W123 kaasupolkimen "tyhjän" säätö
W123 kaasupolkimen "tyhjän" säätö
Eli W123:ssa tuntuu olevan aikas reippaasti "tyhjää" kaasupolkimessa, kun sitä alkaa painamaan. Koetettiin säätää vivustossa viimeisenä (ruiskun luona) olevaa ruuvia (=tankoa lyhyemmälle), mutta se olikin ilmeisesti kaasun jäykkyyden säätö. Eli sieltä tanko entiseen asentoon, joka olikin ihan toisessa äärilaidassa.
Mutta mistä siis kannattaa lähteä poistamaan tuota "tyhjää aluetta"?
Mutta mistä siis kannattaa lähteä poistamaan tuota "tyhjää aluetta"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jotakin vastausta....
olisko jossakin klappia ?
yleensä ylimääräiset välykset tekevät tuota "tyhjää" liikettä.
Lisäksi muistelen, että vivustossa on palautusjousia - onko paikallaan ?
Vivusto tuskin itsestään muuttuu väljäksi, että jotakin kulumaa on
varmaan tullut
yleensä ylimääräiset välykset tekevät tuota "tyhjää" liikettä.
Lisäksi muistelen, että vivustossa on palautusjousia - onko paikallaan ?
Vivusto tuskin itsestään muuttuu väljäksi, että jotakin kulumaa on
varmaan tullut
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Jotakin vastausta....
Eli varsinaista säätöä ei tyhjälle olisi? Palautusjousi on paikoillaan.. pitänee vaihtaa sen asentoa, levyssä oli pari muutakin reikää.Henry V. kirjoitti:olisko jossakin klappia ?
yleensä ylimääräiset välykset tekevät tuota "tyhjää" liikettä.
Lisäksi muistelen, että vivustossa on palautusjousia - onko paikallaan ?
Vivusto tuskin itsestään muuttuu väljäksi, että jotakin kulumaa on
varmaan tullut
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisää aiheesta...
Mulla oli "eemelistä" joskus tangot irti, mutten nyt ulkoa muista
miten oli säädöt. Kyllä tangoissa tietenkin on jotkut säädöt, mutta
yleensä säätötarve aiheutuu jostakin viasta/ kulumasta - joka siis pitäisi
korjata kuitenkin = että toimisi oikein.
miten oli säädöt. Kyllä tangoissa tietenkin on jotkut säädöt, mutta
yleensä säätötarve aiheutuu jostakin viasta/ kulumasta - joka siis pitäisi
korjata kuitenkin = että toimisi oikein.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Säätöä
Voi tietenkin olla, että mekanismit ovat täysin erilaiset, mutta toisaalta ruiskun yhteydessä voisivat olla samansorttisetkin. Eli W126:n pedaalissa on ostaessa muhkeasti n. 1/3 liikeradasta tyhjää, eikä toisaalta kaasuläppä ylettynyt aukeamaan kokonaan edes talla pohjassa. Tässä säätönä oli molemmista päistään kierteinen ja se kaasuvivuston viimeinen vipunen eli sitä vipua kirimällä kaasusta häipyi turha välys. Pientä passausta pääsi tekemään myös tätä edellisestä vipstaakista. Säätövipu vaikutti myös tyhjäkäyntipiirin mikrokytkimeen, liikaa ei passaa kiristää tai mikro tipahtaa kelkasta ja moottorin käytöksestä tulee mielenkiintoista. Kaasupolkimen jäykkyyden säätö...? Enpä ole kuullutkaan tällaisesta 

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W123 kaasupolkimen "tyhjän" säätö
Mulla oli samaa vikaa eli tyhjää polkimessa ja kankeutta, mutta löysentämällä kaasupoljinta vika katosi.. Mä ikävä kyllä en ollut paikalla ku isukki oli mennyt ruuvailemaanTimo L. kirjoitti:Eli W123:ssa tuntuu olevan aikas reippaasti "tyhjää" kaasupolkimessa, kun sitä alkaa painamaan. Koetettiin säätää vivustossa viimeisenä (ruiskun luona) olevaa ruuvia (=tankoa lyhyemmälle), mutta se olikin ilmeisesti kaasun jäykkyyden säätö. Eli sieltä tanko entiseen asentoon, joka olikin ihan toisessa äärilaidassa.
Mutta mistä siis kannattaa lähteä poistamaan tuota "tyhjää aluetta"?

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Jaa
Aha, no pitääpä koettaa sitä palautusjousta siirtää vielä... jos se vaikka oli se "jousiviritys".
Jukka: viimeinen vipu/tanko tässä ei ole kierteinen.. eli ei sama. Nämä ovat sellaisia littanoita "vipuja".
Jukka: viimeinen vipu/tanko tässä ei ole kierteinen.. eli ei sama. Nämä ovat sellaisia littanoita "vipuja".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44