MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Arska 62
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 28.12.2009 10:42

MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Arska 62 »

Autoon uusittu hehkut, startti, suuttimet todettu ohivirtaus mittauksissa toimiviksi. Kun on pakkasta ja/tai auton kone jäähtyy kylmäksi niin auto ei käynnisty kuin lohkolämmitintä käyttämällä. Tällaista vikaa on ollut nyt kahtena talvena. Keväällä kun lämpötila nousee yli +0 vika katoaa. Viimeiksi 2 päivää sitten pakkasta -16 ja auto starttaa hienosti, mutta ei käynnisty. Vain 10 minuttia lohkolämmitys päällä ja niin käynnistyy!!! Onko lohkolämmittäjän vastuksen lähellä jotain anturia joka säätää käynnistystä? Johonkin annturiin sillä on pakko olla vaikutusta, kun noinkin pieni lämmittäminen saa auton käynnistymään.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vika koodit kun ajas ulos niin se vois kertoa vian suoraan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arska 62 kirjoitti:Autoon uusittu hehkut, startti, suuttimet todettu ohivirtaus mittauksissa toimiviksi. Kun on pakkasta ja/tai auton kone jäähtyy kylmäksi niin auto ei käynnisty kuin lohkolämmitintä käyttämällä. Tällaista vikaa on ollut nyt kahtena talvena. Keväällä kun lämpötila nousee yli +0 vika katoaa. Viimeiksi 2 päivää sitten pakkasta -16 ja auto starttaa hienosti, mutta ei käynnisty. Vain 10 minuttia lohkolämmitys päällä ja niin käynnistyy!!! Onko lohkolämmittäjän vastuksen lähellä jotain anturia joka säätää käynnistystä? Johonkin annturiin sillä on pakko olla vaikutusta, kun noinkin pieni lämmittäminen saa auton käynnistymään.
Jos suutimet on paluuvuoto mittauksen mukaan ok(mitta putkiin ei nouse polttoainetta juurikaan, kylmässä tukituna)

Hehkutus toimii, suodatin kunnossa, muovi putkien orinkulat kunnossa

Niin vika kohdistuu suurpaine pumppun (voi koitaa tutkia lämittämällä sitä)

Vika koodin luku paljastaa jos jossain anturissa on härmää,
yksi anturi millä vaikutusta käynistymiseen on lohkossa oleva kampiakselin asenonon tunistin

Myös johto liitokset kannatta tarkistaa

(pikkasen ottaa silmään toi voimaa mainos)
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja JTI »

CDI203 kirjoitti:
Arska 62 kirjoitti:Autoon uusittu hehkut, startti, suuttimet todettu ohivirtaus mittauksissa toimiviksi. Kun on pakkasta ja/tai auton kone jäähtyy kylmäksi niin auto ei käynnisty kuin lohkolämmitintä käyttämällä. Tällaista vikaa on ollut nyt kahtena talvena. Keväällä kun lämpötila nousee yli +0 vika katoaa. Viimeiksi 2 päivää sitten pakkasta -16 ja auto starttaa hienosti, mutta ei käynnisty. Vain 10 minuttia lohkolämmitys päällä ja niin käynnistyy!!! Onko lohkolämmittäjän vastuksen lähellä jotain anturia joka säätää käynnistystä? Johonkin annturiin sillä on pakko olla vaikutusta, kun noinkin pieni lämmittäminen saa auton käynnistymään.
Jos suutimet on paluuvuoto mittauksen mukaan ok(mitta putkiin ei nouse polttoainetta juurikaan, kylmässä tukituna)

Hehkutus toimii, suodatin kunnossa, muovi putkien orinkulat kunnossa

Niin vika kohdistuu suurpaine pumppun (voi koitaa tutkia lämittämällä sitä)

Vika koodin luku paljastaa jos jossain anturissa on härmää,
yksi anturi millä vaikutusta käynistymiseen on lohkossa oleva kampiakselin asenonon tunistin

Myös johto liitokset kannatta tarkistaa

(pikkasen ottaa silmään toi voimaa mainos)
Hehkutus toimii, suodatin kunnossa, muovi putkien orinkulat kunnossa Eli O-renkaat vaihtoon ensin, vasta sen jälkeen kalliisiin vaihtoehtoihin.
S211 280CDI TA
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Näyttäisi kuuluvan sarjaan CDI:n tyyppiviat. Tuossa lisää aiheesta ->

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=82542

...ja tuolla jatkoa -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=82316


Mutta kuten JTI totesi, aloita O-renkaista - helppoa ja halpaa ja kovettuvat ja vuotavat joskus kuitenkin päästäen ilmaa systeemiin.
W203CDI
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

Täällä samaa vikaa, jos auto seisoo enemmän kuin vuorokauden pakkasella ei lähe käyntiin. mutta kun roikkaa tarjoaa puoli tuntia niin lähtee. Nafta haisee sisälle jonkin verran eli kyseessä on tod.näk polttoainevuoto. korkeapainepumpun kansi näyttää hieman märältä, täytyy repiä muovit päältä pois, kuivailla ja putsata paikat ja katsoa onko vuotoja muualla jne.

Selittäkääpäs viisaammat kun en näistä lukemattoman monista threadeista löytänyt selitystä sille, että jos vika on jossain tiivisteessä polttoainepuolella, mitä tekemistä sillä on lohkonlämmityksen kanssa?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Lohkolämmitin lämmita moottoria ja siinä samalla tiivisteita jotka laajenevat lämmetessään ja alkavat pitää paremmin.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Karhu78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 22.02.2010 17:26
Paikkakunta: Muurame

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Karhu78 »

Mulla aikoinaan samanlainen vika. Roikassa kun piti esim 10min lähti pakkasella kuin palmunalta, ilman roikkaa ei mitään toivoa käynnistyä.

Vika korjaantui korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdolla. Eli jokaisen kannen väliin uudet tiivisteet 3kpl.

Roikka lämmitti sen verran pumppua, että kannentiivisteet pumpussa rupesivat pitämään. Helppo testata lämmittää esim. kuumailmapuhaltimella korkeapainepumppua vähän aikaa ja kokeilee käyntiin, jos lähtee vika todennäköisesti siinä
MB E S213 200d -19

Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

Putsailin nyt pumppua ja sen ympäristöä liuottimella, ja kävin ajelemassa koneen lämpimäksi. pumpussa vasemmalla oleva laippaliitos näyttäisi vuotavan, liitos oli hivenen märkä ja sormet hais selvästi löpöltä, ei siltä liuottimelta minkä kanssa läträsin.

Vuoto on varmaan nyt vaan meikäläisen tapauksessa reilumpi, koska auto jätti kerran reissun päälle siten, että pysähdyin kahville ja kappas, ei startannutkaan. auto hinurilla telakalle, silloin olivat vaihtaneet siirtopumpun tiivisteet kun oli kuulemma aika haperoa. en tiiä tutkivatko siiloin tuota korkeapainepumppua sen tarkemmin, täytyy soittaa sinne huoltoon vielä.

Täytyy nyt antaa kunnolla jäähtyä ja koittaa startata ilman roikkaa. jos ei lähe, niin kuumailmapuhallinta kehiin.

Tuntuu vaan oudolta, että kun se vuoto ei nyt niin kova ole että ihan tipoittain tulisi, että miten se löpön haju tulee sisälle asti? mitään muuta ulkoista vuotoa en kyllä äkkiseltään löytänyt.

noh, täytyy varmaan vaihdattaa pumpun tiivisteet jos tosiaan tuo kuumailmapuhallintesti näyttää selvät merkit..
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

Tarkemmin kun tutki niin kyllähän sieltä tipoittain tulee koneen ollessa kylmänä. se vasemmanpuolimmainen laippaliitos tiputtaa alapuolelta koneen päälle, ei hihnalle.

Soitin huoltoon ja varasin ajan tiivistesarjan vaihtoon. eivät suositelleet tätä tekemään vaan vaihtamaan koko pumpun. kuulemma kymmenestä korjauksesta 2-3 tulee takaisin. tekee kuulemma joskus semmosta, että järjestelmässä saattaa esiintyä painehäiriöitä, erityisesti korkeilla kierroksilla ja sit sammuttaa itsensä.

Onko millaisia kokemuksia yleisesti tuosta tiivistesarjan vaihdosta? onko noita pumppuja olemassa tarvikeversioina? on tuo uuden hinta hivenen suolainen...
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja hanta »

Entäpä jos ostat tuolta uuden pumpun -> http://www.ebay.de/itm/CDI-Hochdruckpum ... 1c04017c47" onclick="window.open(this.href);return false;
W203CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Paisti kirjoitti:Tarkemmin kun tutki niin kyllähän sieltä tipoittain tulee koneen ollessa kylmänä. se vasemmanpuolimmainen laippaliitos tiputtaa alapuolelta koneen päälle, ei hihnalle.

Soitin huoltoon ja varasin ajan tiivistesarjan vaihtoon. eivät suositelleet tätä tekemään vaan vaihtamaan koko pumpun. kuulemma kymmenestä korjauksesta 2-3 tulee takaisin. tekee kuulemma joskus semmosta, että järjestelmässä saattaa esiintyä painehäiriöitä, erityisesti korkeilla kierroksilla ja sit sammuttaa itsensä.

Onko millaisia kokemuksia yleisesti tuosta tiivistesarjan vaihdosta? onko noita pumppuja olemassa tarvikeversioina? on tuo uuden hinta hivenen suolainen...
E:lähtipä nopeasti

jos tiivisteetn vaihto on kunnolla tehty ei tule siitä johtuen mitään kuvatun kaltaisia onkelmia,
ne johtuu sitten jostain muusta kulumasta tms(jos tiiviste on rikki ja se vihdettan ehjään ei siitä mitään paine hävikkiä tule)
ja pumppun saa oikeestaan kaikki osat varaosina
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

Näin tuota itekin ajattelin, että jos tiivisteiden vaihdon jälkeen vuotaa ja ne on asennettu hyvin, täytyy ongelman olla esim. siinä että laipat on syöpyneet kieroiksi kun huonoilla tiivisteillä on ajateltu aikansa..

Onko tietoa noista ebay versioista, ovatko uusia pumppuja vai kunnostettuja?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja hanta »

Paisti kirjoitti:Onko tietoa noista ebay versioista, ovatko uusia pumppuja vai kunnostettuja?
No tuo firma (http://www.goherrmanns.de" onclick="window.open(this.href);return false;) johon linkitin, myy kunnostettuja pumppuja. Laadusta en tiedä, mutta näyttävät jotain takuutakin tarjoavan. Mutta kyllähän ebaystä näyttää löytyvän paljon muitakin tarjoojia.
W203CDI
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

Mulla oireilee samalla tavalla,mutta bonusena vielä huono käyntiin lähtevyys silloinkin kun mootori on ajettu lämpimäksi ja seisoo esim. 15minuuttia ,niin saa startata ainakin 5 kertaa ennen kun lähtee käyntiin...
S203 220cdi
Vito 639.
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

mulla on kerran ilmennyt tuo huono käyntiinlähtevyys myös lämpimänä. pysähdyin huoltamolle kahville n.150km ajon jälkeen. ei lähtenyt käyntiin sitten millään, varmaan imas ilmaa jonnekin sopivaan väliin. hinurin kyytiin sitten vaan.

On vaan niin ärsyttävä vika ja ei tuo huoltamolle vieminen mitään ilmaista ole ja kaikista pahinta kun ei tiedä korjaantuuko vika.

joulukuussa kun ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, vaihtoivat silloin siirtopumpun o-renkaita, hintaa korjaukselle 150€. nyt on siis varattu ensi viikolle tuo korkeapainepumåun tiivistesarjan vaihto, osat parikymppiä mutta saahan tuohon pari tuntia työtä menemään. eikä tiedä korjaantuuko sillä vai pitääkö uusia koko pumppu.

täytyy nyt toivoa että selviää nuo ongelmat tuolla tiivistesetin vaihdolla...
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

Tänäänpä oli -10c ja 2tuntia oli ollu piuhan päässä eikä lähteny käyntiin,sitte laitoin sisätilan lämppärin konehuoneeseen,puolituntia ja sitte lähti. Täähän alkaa olla ihan harrasteautoilua! ;)
S203 220cdi
Vito 639.
Paisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.09.2011 20:31

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja Paisti »

Meillä käynnistettiin tänään 3 vrk seisonnan jälkeen näin: apuvirtaa toisesta autosta, lohkolämmitin 2h ja kuumailmapuhallinta naftapumpulle. lähti käyntiin ja esp malfunction paukahti ruutuun. lieneekö jäänyt jotain vikamuistiin akun tyhjenemisestä, esp toimi kyllä kait normaalisti..
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja hanta »

Paisti kirjoitti:Meillä käynnistettiin tänään 3 vrk seisonnan jälkeen näin: apuvirtaa toisesta autosta, lohkolämmitin 2h ja kuumailmapuhallinta naftapumpulle. lähti käyntiin ja esp malfunction paukahti ruutuun. lieneekö jäänyt jotain vikamuistiin akun tyhjenemisestä, esp toimi kyllä kait normaalisti..
No ESP:hän vaatii uudelleenkoulutuksen jos akku on ollut irti, eli ohjauspyörän pyöritys laidasta laitaan.
W203CDI
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

Joo o,nyt ei sitte lähe millään ilveellä! On ollu 4 tuntia piuhassa ja lämppäri ollu konehuoneessa saman ajan ja ei lähe!
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

rossi kirjoitti:Joo o,nyt ei sitte lähe millään ilveellä! On ollu 4 tuntia piuhassa ja lämppäri ollu konehuoneessa saman ajan ja ei lähe!
Missäs päin on? jos reitin varrelle iisalmesta alas
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

CDI203 kirjoitti:
rossi kirjoitti:Joo o,nyt ei sitte lähe millään ilveellä! On ollu 4 tuntia piuhassa ja lämppäri ollu konehuoneessa saman ajan ja ei lähe!
Missäs päin on? jos reitin varrelle iisalmesta alas
Haminassa.
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

rossi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
rossi kirjoitti:Joo o,nyt ei sitte lähe millään ilveellä! On ollu 4 tuntia piuhassa ja lämppäri ollu konehuoneessa saman ajan ja ei lähe!
Missäs päin on? jos reitin varrelle iisalmesta alas
Haminassa.

Hiukan sivussa mutta saa nähdä jos lpr kautta aikaa jää ajella
Homma Kuopiossa tuli valmiiksi seuraava koodailu/ohjelmointi stoppi varkaus sitte reitti vielä auki

Laita YV:elä yhteys tiedot niin soitellen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

CDI203 kirjoitti:
rossi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
rossi kirjoitti:Joo o,nyt ei sitte lähe millään ilveellä! On ollu 4 tuntia piuhassa ja lämppäri ollu konehuoneessa saman ajan ja ei lähe!
Missäs päin on? jos reitin varrelle iisalmesta alas
Haminassa.

Hiukan sivussa mutta saa nähdä jos lpr kautta aikaa jää ajella
Homma Kuopiossa tuli valmiiksi seuraava koodailu/ohjelmointi stoppi varkaus sitte reitti vielä auki

Laita YV:elä yhteys tiedot niin soitellen
Joo,no ei nyt tarvi vasiten tänne asti lähteä. löytyy kaverin kaverilta testeri tuosta ja on mulla hyvät suhteet kotkan mersu experttiin,kuhan ois aikaa vaan viedä se sinne pajalle...
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

No niin tänään lähti sitte käyntiin. 6h piuhassa, lämminilmapuhallin konehuoneessa ja akku latingissa kokoajan,eikä lupaillu oikeen vieläkään sitte polkasin kaasun pohjaan ja alko jo hörähtelemään kunnes n.viidennellä kerralla jäi käyntiin ja kävi samantien nätisti kaikilla ihan normaalisti... Eli ku starttasin kaasu kokajan pohjassa ni lähti. Nyt ei taida uskaltaa sammuttaa ennen kevättä! ;)
S203 220cdi
Vito 639.
make1974
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 30.10.2011 15:38
Paikkakunta: masala

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja make1974 »

täällä myös käynnistys ongelmia aamulla reilu tunti roikassa normaalisti käyntiin,auto seiso päivän pakkasessa iltapäivällä ei enää lähtenytkään nyt ollu 2 tuntia roikassa ei käyntiin,pyörittää kyllä mutta ei käyntiin, mikähän tuohon iski kun ei ole oireillut mitenkään?? :crazy: auto siis w203 200cdi 390000 mittarissa vm.-02
make1974
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 30.10.2011 15:38
Paikkakunta: masala

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja make1974 »

^ei mitään ideoita??
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja hanta »

make1974 kirjoitti:^ei mitään ideoita??
Samat ideat kuin ketjun muissakin autoissa, polttoaineputkien o-renkaat, suuttimien ohivuodot, kulunut korkeapainepumppu. Koita saada testeriin, tai aloita halvimmasta, eli tutki näkyykö pa-putkissa ilmakuplia ja vaihda o-renkaat. CDI:n huonosta pakkaskäynnistyvyydestä on kirjoiteltu paljon foorumeilla.
W203CDI
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: MB C-Sarja, W203, CDI, -02 / Ei käynnisty pakkasella

Viesti Kirjoittaja rossi »

No niin, eilen sain laitteen pajalle ja nyt taas pelittää. Yksi suutin oli tiensä päässä.
S203 220cdi
Vito 639.
Vastaa Viestiin