sen "perus säädön"
Jos valot pitää säätää Star ohjelmalla niin sitten ei auta kuin lähteä veholle.
Tosin toinen (oik) ajovalo säätyy siinä käynnistäessä.
Joulun seuduilla ongelma oli, että vasen ajovalo säätyi, oikea ei.
No kävin sitten Veholla vaihdattamassa jarrunesteet niin sen jälkeen vasen ajovalo ei enää säätynyt ja oikea rupesi säätymään
Eli toisaalta kuulostaa joltain "häiriöltä" mutta Cornering ongelmaa tuskin voi korjata muutoin kuin vaihtamalla umpiot.
Eli taitaa olla umpioiden vaihto edessä.
Haluaisin vain olla varma, että siinä se vika oikeasti on, koska umpio on aika kallis jos ongelma ei poistukkaan.
Eli, tehnyt vain sen "perus säädön"
Jos valot pitää säätää Star ohjelmalla niin sitten ei auta kuin lähteä veholle.
Tosin toinen (oik) ajovalo säätyy siinä käynnistäessä.
Joulun seuduilla ongelma oli, että vasen ajovalo säätyi, oikea ei.
No kävin sitten Veholla vaihdattamassa jarrunesteet niin sen jälkeen vasen ajovalo ei enää säätynyt ja oikea rupesi säätymään

Eli toisaalta kuulostaa joltain "häiriöltä" mutta Cornering ongelmaa tuskin voi korjata muutoin kuin vaihtamalla umpiot.
Eli taitaa olla umpioiden vaihto edessä.
Haluaisin vain olla varma, että siinä se vika oikeasti on, koska umpio on aika kallis jos ongelma ei poistukkaan.