mb 123 300d vm.77(kone-81) turbon jälkiasennus
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 25.01.2010 11:24
- Paikkakunta: Monninkylä
mb 123 300d vm.77(kone-81) turbon jälkiasennus
Voiko 300 riisseli koneeseen "pultata" vastaavan turbo koneen puhaltimen pako/imusarjoineen? Kestääkö alakerta ja venttiilit? Tuleeko ongelmia katsastuksen kanssa? Auto on ns. korinvaihto peli. Koppa -77, tekniikka -81. Korissa jäähdyttämättömät etulevyt.
T:Timppa
T:Timppa
onnistuu. motti vaan ei ole ihan sama, kun tehtaan ahtamassa. eli voimaa ei voi ihan kauheesti ottaa. mutta kyllä sen ahtimen sinne saa pelaan.
katsastaankin pystyy ja rosentteja ei ainakaan jokapaikassa laiteta ahtimesta. vai olikohan se ahtimen vaihtamisesta. no joka tapauksessa, jos on rosentit tapissaan, niin pienellä varauksella kannattaa muutoskatsastaa. esim. puhelimella kysellä etukäteen, että tuleeko rosentteja jne.
niin, jarrut ja kallistuksenvakaajan taikka jotakin tollasta pientä varmaan joutuu vaihtaan leimalle. joku viisaampi kertoo tarkemmin tästä asiasta.
katsastaankin pystyy ja rosentteja ei ainakaan jokapaikassa laiteta ahtimesta. vai olikohan se ahtimen vaihtamisesta. no joka tapauksessa, jos on rosentit tapissaan, niin pienellä varauksella kannattaa muutoskatsastaa. esim. puhelimella kysellä etukäteen, että tuleeko rosentteja jne.
niin, jarrut ja kallistuksenvakaajan taikka jotakin tollasta pientä varmaan joutuu vaihtaan leimalle. joku viisaampi kertoo tarkemmin tästä asiasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kerta on korinvaihto vehe ja vaikka turbosta ei rosentteja tule niin ei pysty muutoskatsastaan, viime kesänä kysyin konttorilta.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
sano vaan että ake on tehny semmosen päätöksen korinvaihto autojen suhteen että niihin ei saa mitään muutoksia tehä, oli ensimmäinen ja viimenen KV auto mulle
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Eikös jossaki joskus oo ollu juttua että tuo turbottaminen rinnastettas koneen vaihdoksi. Riippuu konttoristakin että miten suhtautuvat nuihin vapareiden turbottamiseen, joissakin tulee prosentteja turbosta joissakin taas ei. Tuo kv homma tosiaan voipi olla hankalampi juttu.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 25.01.2010 11:24
- Paikkakunta: Monninkylä
tekniikan rosentit on 30%, joten siltä puolen pitäisi olla varaa. Päästömittauksia ei ole tarvinut ottaa, koska ne katotaan korin(-77) mukaan. Auto on "veronkierto" pakettiauto, se tuskin vaikuttaa katsastukseen? En tiedä miten nykyään menee, mutta ennen joutui muutoskatsastamaan pelin, jos tehot nousi yli jonkun %:n.Kone on siis uudempaa mallia (-81), 88 hv. Jos tiedätte jonkun tehneen samanlaisen projektin, niin kertokaa mistä sen löytäisin.
Timppa
Timppa
eli se ei siis ole korinvaihto auto.sittehän se kyllä onnistuu eikä tule rosentteja koska kyseessä on ns.omavalmiste moottori eli vapariin laitettu turbo.joutuu vaan penkittään ettei tehot nouse liikaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
mikä v**tu edes on korinvaihto auto? mitkä sen tarkat speksit on? on mullakin saksasta tuotu koppa, siihen laitettu turbodiiseli kone. rosentteja on 12,5 muistaakseni.
mitä eroa on korivaihto autolla ja vaikka sellasella, mihin on moottori vaihdettu? muuta en tiedä, muutakun, että normaalisti noissa korinvaihto peleissä on rosentit luokkaa 49%, taikka muuten ihan lähellä verorajaa. ja jos ja kun rosentteja syystä taikka toisesta tulee vielä lisää, siis yhteensä yli 50%, niin joutuu maksaan jonkun autoveron. mutta missä kohtaa autosta tulee korinvaihto?
mitä eroa on korivaihto autolla ja vaikka sellasella, mihin on moottori vaihdettu? muuta en tiedä, muutakun, että normaalisti noissa korinvaihto peleissä on rosentit luokkaa 49%, taikka muuten ihan lähellä verorajaa. ja jos ja kun rosentteja syystä taikka toisesta tulee vielä lisää, siis yhteensä yli 50%, niin joutuu maksaan jonkun autoveron. mutta missä kohtaa autosta tulee korinvaihto?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
siis korinvaihto autoja ei vissiin enää saa etes tehä(mutua)
itellä oli papereissa merkitty malli 300d 5d ambulance mutta auto oli 123 300tdt
eli autosta tulee korinvaihto kun vaihdettujen osien määrä sen noin 50% vissiinki.kertokaa joku joka varmasti tietää
niin ja KV autossahan on kaksi runkonumeroa korin alkuperänen ja sitte sen mistä on osat otettu.jos auto on KV niin otteessa kyllä lukee selvästi
itellä oli papereissa merkitty malli 300d 5d ambulance mutta auto oli 123 300tdt


niin ja KV autossahan on kaksi runkonumeroa korin alkuperänen ja sitte sen mistä on osat otettu.jos auto on KV niin otteessa kyllä lukee selvästi
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Raahataa ulkoa terveempi kori, johon on sitten lyöty kanta-auton runkonro ja istutettu siitä myös tekniikka..
Se on korinvaihtoa se.. Moista toimintaa ei varmaan ole muualla harrastettukaan kuin meidän "veroparatiisissa"..
Välillä tosin törmää yksilöihin joissa ei muita muutoksia tehty kuin se runkonromeistos..
Moottorinvaihto = tekniikanvaihto
Se on korinvaihtoa se.. Moista toimintaa ei varmaan ole muualla harrastettukaan kuin meidän "veroparatiisissa"..
Välillä tosin törmää yksilöihin joissa ei muita muutoksia tehty kuin se runkonromeistos..
Moottorinvaihto = tekniikanvaihto

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
noniin. hieno homma. kerkesin jo pelästyynkin, että enkö pystykkään leimaan tota mun autoo uudelle ahtimelle ja coolerille. päivemmällä jo soitinkin konttorille, eikä siinä ollu mitään estettä. teholappu vaan ja sopivilla tehoilla ei tartte edes muutella mitään. alunalkujaan auto on 2,3 pensakones, mikä on nykyistä mottia 10 heppaa tehokkaampi. mulla on siis puhdas tekniikanvaihto auto. hyvä niin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E