W/S 202 etupyöränlaakeri
W/S 202 etupyöränlaakeri
Tänään käytin tuota meidän C:tä konttorilla ja katsuri löysi orastavan pyörälaakeri vamman. Toisaalta vamma se ei ole vielä, mutta kun se on orastava, ajattelin sen vaihtaa ja samassa sen kaverinkin. Nyt sitten kysymys, eli nuo laakerit ei ole kovinkaan arvokkaita, mutta minkälainen talkoo on vaihto, tarvitseeko prässiä, vai lähteekö muuten.
Uskoisin noiden jopa olevan alkuperäiset, joten n 270 tkm on musta kohtuullinen kesto laakereille.
Uskoisin noiden jopa olevan alkuperäiset, joten n 270 tkm on musta kohtuullinen kesto laakereille.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Hetkonen,eihän eturenkaiden laakerien vaihto ole kuin huitaisu vaan, satula irti, mutteri irti,napa lattialle tai tukevalle pöydälle ulkokoolit irti tampilla,on kolot valmiina navassa ja uudet paikoilleen sopivilla jigeillä.
mikä teillä ahdistaa,eikö napa irtoa akselista vai mikä...?
edit.muokkasin ku oli noita kirotusvirheitä
mikä teillä ahdistaa,eikö napa irtoa akselista vai mikä...?

edit.muokkasin ku oli noita kirotusvirheitä
Viimeksi muokannut japperi, Ke 30.12.2009 17:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helppo on etulaakeri vaihtaa, vähän tamppia ja lekaa tarvii!
Kesällä vaihdoin meidän entiseen w202:seen ja alkuperäinen laakeri oli paikoillaan mittarilukemalla 383tkm...
Kesällä vaihdoin meidän entiseen w202:seen ja alkuperäinen laakeri oli paikoillaan mittarilukemalla 383tkm...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Kuukausi sitten vaihtelin, mittarissa vasta sisäänajo 542tkm. Olivat suhteellisen helposti irtoavia, harvemmin ruostekaan pääsee sinne kunnolla pesää tekemään. Ruuvimeisselillä ja vasaralla viilapenkissä pikkuhiljaa naputtelin. Uudet kilkuttelin sisään vanhojen laakereiden ulkokehillä. Tiivisteiden paikalleenmeno on hyvä katsoa huolella niin pysyy kunnossa varmasti pitkään! Vaihdon jälkeen kun olet ajellut jonkin aikaa, kannattaa varmistaa että laakerit ovat asettuneet kunnolla, autonkulma ilmaan ja jos ei heilu niin sisässä ovat kunnolla! Ei se pieni jälkikiristys muutenkaan pahaa tee.
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Talkoo tehty ja hommana kohtuu helppo. Sisäkoolit lähti navoista kohtuu helposti tuurnaa ja vasaraa käyttäen, sekä uudet meni paikalleen vanhoja avuksi käyttäen, vasaralla naputtaen. Vaikein homma koko jutussa tuntu olevan rasvakupin paikalleen laitto ja lopulta luovutin ja kummallekkin puolelle meni tuo alkuperäinen, joka meni ilman suurempia kiroiluja.
Noita vanhoja laakereita tarkastellessa, oli kaikki pinnat kuin pakasta otetut, eli se kuskin puolen orastava vamma oli vain pikkuisen löysä laakeri. No nyt on kummatkin vaihdettu ja rouvalla taas helppoja kilsoja edessä. Ainut harmituksen puoli on tuossa, että autolla ei ole enään viimeisen kolmen vuoden aikana tullut kuin 30 tkm ajoa, joten alkaa diesel olemaan pikkuisen turha.
Toisaalta oli ihan hyvä taas mennä halliin tutkimaan autoa, sillä mennessä alko lämmöt kohoamaan, eli nesteet eivät kestäneet ihan -20 asteen pakkasta, joten vaihtu nekin
.
Noita vanhoja laakereita tarkastellessa, oli kaikki pinnat kuin pakasta otetut, eli se kuskin puolen orastava vamma oli vain pikkuisen löysä laakeri. No nyt on kummatkin vaihdettu ja rouvalla taas helppoja kilsoja edessä. Ainut harmituksen puoli on tuossa, että autolla ei ole enään viimeisen kolmen vuoden aikana tullut kuin 30 tkm ajoa, joten alkaa diesel olemaan pikkuisen turha.
Toisaalta oli ihan hyvä taas mennä halliin tutkimaan autoa, sillä mennessä alko lämmöt kohoamaan, eli nesteet eivät kestäneet ihan -20 asteen pakkasta, joten vaihtu nekin

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Hmm ihan mietityttää, kukahan siihen vastaisiAki P kirjoitti:Tähän varmaan sopisi hyvin se aika-ajoin pintaan nouseva "laakerin oikein kiristys keskustelu" tai siis yleensä väittely![]()
![]()
Pääsis tekniset nerot taas loistamaan omassa tärkeydessään ja maailma ois parempi paikka elää sopivalla olevien laakereiden kanssa![]()
![]()


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-