124 300-24v sammuu lämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

124 300-24v sammuu lämpimänä

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

eli tälläinen ongelma ilmeni termostaatin vaihdon jälkeen. Kun lämmöt nousevat n. 85 asteeseen, auto sammuu ilman mitään ennakko-oireita (rikkinäisellä termostaatilla toimi moitteetta, koska lämpö pysyi alle 70 asteen). Starttausyritys ei anna minkäänlaista lupausta.

Sitten kun kone on vähän aikaa jäähtynyt ts. lämmöt laskeneet alle 80 asteen, käynnistyy taas normaalisti ja toimii kunnes lämmöt taas nousevat.

Auto käynnistyy hyvin ja tuntuu toimivan ihan normaalisti ennen sammumista.

Uusin pahasti hapettuneen virranjakajan kannen, tällä ei ollut vaikutusta vikaan. Pyörijä jäi vielä vaihtamatta, koska kuusiokoloavain alkoi pyöriä yhdessä ruuvissa.

Olisiko kenellään ehdotusta mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

olisko moottorin lämpötilananturissa siis se joka antaa k jetti boksille lämpötilatiedon. minulla löytyy ehjät anturi ja 24 v ruiskun osia
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli vain mieleen että mikäs se antoi mesessä naksauksen kun tietty lämpötila saavutetaan?Ja se oli muistaakseni just tuo 80 astetta.
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Kiitos vinkeistä. Missäs se moottorinlämpötilanturi sijaitsee ja voiko sen toimintaa testata muuten kuin vaihtamalla?

Voisitko valaista tuota naksausta lisää? Tarkoitatko flektin magneettikytkintä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lämpö anturi on syl.kannen etupäässä muissa m-koneissa mutta nyt en tiedä kun 24-venanen missä kohdin se ois.Muissa koneissa puöreä liitin ja samassa kaksi napaa.
Ois paras jos joku muu esim. Sergey varmistais asian.
Tuo naksaus ei tule flektiltä mutta kun lämpötila nousee sen 80astetta
kuuluu sieltä se ääni .
Tähänkään en osaa vastata mutta muisti kuva on selvä moisesta.
Odotamme vain tietäjää joka kertoo.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hitto en mä anturia ole käpistellyt! (vielä) Mutta kyllä se mun mielestä siinä etupäässä on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Syl. kannen etupäässä on anturi ja termostaatin vieressä on 1-napainen anturi. Mihin näistä tiedot menevät niin sitä en tiedä. Toimiihan pa-pumppu :?: Oli vähän samanlaisia oireita ja vika löytyi pa-pumpun releestä.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

se yks napainen anturi n mittaristolle . 24 venasen anturi on 4 napainen joka ohjaa k jetin toimintaa löytyy anturi jos tarvetta on ja polttoainepumpun releet sun muut toimivat vermeet löytyy purin säädettävän ruiskun tieltä kaikki pois
Vastaa Viestiin