Pari kysymystä facelift W211 mallista
Pari kysymystä facelift W211 mallista
Hei,
Isäni on ostamassa uudempaa e-mersua (Facelift w211/320cdi, vm ~07) ja tuossa mobilea selatessa pisti silmään, että joissakin malleissa pakoputket tulevat näkösälle puskurin kulmista. Liittyykö tämä varustetasoon vai onko tämä ”varuste” pitänyt tilata erikseen?
Toinen kysymys koskee noita parkkivaloja. Joissakin tienpäällä nähdyissä malleissa on parkit olleet siniset, eli ilmeisesti ledit, mutta näin ei ilmeisesti ole kaikissa? Onkohan tämä mahdollisesti omistajan tekemä modaus vai onko nuo valot ollut uudesta asti?
-Juha
Isäni on ostamassa uudempaa e-mersua (Facelift w211/320cdi, vm ~07) ja tuossa mobilea selatessa pisti silmään, että joissakin malleissa pakoputket tulevat näkösälle puskurin kulmista. Liittyykö tämä varustetasoon vai onko tämä ”varuste” pitänyt tilata erikseen?
Toinen kysymys koskee noita parkkivaloja. Joissakin tienpäällä nähdyissä malleissa on parkit olleet siniset, eli ilmeisesti ledit, mutta näin ei ilmeisesti ole kaikissa? Onkohan tämä mahdollisesti omistajan tekemä modaus vai onko nuo valot ollut uudesta asti?
-Juha
Ei oo ledit vaan ihan lasikantaiset ne parkki hehkut.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Pakoputkenpäät taitaa tulla Sport-paketin mukana. Jotkut ovat myös voineet asennella niitä jälkeenpäin. Sport-pakettiin taisi kuulua myös metallipintaiset polkimet, en muista kuuluiko vielä jotain muutakin. Olen myös kuullut, että facelift mallissa parkit on ledit, tästä valkoisempi valo. Ensimmäisissä W211 parkit on lasikannoilla, vaikka olisikin avantgarde ja/tai xenonit.
Kyllä ne on ledit siellä keulalla facelift E:ssä jos vaan on avantgarde varustelu ja/tai xenonit. Sen verran monta kertaa niitä on tullu tutkittua. Faceliftatut Classic ja elegance-mallit halogeenivaloilla on perus hehkulankapolttimoilla.
Prefacelift on sitten aina hehkupolttimoilla jos ei ole omistaja jälkikäteen tehnyt mitään kotivirityksiä.
Prefacelift on sitten aina hehkupolttimoilla jos ei ole omistaja jälkikäteen tehnyt mitään kotivirityksiä.
Uskotaananttika kirjoitti:Kyllä ne on ledit siellä keulalla facelift E:ssä jos vaan on avantgarde varustelu ja/tai xenonit. Sen verran monta kertaa niitä on tullu tutkittua. Faceliftatut Classic ja elegance-mallit halogeenivaloilla on perus hehkulankapolttimoilla.
Prefacelift on sitten aina hehkupolttimoilla jos ei ole omistaja jälkikäteen tehnyt mitään kotivirityksiä.

Ikinä en ole tollaisia nähnyt mutta olen kuullut että ne menisi muihinkin mutta eipä taida mennä jos siellä ledi. Tuskin siellä on mitään 5W vastusta kaverina sillä ledillä?? Onko Starilla mahdollisuus koodata faceliftiin LED parkit

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vielä parkeista muutaman sana.
Ainakin w204 c-mallissa ja niissä facelift E-malleissa joissa on ne lasikanta polttimot parkkeina, se lampun lasi on hieman sinertävä. Ilmeisesti yrittää matkia osramin "cool blue"-polttimoita. Se valo ei silti ole lähelläkään valkoista jos sitä vertaa avantgarden ledeihin.

Ainakin w204 c-mallissa ja niissä facelift E-malleissa joissa on ne lasikanta polttimot parkkeina, se lampun lasi on hieman sinertävä. Ilmeisesti yrittää matkia osramin "cool blue"-polttimoita. Se valo ei silti ole lähelläkään valkoista jos sitä vertaa avantgarden ledeihin.
Niitä juuri tarkoitin. No onko ne ledit 5W vai ei? Nehän heittää muuten varmasti herjaa mersun tietokoneele, ellei starila saa aseteltua LED:jä?anttika kirjoitti:Vielä parkeista muutaman sana.![]()
Ainakin w204 c-mallissa ja niissä facelift E-malleissa joissa on ne lasikanta polttimot parkkeina, se lampun lasi on hieman sinertävä. Ilmeisesti yrittää matkia osramin "cool blue"-polttimoita. Se valo ei silti ole lähelläkään valkoista jos sitä vertaa avantgarden ledeihin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mtec polttimoilla saa sinisen valon, mutta en oo suomesta niitä löytänyt j ajoillakin jäi saamatta ku ntilasivat Englannista niinkuin minä..Tomp kirjoitti:Joo ei ne lasikannat ole kyllä lähelläkään valkoista. Koitin kolmea eri parkkia sinisellä kuvulla. Kaikki ihan susia! Oli Philipsit ja osramit todella surkeita, sit viel jotkut halpikset ja niistä tulikin jo sitten ihan sinistä valoa. LEDillä paras lopputulos.
Onko noista kokemusta?
http://www.xenonkungen.com/fi/art/w5w-c ... -2xsmd.php
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
LEDit olen itsekin ajatellut hankkia. Ja facelifteissa saattaa olla LEDit joku 1W ja sitte se ajotietokone on sen mukaan ohjelmoitu. Eihän vanhempaan W211 sovi faceliftin ratti suoraan, ajovalotkin kokonaan erilaiset, olihan faceliftissa joku 2000 uudistettua juttua...
Olen vielä etsinyt paikkaa josta saa LEDit ja vastuksen molemmat samasta puljusta ja myös xenon sarjan ja polttimotkin.
Ja tarkoitushan on saada suht valkoista valoa, ei sinistä poliiseja kiusaamaan.
Olen vielä etsinyt paikkaa josta saa LEDit ja vastuksen molemmat samasta puljusta ja myös xenon sarjan ja polttimotkin.
Ja tarkoitushan on saada suht valkoista valoa, ei sinistä poliiseja kiusaamaan.
Hyvin vahvasti epäilen, että W211 faceliftissä olisi parkki-ledit. Hyvinkin niissä voi olla normi-lasikannat sinisenä, jolloin lopputuloksen pitäisi olla enemmänkin valkoinen (kuten w204:ssä).
Pakoputkista sen verran, että suurin osa tuplaputkista (eli yksi putki per puoli) ovat peruja sport-paketista. Jos on suurempi moottori ja AMG-paketti, niin silloin on myös putki-per-puoli. Myös jälkiasennettavia putkenpäitä on markkinoilla.
Pakoputkista sen verran, että suurin osa tuplaputkista (eli yksi putki per puoli) ovat peruja sport-paketista. Jos on suurempi moottori ja AMG-paketti, niin silloin on myös putki-per-puoli. Myös jälkiasennettavia putkenpäitä on markkinoilla.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
No johan tämä menee vaikeaksi.
Voihan sitä epäillä mutta ledit siellä vaan on.
Ja korostetaan vielä että nimenomaan avantgardessa, jossa on ne xenonit vakiona. Jos muihin varustelutasoihin on otettu lisävarusteena xenonit, niin ilmeisesti ledit seuraa myös silloin.
Ne siniset lasikanta polttimot on sitten perusmallissa ja Elegance-varustelutasossa.
Netistä ei oikein meinaa löytyä kuvaa noista ledeistä, mutta Benzworldillä on pari, joskin hieman hieman epäselviä.
Näitä ledeillä varustettuja autoja löytää kotosuomessa varmasti jokaiselta taksitolpalta. Sieltä voi käydä tarkastamasta jos ei muuten usko.

Voihan sitä epäillä mutta ledit siellä vaan on.

Ne siniset lasikanta polttimot on sitten perusmallissa ja Elegance-varustelutasossa.
Netistä ei oikein meinaa löytyä kuvaa noista ledeistä, mutta Benzworldillä on pari, joskin hieman hieman epäselviä.
Näitä ledeillä varustettuja autoja löytää kotosuomessa varmasti jokaiselta taksitolpalta. Sieltä voi käydä tarkastamasta jos ei muuten usko.

Eikös kaikissa 211:ssä ole kuutoskoneesta alkaen tuplapakoputket. Ennen ne oli kyllä dieselissä aina piilossa ja käännetty alaspäin. Pre-faceliftissä taisi AMG-paketissakin olla maininta siitä että puskurit tulee mutta ei noita suoria pakoputkia. Facelift voi olla eri juttu, omassa tallissakin kaksi dieseliä joissa tuplaputket näkyvillä (ei AMG-paketteja). Olen ymmärtänyt että hiukkaspönttöjen myötä ne putket on saanut laittaa suoriksi mutta voi olla joku lainsäädäntömuutoskin.Arno kirjoitti:Hyvin vahvasti epäilen, että W211 faceliftissä olisi parkki-ledit. Hyvinkin niissä voi olla normi-lasikannat sinisenä, jolloin lopputuloksen pitäisi olla enemmänkin valkoinen (kuten w204:ssä).
Pakoputkista sen verran, että suurin osa tuplaputkista (eli yksi putki per puoli) ovat peruja sport-paketista. Jos on suurempi moottori ja AMG-paketti, niin silloin on myös putki-per-puoli. Myös jälkiasennettavia putkenpäitä on markkinoilla.
Tosiaan näyttää nuo näkösälle tulevat pakoputket olevan tuon sport-paketin mukana. Aiemmin katselin yhteyttä varustetasoon, mutta tämä selittää sen miksei yhteyttä löytynyt.
Noista parkkivaloista löytyy kyllä kahta eri versiota, niin kuin täälläkin on mainittu, eli normaali hehkulankapoltin ja ledi. Ledin valo vastaa kaasupurkausvaloa, eikä tuollaista sinertävään taittuvaa valkoista valoa kyllä normaalista hehkulampusta saa.
Täytyy kyllä sanoa, että mitä nyt noita varsinkin facelift malleja on katsellut, niin alkaa se mersu kyllä näyttämään hyvältä vanhan bemariuskovaisenkin silmissä. Kiitoksia kaikille kommenteista.
Noista parkkivaloista löytyy kyllä kahta eri versiota, niin kuin täälläkin on mainittu, eli normaali hehkulankapoltin ja ledi. Ledin valo vastaa kaasupurkausvaloa, eikä tuollaista sinertävään taittuvaa valkoista valoa kyllä normaalista hehkulampusta saa.
Täytyy kyllä sanoa, että mitä nyt noita varsinkin facelift malleja on katsellut, niin alkaa se mersu kyllä näyttämään hyvältä vanhan bemariuskovaisenkin silmissä. Kiitoksia kaikille kommenteista.
Tarkoitin edellisessä viestissäni esteettisesti havaittavia putkia, jotka tulevat puskurista.DBFI kirjoitti:Eikös kaikissa 211:ssä ole kuutoskoneesta alkaen tuplapakoputket. Ennen ne oli kyllä dieselissä aina piilossa ja käännetty alaspäin.
Dieseleissä on ymmärtääkseni ollut aina molemmilla puolilla alaspäin käännetty pakoputkenpää per puoli paitsi 200/220-malleissa. Eli kutoskone ei ole ollut taikasanana, hyvänä esimerkkinä omani.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Nuo soikeat pakoputkenpäät puskurien kulmissa ei ole suorassa yhteydessä sportti- tai AMG-paketteihin. Edellisessä kulkuneuvossa v. 2007 E 280 CDI (V6) Avantgardessa oli kyseiset tuplaputket.
Ja ne putket eivät sitten tule kahtena koneesta alkaen, vaan haarautuvat kahdeksi auton alla.
Ja ne putket eivät sitten tule kahtena koneesta alkaen, vaan haarautuvat kahdeksi auton alla.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Jos sulla on 270 niin eikös se oo kuitenkin 5 pyttynenArno kirjoitti:Eli kutoskone ei ole ollut taikasanana, hyvänä esimerkkinä omani.

EDIT:
luetun ymmärtämisessä ongelmia

Viimeksi muokannut simppa80, Pe 08.01.2010 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ymmärsin kyllä, lisäsin vain kommenttia noista piilossa olevista tuplaputkista vaikka et sitä kysynytkään.Arno kirjoitti: Tarkoitin edellisessä viestissäni esteettisesti havaittavia putkia, jotka tulevat puskurista.
Dieseleissä on ymmärtääkseni ollut aina molemmilla puolilla alaspäin käännetty pakoputkenpää per puoli paitsi 200/220-malleissa. Eli kutoskone ei ole ollut taikasanana, hyvänä esimerkkinä omani.
Jos moottorissa on yksi turbo niin mitenkäs ne pakoputket voisi tulla moottorista asti kahdessa osassa, V6:n toinen puoli ahdettu ja toinen vapaasti hengittävä vai? Tietenkin sekä piilossa olevien että näkyvien tuplaputkien osalta kyse oli takapuskurista puhaltavista piipuista.
Useimmat isommatkin V-koneet kyllä sisältävät X-putken, onko tuo sitten kokonaan kaksiputkinen vai alkaa ja loppuu kahtena?
Onko 6-sylinteristä tai isompaa jossa ei ole tuplaputkia takana? Veikkailin että kuutosissa ja isommissa on, en sanonut että pienemmissä ei ole, varsinkin kun on niitä lisävarustejuttuja joilla 200D:n saa näyttämään AMG:ltä.
facelift w 211
mikäs erikoispainos on sitten e 280 cdi EVO ,tai e 320 cdi EVO , joita on muutama näkynyt myynnissä mobilessa saksassa, siis w 211 06-07 vm.
Itellä on yksi noista työkaluista tehty lokakuussa 2007 ja siinä autossa on ulos tulevat putkenpäät vakiona kun kyseessä on kutoskoneinen peli.Sitä ennen tehdyissä nuo ulos tulevat putkenpäät olivat sport varustelutason myötä tulevia. 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Omassa Faceliftissä putket tulee hiukkaskiihdyttimen jälkeen kahtena ja ne on käännetty takahelman kohdalla alaspäin eli ei tule näkyviin (320 CDI). Mitä itse joskus selailin noita ajoneuvoja saksan maalta niin näkyvillä olevat putket takana liittyi sport pakettiin missä oli ainakin vanteet erillaiset ja pakoröörit näkyvissä + muuta sälää.
Re: facelift w 211
Saksassa asustavat jäsenet osaavat varmaan kertoa. Voisko vaan viitata faceliftiin?karikuuva kirjoitti:mikäs erikoispainos on sitten e 280 cdi EVO ,tai e 320 cdi EVO , joita on muutama näkynyt myynnissä mobilessa saksassa, siis w 211 06-07 vm.
Re: facelift w 211
Tein haun ja huomasin, että kyseisissä malleissa on takaluukun oikeassa laidassa EVO-teksti muutamalla vauhtiviivalla - aivan kuten AMG-mallissa.DBFI kirjoitti:Saksassa asustavat jäsenet osaavat varmaan kertoa. Voisko vaan viitata faceliftiin?karikuuva kirjoitti:mikäs erikoispainos on sitten e 280 cdi EVO ,tai e 320 cdi EVO , joita on muutama näkynyt myynnissä mobilessa saksassa, siis w 211 06-07 vm.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: facelift w 211
Uusi arvaus:Arno kirjoitti: Tein haun ja huomasin, että kyseisissä malleissa on takaluukun oikeassa laidassa EVO-teksti muutamalla vauhtiviivalla - aivan kuten AMG-mallissa.
http://www.evosport.com/product/
Re: facelift w 211
Voi olla, että kyseinen malli on "modattu" muualla kuin virallisella MB-myyjällä/-asentamolla, mutta hieman harmittaa, ettei juuri koskaan osu silmään Suomessa näitä saatavissa olevia special-editioneita. Ainoa, joka tulee mieleen, niin on nykyinen SLK 2-Look-paketilla.
Olisi hienoa, jos paikalliset maahantuojat suostuisivat hieman enemmän tuomaan esille näitä pienempiä eriä, vaikka eivät niitä halleihin asti roudaisikaan.
Olisi hienoa, jos paikalliset maahantuojat suostuisivat hieman enemmän tuomaan esille näitä pienempiä eriä, vaikka eivät niitä halleihin asti roudaisikaan.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: facelift w 211
Outlet Car Centerillä on myynnissä kaksi facelift E220 CDI:ta vuosimallia 2008, joissa on perässä EVO -merkki, löytyvät netistä.DBFI kirjoitti:Saksassa asustavat jäsenet osaavat varmaan kertoa. Voisko vaan viitata faceliftiin?karikuuva kirjoitti:mikäs erikoispainos on sitten e 280 cdi EVO ,tai e 320 cdi EVO , joita on muutama näkynyt myynnissä mobilessa saksassa, siis w 211 06-07 vm.
http://www.outletcarcenter.fi/autot2.asp?vid=EVO001#
Nämä ovat Italiasta tuotuja eli ei esim. penkinlämmittäjiä mutta nättejä muuten. Kun minulla oli ongelma facelift E:n (W211) kanssa, sain Vehon teknisiltä kavereilta tehtaan tuotekehityksen kanssa käytyä saksankielistä kirjeenvaihtoa. Siinä autoni oli yksilöity W211 EVO ja lisäksi rungonnumero. Tämän perusteella tulkitsin EVOn tarkoittavan faceliftiä.