MB 300 Adenauer 1952.....
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
MB 300 Adenauer 1952.....
Lähti tänään moottori käyntiin ensikertaa yli 40 vuoteen.
Kivalta kuullostaa vanhan kutosen ääni.
Ensi vappuna ajetaan tyylillä Kaivopuistoon picknikille ja nauttimaan kevät auringosta.
Kivalta kuullostaa vanhan kutosen ääni.
Ensi vappuna ajetaan tyylillä Kaivopuistoon picknikille ja nauttimaan kevät auringosta.
Viimeksi muokannut adenauer300, Ma 02.07.2012 19:55. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Laittelin hieman kuvia Adenauer projektista, jos jotakuta kiinnostaa... Ja onhan sielä seuraavastakin projektista ( 220S tai 280S, kummasta nyt jaksais aloittaa) joitain huonoja kuvia:
http://s253.photobucket.com/albums/hh52/adenauer300/
Saathan sinä Jaakko tulla Mersua katsomaan. Viimeksi näit puolivalmiin alustan. Ensiviikolla sopii hyvin, soittele milloin itsellesi sopii...
Mikko
http://s253.photobucket.com/albums/hh52/adenauer300/
Saathan sinä Jaakko tulla Mersua katsomaan. Viimeksi näit puolivalmiin alustan. Ensiviikolla sopii hyvin, soittele milloin itsellesi sopii...
Mikko
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Onhan tuossa ollut hieman peltitöitä, varsinkin kun kaikki on tehty suorasta pellistä ja auto on ollut pahasti heitteillä Tampereen ympäristössä 1963 lähtien, jolloin se on poistettu rekisteristä. Ilmeisesti syynä on ollut pieni vasemman etukulman kolari/ojaanajo, jossa on hieman tukivarret ja lokari vääntynyt.
Tuon jälkeen se on majaillut mm puun alla toistakymmentä vuotta
Toinen joka on aiheuttanut työtä, on osien etsiminen ympäri maailmaa ( Usa, Meksiko, Argentiina, Australia, Itävalta, Saksa, Ruotsi etc ), kun en ole Suomesta löytänyt yhtään osaa .
No nyt alkaa hommat olemaan loppusuoralla, kunhan saadaan Kromattavat osat Virosta ja penkit verhoiltua ja kaikki kasattua...
Tuon jälkeen se on majaillut mm puun alla toistakymmentä vuotta
Toinen joka on aiheuttanut työtä, on osien etsiminen ympäri maailmaa ( Usa, Meksiko, Argentiina, Australia, Itävalta, Saksa, Ruotsi etc ), kun en ole Suomesta löytänyt yhtään osaa .
No nyt alkaa hommat olemaan loppusuoralla, kunhan saadaan Kromattavat osat Virosta ja penkit verhoiltua ja kaikki kasattua...
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Virossa pohjien tekeminen on murto-osan hintaista kuin täällä Suomessa.
Omat osat ovat melko lohduttomassa kunnossa ja siksi niiden tekeminen Suomessa olisi ollut aivan järjetöntä hinnan takia.
Ko paja on erikoistunut juuri pohjatöihin ja hiontaan. He ovat tehnet Suomalaisiin Usa autojen harrastajille, sekä prätkä harrastajille näitä hommia paljonkin ja jälki on ollut erittäin hyvä = Hinta/laatu on erinomainen.
Nyt ekassa erässä lähti 23 osaa Tallinnaan ja seuraavassa erässä lähtee noin 15 osaa ( puskurit ym pientä ) + pappa Soliferin osat
Omat osat ovat melko lohduttomassa kunnossa ja siksi niiden tekeminen Suomessa olisi ollut aivan järjetöntä hinnan takia.
Ko paja on erikoistunut juuri pohjatöihin ja hiontaan. He ovat tehnet Suomalaisiin Usa autojen harrastajille, sekä prätkä harrastajille näitä hommia paljonkin ja jälki on ollut erittäin hyvä = Hinta/laatu on erinomainen.
Nyt ekassa erässä lähti 23 osaa Tallinnaan ja seuraavassa erässä lähtee noin 15 osaa ( puskurit ym pientä ) + pappa Soliferin osat
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2837
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Moottorista puhumattakaan! (pyyhkii kuolaa suupielistä)
Tsemppiä projektille.
Tuolta erittäin hieno raadio erittäin hintavasti
http://www.koenigs-klassik-radios.de/_p ... -46-0-0-0/
Tsemppiä projektille.
Tuolta erittäin hieno raadio erittäin hintavasti
http://www.koenigs-klassik-radios.de/_p ... -46-0-0-0/
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ostin tuon moottorinosturin 15 vuotta sitten kossupullolla, joten on se itsensä maksanut jo vuosia sitten. Hieman rujon näköinen se on, johtuen ulkosäilytyksestä ( niin hemmetin iso ), mutta toiminta kykyhän on tärkein .
Käytin tuota nosturia vuosia sitten kolariautojen kattojen oikaisuun ja esim etukulmien ja etuaisojen nostamiseen, kun sillä on hyvä nostokyky , joten todellinen monitoimi laite on kysessä
Jätetään tuo radio sitä enemmän tarvitseville, koska radiota ei tuossa autossa koskaan ole ollut ja en uuteen kojelautaan edes tehnyt reikää sille.
Käytin tuota nosturia vuosia sitten kolariautojen kattojen oikaisuun ja esim etukulmien ja etuaisojen nostamiseen, kun sillä on hyvä nostokyky , joten todellinen monitoimi laite on kysessä
Jätetään tuo radio sitä enemmän tarvitseville, koska radiota ei tuossa autossa koskaan ole ollut ja en uuteen kojelautaan edes tehnyt reikää sille.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Juuh tuli tässä ehtoolla pokettua Mikon projektia tutkailemassa...ja voe pojat yhtään en ihmettele etteikö tuolla ensi vappuna tyylikkäästi kruisailla!
Tuo kiiltävän musta vari vielä nammmmm.Jaa ja Petteri jos moottorin kuvien perusteella valui jo kuola niin mitäpä luulet sitten livenä,komea on pirulainen....Ja sitten tuo tuleva verhoilu tulee taatusti olemaan mielenkiintoinen.=)
Mikolle tsemppiä loppu rutistukseen ja kiitokset vierailun järjestymisestä!
T.Jaakko.P
Tuo kiiltävän musta vari vielä nammmmm.Jaa ja Petteri jos moottorin kuvien perusteella valui jo kuola niin mitäpä luulet sitten livenä,komea on pirulainen....Ja sitten tuo tuleva verhoilu tulee taatusti olemaan mielenkiintoinen.=)
Mikolle tsemppiä loppu rutistukseen ja kiitokset vierailun järjestymisestä!
T.Jaakko.P
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos Jaakolle vierailusta, oli mukava turista mielenkiintoisesta aiheesta, Mersuista. Saahan tuota tulla ihmettelemään, jos se kiinnostaa...
Työtunteja on mennyt tuhansia ( +3000? ) viimisen 3 vuoden aikana, lopetin laskemisen 1000 jälkeen...
Alkuperäiset puskurin osat ( 4 osaa ) korjataan ja ruosteen syövyttämät kohdat täyttetään hopeajuotoksella ja vain yksi etupuskurin päätyosa tehtiin 2,5 mm suorasta pellistä takomalla/hitsaamalla 3 palaa yhteen, onneksi oli mallikappale vastakkaiselta puolelta. Melko helpolla se syntyi 3 tunnissa ja vain hieman jäi kromaajalle killoitettavaa.
Verhoilussa on vielä hieman haasteita, koska miltei kaikki puuosat jouduttiin tekemään valkopyökistä uudelleen ( ja niitä on paljon!!) ja ne vahattiin Teakin värisellä puuvahalla, jotta puunkauneus näkyisi.
Penkit, ovipahvit ja kojelauta tulee olemaan nahasta, kuten alunperinkin, mutta nahka ei ole nykyisen kaltaista hiottua, maalattua ja tylsän näköistä "vinyylinahkaa" vaan antiikkipintanahkaa, jonka takia jouduin ostamaan konkurssipesän kokonaan ( yli 1800 neliöjalkaa ).
Uskon että sisusta tulee olemaan 50-luvun henken sopiva, alkuperäisen näköinen ja näyttävä.
Onhan tuo kiiltävänmusta hieno väri, mutta järjetön työ saada tuollaisesta rupusesta pohjasta edes jotenkin katselukelpoinen.
Pakkelia on läämitty autoon paljon ( noin 20 kiloa + useita kiloja tinaa!!) ja siitä on noin 17 kiloa hiotu pois ( esim konepeltiä hiottiin noin 40 tuntia yhtensä, jotta siitä saatiin kelvollinen ). No nyt siinä on kouluarvosainoin itse arvioituna 8+ maalaus.
Työtunteja on mennyt tuhansia ( +3000? ) viimisen 3 vuoden aikana, lopetin laskemisen 1000 jälkeen...
Alkuperäiset puskurin osat ( 4 osaa ) korjataan ja ruosteen syövyttämät kohdat täyttetään hopeajuotoksella ja vain yksi etupuskurin päätyosa tehtiin 2,5 mm suorasta pellistä takomalla/hitsaamalla 3 palaa yhteen, onneksi oli mallikappale vastakkaiselta puolelta. Melko helpolla se syntyi 3 tunnissa ja vain hieman jäi kromaajalle killoitettavaa.
Verhoilussa on vielä hieman haasteita, koska miltei kaikki puuosat jouduttiin tekemään valkopyökistä uudelleen ( ja niitä on paljon!!) ja ne vahattiin Teakin värisellä puuvahalla, jotta puunkauneus näkyisi.
Penkit, ovipahvit ja kojelauta tulee olemaan nahasta, kuten alunperinkin, mutta nahka ei ole nykyisen kaltaista hiottua, maalattua ja tylsän näköistä "vinyylinahkaa" vaan antiikkipintanahkaa, jonka takia jouduin ostamaan konkurssipesän kokonaan ( yli 1800 neliöjalkaa ).
Uskon että sisusta tulee olemaan 50-luvun henken sopiva, alkuperäisen näköinen ja näyttävä.
Onhan tuo kiiltävänmusta hieno väri, mutta järjetön työ saada tuollaisesta rupusesta pohjasta edes jotenkin katselukelpoinen.
Pakkelia on läämitty autoon paljon ( noin 20 kiloa + useita kiloja tinaa!!) ja siitä on noin 17 kiloa hiotu pois ( esim konepeltiä hiottiin noin 40 tuntia yhtensä, jotta siitä saatiin kelvollinen ). No nyt siinä on kouluarvosainoin itse arvioituna 8+ maalaus.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Valtavasti olet jaksanut pakertaa tuon projektin parissa, hatunosto siitä.
Tuossa nahka-asiassa olet aivan oikeassa. Maailmalla on paljon suurellakin rahalla tehtyjä entisöintejä, jotka sitten loppumetreillä vesitetään tekemällä verhoilut täysin uusiksi synteettisen oloisesta nykynahasta. Lopputulos on yllättävän erilainen (hengetön) kuin alkuperäinen vaikka penkkien muoto yms. olisikin oikein. Surullisinta on, että joissain tapauksissa alkuperäiset hienosti patinoituneet nahat on hävitetty uusien tieltä. Onneksi myös autoentisöinteihin alkaa hiljalleen levitä muun antiikin parista enemmän konservointityyppistä ajattelua, jossa kaikkea alkuperäistä ja patinoitunutta ei sokeasti revitä ja korvata uudella.
Tsemiä projektin loppukiriin.
Tuossa nahka-asiassa olet aivan oikeassa. Maailmalla on paljon suurellakin rahalla tehtyjä entisöintejä, jotka sitten loppumetreillä vesitetään tekemällä verhoilut täysin uusiksi synteettisen oloisesta nykynahasta. Lopputulos on yllättävän erilainen (hengetön) kuin alkuperäinen vaikka penkkien muoto yms. olisikin oikein. Surullisinta on, että joissain tapauksissa alkuperäiset hienosti patinoituneet nahat on hävitetty uusien tieltä. Onneksi myös autoentisöinteihin alkaa hiljalleen levitä muun antiikin parista enemmän konservointityyppistä ajattelua, jossa kaikkea alkuperäistä ja patinoitunutta ei sokeasti revitä ja korvata uudella.
Tsemiä projektin loppukiriin.
lisää
Maalaukseen liittyen on mielestäni vähän sama tilanne, kuin tuon nahan kanssa : '50-luvun maalipinnat pohjustuksineen eivät ole samaa standardia, kuin mihin on nykyautoissa totuttu.
Voi sanoa että 300 oli käsityönä tehty, ja esimerkiksi ovet ja luukut on varmaankin irrallaan hiottu ja maalattu. Jos on tottunut nykyautojen suorakylkisiin peltilinjoihin, niin 300 ( ja myös Ponton) luukut menee reunoiltaan kaarevasti, eikä siis ole mitään "viivottimella" tehtyjä.
Tämä nyt vaan siksi, kun joillakin tarkastelijoilla on ammattipiireissä tunnetut ns. "sairaat silmät", eli hakevat peilauksia, joita ei ehkä edes olekaan....
Nämä kriitikot saattavat nakertaa sitä aitoa työiloa, jota tämäntyyppisen auton pelastaminen ja rakentaminen on tuonut.
Ja nuo tunnit - se on kaikki ollut TV:n katselusta pois
Tarkoitan, että monella sama aika kuluu johonkin, mistä ei jää mitään konkreettista jäljelle....
Voi sanoa että 300 oli käsityönä tehty, ja esimerkiksi ovet ja luukut on varmaankin irrallaan hiottu ja maalattu. Jos on tottunut nykyautojen suorakylkisiin peltilinjoihin, niin 300 ( ja myös Ponton) luukut menee reunoiltaan kaarevasti, eikä siis ole mitään "viivottimella" tehtyjä.
Tämä nyt vaan siksi, kun joillakin tarkastelijoilla on ammattipiireissä tunnetut ns. "sairaat silmät", eli hakevat peilauksia, joita ei ehkä edes olekaan....
Nämä kriitikot saattavat nakertaa sitä aitoa työiloa, jota tämäntyyppisen auton pelastaminen ja rakentaminen on tuonut.
Ja nuo tunnit - se on kaikki ollut TV:n katselusta pois
Tarkoitan, että monella sama aika kuluu johonkin, mistä ei jää mitään konkreettista jäljelle....
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Tuohon tautiin sairastuu tehokkaasti kun entisöi itse auton.
Omaan työhön tulee niin kriittiseksi, että kaikki olemattomat (ja näkyvämmätkin) virheet hyppivät silmille räikeästi -tai ehkäpä tämä riippuu hiukan luonteestakin.
Taudista parantuu tiettävästi kun on tarpeeksi monta kärryä saanut valmiiksi -joko oppimalla paremmaksi tekijäksi tai sitten hyväksymään omat puutteensa.
Erikseen ovat tietty ne parkipaikkojemme "concourse-tuomarit", jotka eivät ole tankkausta kummempaa remonttia autoonsa tehneet.
Omaan työhön tulee niin kriittiseksi, että kaikki olemattomat (ja näkyvämmätkin) virheet hyppivät silmille räikeästi -tai ehkäpä tämä riippuu hiukan luonteestakin.
Taudista parantuu tiettävästi kun on tarpeeksi monta kärryä saanut valmiiksi -joko oppimalla paremmaksi tekijäksi tai sitten hyväksymään omat puutteensa.
Erikseen ovat tietty ne parkipaikkojemme "concourse-tuomarit", jotka eivät ole tankkausta kummempaa remonttia autoonsa tehneet.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
No nyt se taas myrkyn lykkäs.
Kun rupesin puhdistamaan Adenauerin vanteita ruosteesta, jotta saisin niihin maalit pintaan ja sitten uudet valkosivurenkaat päälle, niin huomasin, että 3 vanteista on oikeaa 15" kokoa ja yksi 16" eli 170V/VA: vanne.
Eli nyt olisi hakusassa 1, 2 tai 4kpl 15 tuuman Mersun peltivanteita 50-luvulta, jos vaikka jollekkin olisi jäänyt nurkkiin pyörimään, niin voisin ostaa pois.
Seuraavissa MB malleissa on ollut tähän tarkoitukseen sopivat vanteet:
MB 170S ( W136/IV) vm 1949-1952
MB 170Sb (W191) vm 1952-1953
MB 220 (W187) vm 1951-1955
MB 300, b, c (W186) vm 1951-1957
MB 300d ( W189 ) vm 1957-1962
MB 300S / Sc (W188 ) vm 1952-1958
ja tietenkin legendaarisessa Goldwingissä ( 300SL, W198)
Kun rupesin puhdistamaan Adenauerin vanteita ruosteesta, jotta saisin niihin maalit pintaan ja sitten uudet valkosivurenkaat päälle, niin huomasin, että 3 vanteista on oikeaa 15" kokoa ja yksi 16" eli 170V/VA: vanne.
Eli nyt olisi hakusassa 1, 2 tai 4kpl 15 tuuman Mersun peltivanteita 50-luvulta, jos vaikka jollekkin olisi jäänyt nurkkiin pyörimään, niin voisin ostaa pois.
Seuraavissa MB malleissa on ollut tähän tarkoitukseen sopivat vanteet:
MB 170S ( W136/IV) vm 1949-1952
MB 170Sb (W191) vm 1952-1953
MB 220 (W187) vm 1951-1955
MB 300, b, c (W186) vm 1951-1957
MB 300d ( W189 ) vm 1957-1962
MB 300S / Sc (W188 ) vm 1952-1958
ja tietenkin legendaarisessa Goldwingissä ( 300SL, W198)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
No nyt alkaa auto olemaan vihdoinkin katsastus kunnossa.
Valmis se ei ole, koska takapuskuri on vielä kromaamatta ja takapenkit verhoomatta.
Täytyy nyt miettiä käviskös auton katsastamassa vielä syksyn aikana, vai jättäiskö homman kevääksi. Eihän tällä kuitenkaan ajeta talvella.
Tässä taas muutama kuva:
Eli tällaisen aarteen löysin Keltaisenpörssin ilmoituksesta vuonna 2000 ja hain Tamperen suunnasta talteen:
Tällaiseksi se tiedettiin. Kuvassa jo paljon liimailtu uutta peltiä:
Ja tällainen siitä sitten tuli
Valmis se ei ole, koska takapuskuri on vielä kromaamatta ja takapenkit verhoomatta.
Täytyy nyt miettiä käviskös auton katsastamassa vielä syksyn aikana, vai jättäiskö homman kevääksi. Eihän tällä kuitenkaan ajeta talvella.
Tässä taas muutama kuva:
Eli tällaisen aarteen löysin Keltaisenpörssin ilmoituksesta vuonna 2000 ja hain Tamperen suunnasta talteen:
Tällaiseksi se tiedettiin. Kuvassa jo paljon liimailtu uutta peltiä:
Ja tällainen siitä sitten tuli
Viimeksi muokannut adenauer300, Ma 02.07.2012 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos paljon kehuista
Onhan tuossa ollut hommaa, kun lähtökohta oli ns "epätoivoinen, kaatopaikalta löytynyt" tapaus. Toisaalta tämä tapaus on myös melko harvinainen versio 300:sesta, koska siinä on alunperinkin ollut nahkasisustus. Näitä nahka sisustuksellisia 300:sia ei ole monta tullut vuosien aikana vastaan maailmanlaajuisestikkaan, vaikka nettiä on selattu jo vuosia osia etsien.
Tarvitsi vain ostaa yhden konkurssipesän nahkat, että sai autoon antiikkinahat..... Nyky aikainen rullalehmän nahka ei olisi sopinut mitenkää tähän.
Välillä on tullut tehdessä miltei epätoivoinen olo, että tuleeko tästä mitään, mutta nyt sitä on jo mukava katsella.
Osien kromausta on tehty Virossa ( pienosat ja listat), Englannissa (ovenkahvat ja maski) ja Suomessa ( etupuskurin osat Amoilalla).
Takapuskuri lähtee Niklaamo Rautiolle Turun suuntaan kunhan vain sattuu olemaan "työmatkaa" sinne. Tuossa vikassa kuvassa autosa on kiinni alkuperäinen takapuskuri "pohjat" tehtynä.
Eli yhteensä 4 paikassa sitten olen osia sen jälkeen kromauttanut.
Musta on tosissaan melko työläs saada pohjien osalta edes siedettäväksi ja toisaalta perunapeltoa en itse siedä.
Siksi on pohjat tehty itse ja 4 ensimmäistä maalikerrosta myös.
Lopulta ammatti maalari maalasi auton ja lopputulos on siedettävä.
Pakkelia läämittiin pohjia tehdessä noi 15 kg, josta hiottiin pois noin 14,5kg ja pelkkää mustaa maalia meni lähemmäksi 10 litraa, ennen kuin auto maalattiin maalamossa.
"Kuin uusi" se ei ole vaikka se on nyt rakennettu uudestaan ( ei siis entisöity).... Siihen "jäi" tarkoituksella alkuperäisiä osia, joita en esim kromannut tai vaihtanut uuteen, koska halusin kuitenkin säilyttää jotain alkuperäistäkin ja toisaalta nyt nämä osat kertovat myös oman tarinansa auton kovia kokeneesta menneisyydestä.
Onhan tuossa ollut hommaa, kun lähtökohta oli ns "epätoivoinen, kaatopaikalta löytynyt" tapaus. Toisaalta tämä tapaus on myös melko harvinainen versio 300:sesta, koska siinä on alunperinkin ollut nahkasisustus. Näitä nahka sisustuksellisia 300:sia ei ole monta tullut vuosien aikana vastaan maailmanlaajuisestikkaan, vaikka nettiä on selattu jo vuosia osia etsien.
Tarvitsi vain ostaa yhden konkurssipesän nahkat, että sai autoon antiikkinahat..... Nyky aikainen rullalehmän nahka ei olisi sopinut mitenkää tähän.
Välillä on tullut tehdessä miltei epätoivoinen olo, että tuleeko tästä mitään, mutta nyt sitä on jo mukava katsella.
Osien kromausta on tehty Virossa ( pienosat ja listat), Englannissa (ovenkahvat ja maski) ja Suomessa ( etupuskurin osat Amoilalla).
Takapuskuri lähtee Niklaamo Rautiolle Turun suuntaan kunhan vain sattuu olemaan "työmatkaa" sinne. Tuossa vikassa kuvassa autosa on kiinni alkuperäinen takapuskuri "pohjat" tehtynä.
Eli yhteensä 4 paikassa sitten olen osia sen jälkeen kromauttanut.
Musta on tosissaan melko työläs saada pohjien osalta edes siedettäväksi ja toisaalta perunapeltoa en itse siedä.
Siksi on pohjat tehty itse ja 4 ensimmäistä maalikerrosta myös.
Lopulta ammatti maalari maalasi auton ja lopputulos on siedettävä.
Pakkelia läämittiin pohjia tehdessä noi 15 kg, josta hiottiin pois noin 14,5kg ja pelkkää mustaa maalia meni lähemmäksi 10 litraa, ennen kuin auto maalattiin maalamossa.
"Kuin uusi" se ei ole vaikka se on nyt rakennettu uudestaan ( ei siis entisöity).... Siihen "jäi" tarkoituksella alkuperäisiä osia, joita en esim kromannut tai vaihtanut uuteen, koska halusin kuitenkin säilyttää jotain alkuperäistäkin ja toisaalta nyt nämä osat kertovat myös oman tarinansa auton kovia kokeneesta menneisyydestä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0