koneen vaihto
koneen vaihto
Onko kukaan vaihtanut w201 2,6. 3.0 konetta (ei 24V) mitä ongelmia ym.
Miten 2,6 ja 3,0 eroaa toisistaan ? poraus, iskunpituus?
Onko mahdollista stroukata 2,6 3,0 akselilla.
Miten 2,6 ja 3,0 eroaa toisistaan ? poraus, iskunpituus?
Onko mahdollista stroukata 2,6 3,0 akselilla.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eiköhän se 3 litranen ole ihan samanlainen päälle päin kun toi 2,6:kin.
Jos kyseessä ei ole 24venanen.
Eli mun tietääkseen käy kyl päikseen 2,6 tilalle toi normi 12 tappinen 3litranen.
(taitas tää olla enemmän tekniikkaosaston hommia)
Jos kyseessä ei ole 24venanen.
Eli mun tietääkseen käy kyl päikseen 2,6 tilalle toi normi 12 tappinen 3litranen.
(taitas tää olla enemmän tekniikkaosaston hommia)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vaikka tekniikkapuolelle pitäis laittaa niin nakataan nyt vielä että kerran nettiautossa oli myynnissä 3l pensakoneella oleva w201 mese ja se oli siis 12 tappinen, ainakin ilmoituksessa luki että papereissa 2,6l mutta katastettu jo monena vuotena tuolla 3l myllyllä koska kone näyttää päälleppäin samalta ja moottorin koko lukee vain lohkon kyljessä, empä sitte siitä muuta tiiä.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juuri näin. Ei sitä huomaa kun moottorinnumeroista.JiiTee_ kirjoitti:Vaikka tekniikkapuolelle pitäis laittaa niin nakataan nyt vielä että kerran nettiautossa oli myynnissä 3l pensakoneella oleva w201 mese ja se oli siis 12 tappinen, ainakin ilmoituksessa luki että papereissa 2,6l mutta katastettu jo monena vuotena tuolla 3l myllyllä koska kone näyttää päälleppäin samalta ja moottorin koko lukee vain lohkon kyljessä, empä sitte siitä muuta tiiä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tarkoitatko sitä hopeata kouvolan seudulta?JiiTee_ kirjoitti:Vaikka tekniikkapuolelle pitäis laittaa niin nakataan nyt vielä että kerran nettiautossa oli myynnissä 3l pensakoneella oleva w201 mese ja se oli siis 12 tappinen, ainakin ilmoituksessa luki että papereissa 2,6l mutta katastettu jo monena vuotena tuolla 3l myllyllä koska kone näyttää päälleppäin samalta ja moottorin koko lukee vain lohkon kyljessä, empä sitte siitä muuta tiiä.
Olen ajanut sillä, ihan hyvinhän se liikkuu, mutta todella pitkät välitykset..
En tiedä sitten onko siinä jonkun diisselin perä, vai miksi, mutta kannattaa tarkistaa rakennellessa että välitys sattuu kohdalleen, eiköhän se 2.6 vakio perä ole sopiva!

Tarkoitin tuota:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/2740482
Sää taisit tarkottaa tätä?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/2896269
Noh vaikuttavia vehkeitä jokatapauksessa, laittohan joku tältä foorumiltakin 3l 24v myllyn 190 mersuun kiinni ja se tais 5000e pyynnillä olla jossain välissä nettiauton puolella myynnissä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/2740482
Sää taisit tarkottaa tätä?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/2896269
Noh vaikuttavia vehkeitä jokatapauksessa, laittohan joku tältä foorumiltakin 3l 24v myllyn 190 mersuun kiinni ja se tais 5000e pyynnillä olla jossain välissä nettiauton puolella myynnissä.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Ei onnistu stroukkaus m103:ssa mut m104 saa stroukattua 3.0-3.2
3.6L jos haluaa oikeasti tehoa
Eipä tuosta tuosta 2.6 muuttamisesta 3.0 mitään kummoista muulin potkua vielä saa aikaiseksi mut 3.2L m104:lla muuttuu jo ihan eri autoksi tosin savottaakin on enemmän tuossa 3.2L. 3.0L monivenassa on sama paskaruisku ku m103 joten sähkötöitä olis huomattavasti vähemmän ja suosittelen sitäki mielummin, tollasella monivenalla (varsinki 320) ku ajelee nii tuntuu m103 suht kusisesta laitokselta sen jälkee


Eipä tuosta tuosta 2.6 muuttamisesta 3.0 mitään kummoista muulin potkua vielä saa aikaiseksi mut 3.2L m104:lla muuttuu jo ihan eri autoksi tosin savottaakin on enemmän tuossa 3.2L. 3.0L monivenassa on sama paskaruisku ku m103 joten sähkötöitä olis huomattavasti vähemmän ja suosittelen sitäki mielummin, tollasella monivenalla (varsinki 320) ku ajelee nii tuntuu m103 suht kusisesta laitokselta sen jälkee

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
voi olla, en niin tiiä kun en oo kummankaan koneen kanssa pelaillut, meinasin kyllä ostaa autovahinkokeskukselta sen yhen varkaus/ilkivalta 2,6:sen mutta jäipä sekin sitten ostamatta..
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.