vaihettii startti 200D mallin mersuun, jonka jälkeen moottori ei sammu avaimesta.
löytyykö netistä mistään linkkiä alipaineputkien asennukseen/asennuskaaviota?
virtalukosta koitin vaihtaa alipaineputkien paikkaa mutta ei auttanut jotenka vika on oltava konehuoneen puolella.....joku letku irti tms mutta silmämääräisesti ei vikapaikkaa löytynyt
Syöttöpumpun päällä on sammutinventtiili johonka alipaineletkun pitäisi tulla. Virtalukon päästä voit kokeilla tuleeko sinne kumpaankaan letkuun alipainetta (sormella kokeilemalla huomaa), sillä toiseen pitäisi tulla kokoajan. Valojen korkeudensäädön letkujen kiinnitys kannattaa myös tarkistaa (vedä säätörulla irti kojelaudasta)
seppohe kirjoitti:Syöttöpumpun päällä on sammutinventtiili johonka alipaineletkun pitäisi tulla. Virtalukon päästä voit kokeilla tuleeko sinne kumpaankaan letkuun alipainetta (sormella kokeilemalla huomaa), sillä toiseen pitäisi tulla kokoajan. Valojen korkeudensäädön letkujen kiinnitys kannattaa myös tarkistaa (vedä säätörulla irti kojelaudasta)
en tiiä vaikuttaako muilla, mutta mulla ainakin on ihan sama onko lampuissa alipaineletkut kiinni, sammuu silti avaimesta.
täytynee vielä koittaa katella ja miettiä, nyt ehkä ydinkysymys olisi se että onko letkut mahollisesti livahtanut väärään paikkaan. pystyykö tätä kyseistä venttiiliä jollain konstilla testaamaan että voiko se olla esim rikki??
pystyy pystyy. siinä pumpulla on se alipainekello, eli siis sammuttimen kello.
otat jostakin, missä varmana on alipainetta, eli vaikka heti siitä alipainepumpulta niistä letkuista niin alipaineen sinn epumpun kellolle.
hankalasit osaan kyllä selittää.. heh. otat siis alipainepumpun jostakin pienistä letkuista yhden liitoksen auki ja laitat siihen pitemmän letkun toisen pään. toisen pään taasen laitat sinne pumpulle. jos auto on käynnissä, niin pitäis sammua ja jos ei ole käynnissä, nii ei pitäiskään lähtevän käyntiin.
tämä siis toimii, jos alipainesysteemi ylipäätään toimii. voihan siihen pumpun kelloon koittaa jotenkin muutenkin saada sen alipaineen.