mb 123 300d vm.77(kone-81) turbon jälkiasennus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
timosuominen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 25.01.2010 11:24
Paikkakunta: Monninkylä

mb 123 300d vm.77(kone-81) turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja timosuominen »

Voiko 300 riisseli koneeseen "pultata" vastaavan turbo koneen puhaltimen pako/imusarjoineen? Kestääkö alakerta ja venttiilit? Tuleeko ongelmia katsastuksen kanssa? Auto on ns. korinvaihto peli. Koppa -77, tekniikka -81. Korissa jäähdyttämättömät etulevyt.
T:Timppa
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onnistuu. motti vaan ei ole ihan sama, kun tehtaan ahtamassa. eli voimaa ei voi ihan kauheesti ottaa. mutta kyllä sen ahtimen sinne saa pelaan.

katsastaankin pystyy ja rosentteja ei ainakaan jokapaikassa laiteta ahtimesta. vai olikohan se ahtimen vaihtamisesta. no joka tapauksessa, jos on rosentit tapissaan, niin pienellä varauksella kannattaa muutoskatsastaa. esim. puhelimella kysellä etukäteen, että tuleeko rosentteja jne.

niin, jarrut ja kallistuksenvakaajan taikka jotakin tollasta pientä varmaan joutuu vaihtaan leimalle. joku viisaampi kertoo tarkemmin tästä asiasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kerta on korinvaihto vehe ja vaikka turbosta ei rosentteja tule niin ei pysty muutoskatsastaan, viime kesänä kysyin konttorilta.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tdt leka kirjoitti:kerta on korinvaihto vehe ja vaikka turbosta ei rosentteja tule niin ei pysty muutoskatsastaan, viime kesänä kysyin konttorilta.
aika erikoinen juttu. miks ei pysty, mitä ne sano?
W201 250DT 20V
w201 190E
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

sano vaan että ake on tehny semmosen päätöksen korinvaihto autojen suhteen että niihin ei saa mitään muutoksia tehä, oli ensimmäinen ja viimenen KV auto mulle
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Eikös jossaki joskus oo ollu juttua että tuo turbottaminen rinnastettas koneen vaihdoksi. Riippuu konttoristakin että miten suhtautuvat nuihin vapareiden turbottamiseen, joissakin tulee prosentteja turbosta joissakin taas ei. Tuo kv homma tosiaan voipi olla hankalampi juttu.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
timosuominen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 25.01.2010 11:24
Paikkakunta: Monninkylä

Viesti Kirjoittaja timosuominen »

tekniikan rosentit on 30%, joten siltä puolen pitäisi olla varaa. Päästömittauksia ei ole tarvinut ottaa, koska ne katotaan korin(-77) mukaan. Auto on "veronkierto" pakettiauto, se tuskin vaikuttaa katsastukseen? En tiedä miten nykyään menee, mutta ennen joutui muutoskatsastamaan pelin, jos tehot nousi yli jonkun %:n.Kone on siis uudempaa mallia (-81), 88 hv. Jos tiedätte jonkun tehneen samanlaisen projektin, niin kertokaa mistä sen löytäisin.

Timppa
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eli se ei siis ole korinvaihto auto.sittehän se kyllä onnistuu eikä tule rosentteja koska kyseessä on ns.omavalmiste moottori eli vapariin laitettu turbo.joutuu vaan penkittään ettei tehot nouse liikaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikä v**tu edes on korinvaihto auto? mitkä sen tarkat speksit on? on mullakin saksasta tuotu koppa, siihen laitettu turbodiiseli kone. rosentteja on 12,5 muistaakseni.

mitä eroa on korivaihto autolla ja vaikka sellasella, mihin on moottori vaihdettu? muuta en tiedä, muutakun, että normaalisti noissa korinvaihto peleissä on rosentit luokkaa 49%, taikka muuten ihan lähellä verorajaa. ja jos ja kun rosentteja syystä taikka toisesta tulee vielä lisää, siis yhteensä yli 50%, niin joutuu maksaan jonkun autoveron. mutta missä kohtaa autosta tulee korinvaihto?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

olenkos ymmärtänyt väärin että vanhaan pohjalevyyn missä on tekniikka lyödään vaan uusi kori päälle? Ei siis pysty edes tekemään uudemmissa autoissa, kun kori on runkoa tj.. mutua vaan
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

siis korinvaihto autoja ei vissiin enää saa etes tehä(mutua)
itellä oli papereissa merkitty malli 300d 5d ambulance mutta auto oli 123 300tdt :D eli autosta tulee korinvaihto kun vaihdettujen osien määrä sen noin 50% vissiinki.kertokaa joku joka varmasti tietää :lol:
niin ja KV autossahan on kaksi runkonumeroa korin alkuperänen ja sitte sen mistä on osat otettu.jos auto on KV niin otteessa kyllä lukee selvästi
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Raahataa ulkoa terveempi kori, johon on sitten lyöty kanta-auton runkonro ja istutettu siitä myös tekniikka..
Se on korinvaihtoa se.. Moista toimintaa ei varmaan ole muualla harrastettukaan kuin meidän "veroparatiisissa"..

Välillä tosin törmää yksilöihin joissa ei muita muutoksia tehty kuin se runkonromeistos..

Moottorinvaihto = tekniikanvaihto :wink:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noniin. hieno homma. kerkesin jo pelästyynkin, että enkö pystykkään leimaan tota mun autoo uudelle ahtimelle ja coolerille. päivemmällä jo soitinkin konttorille, eikä siinä ollu mitään estettä. teholappu vaan ja sopivilla tehoilla ei tartte edes muutella mitään. alunalkujaan auto on 2,3 pensakones, mikä on nykyistä mottia 10 heppaa tehokkaampi. mulla on siis puhdas tekniikanvaihto auto. hyvä niin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin