W 114 sylinterikansien sopivuus?
W 114 sylinterikansien sopivuus?
Siisventtiili poikki mun W114 vm 1974 250/2,8 moottori M130.923
Etsin käytettyä kantta,vaan mistä tiedän mikä sopii.
Mun kansi 130 016 12 01
Löytyykö nettilinkkiä mistä ilmenisi sopovuus/erot?
Varaosa sivustoa?
Vai tietääkö/selviääkö Veholta?
Etsin käytettyä kantta,vaan mistä tiedän mikä sopii.
Mun kansi 130 016 12 01
Löytyykö nettilinkkiä mistä ilmenisi sopovuus/erot?
Varaosa sivustoa?
Vai tietääkö/selviääkö Veholta?
Ööö... Miksi et vaihda sitä venttiiliä? Jos kerran otat sen kannen irti, niin miksi laittaa siihen tilalle joku muu romukansi sellaisenaan? Samalla vaivalla vaihdat sen venttiilin, ei siihen mene kuin viisi minuuttia.
Mutta jos nyt joka tapauksessa haluat nimenomaan vaihtaa sen kannen, niin kerro nyt ensin, että mitä tarkoittaa "yhteensopiva". Siis että on samanlainen ja sama nokkaprofiili ja sama puristussuhde ja sama imusarja ja pakosarja VAI että voi ruuvata paikalleen fyysisesti?
Mutta siis tosiaan suosittelisin sitä venttiilinvaihtoa ensisijaisesti.
-Daaz
Mutta jos nyt joka tapauksessa haluat nimenomaan vaihtaa sen kannen, niin kerro nyt ensin, että mitä tarkoittaa "yhteensopiva". Siis että on samanlainen ja sama nokkaprofiili ja sama puristussuhde ja sama imusarja ja pakosarja VAI että voi ruuvata paikalleen fyysisesti?
Mutta siis tosiaan suosittelisin sitä venttiilinvaihtoa ensisijaisesti.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: W 114 sylinterikansien sopivuus?
Eipä noita tietoja niin vaan netistä löydy, paitsi täältä Mersuforumilta.Vette kirjoitti:Löytyykö nettilinkkiä mistä ilmenisi sopovuus/erot?
Varaosa sivustoa?
Vai tietääkö/selviääkö Veholta?

Suora vastaus kysymykseesi on, että vain toisessa M130.923:ssa on sama kansi. Muitakin voi sovellella, mutta ei mielestäni kannata.
Mutta kerro vaikka ensin, että kumpi ventiili (pako- vai imu-) se on ja että onko se kone Euroopan- vai Amerikan-versio.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Mulla itse asiassa sattuu olemaan plakkarissa yksi Amerikan-versio, mutta se mennee omaan käyttöön. Mutta siis tosiaan sen venttiilin vaihtaminen (eli vanhan kannen korjaaminen) tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä kuin kannen vaihtaminen mahdollisesti huonompaan.Aapo.T kirjoitti:Voi olla vaikea ettiä tommonen M130 kansi. Jos sen vaan saa mitenkään korjattua niin lienee kannattavampi.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Daaz kirjoitti:Ööö... Miksi et vaihda sitä venttiiliä? Jos kerran otat sen kannen irti, niin miksi laittaa siihen tilalle joku muu romukansi sellaisenaan? Samalla vaivalla vaihdat sen venttiilin, ei siihen mene kuin viisi minuuttia.-Daaz
Aiheesta on nyt aika monta topiccia...Vette kirjoitti:Otin kannen irti ja venttiili poikki ja lautanen syönyt istukan /kannen sököksi,onneksi ei sylinterissä vaurioita.


Muuten, L-Weld korjaa alumiinikansia täällä Lappeenrannassa. Jos tuon saisi vaikka ehjättyä, ja venttiilin varmaan jostain saa. Eikös ne ole natriumtäytteisiä?
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Sama venttiili on about kaikissa Mersun koneissa. Mutta epäselvää siis edelleen, että onko se pako- vai imuventtiili.karra kirjoitti:Jos tuon saisi vaikka ehjättyä, ja venttiilin varmaan jostain saa. Eikös ne ole natriumtäytteisiä?
Voisiko ne muutkin topicit linkata tänne, niin joku ryhti pysyisi tässä. Divide et impera ei oikein toimi näissä asioissa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Jep, suosittelen tuota. Sama imuventtiili löytyy varsin monesta kuusisylinterisestä koneesta (M114, M108, M129 ja M180), mutta uusikin maksaa Saksassa verottomana vain 27 euroa. Vehossa tietysti vähän enemmän. Osanumero on A130 053 0101.
-Daaz
Edit: Ilmeisesti myös A130 053 0001 käy yhtä lailla.
-Daaz
Edit: Ilmeisesti myös A130 053 0001 käy yhtä lailla.
Viimeksi muokannut Daaz, Ke 06.01.2010 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)