OM616 hehkuongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

OM616 hehkuongelma

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Tervehdys jälleen foorumilaisille ongelmien muodossa! :D

Vaihdoin tuossa OM616, autosta B autoon A. Ensimmäisessä, eli B-autossa, hehkutus kylmäkäynnistyksen yhteydessä kesti ehkä noin 5-7 sekuntia. Noh, moottori asennettiin autoon A. Toisessa autossa hehkujen merkkivalo kojelaudassa ei sitten enää sammunutkaan. Auto käynnistyi kuitenkin n. 10-15 sekunnin odottamisen + starttaamisen jälkeen hienosti, ajattelin että vika lienee siinä merkkivalon sammuttajassa. Nyt kuitenkin pari kertaa huvikseni olen odotellut reilun minuutin ennen starttia ja pum -> valo sammuu.
Miten voisin tarkistella tuon hehkutuksen toiminnan, tai mikähän ihme mahtaa olla syynä tuollaiseen ikuisuuden kestävään hehkutukseen?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1832
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viestin aihe: OM616 hehkuongelma

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Täytyy olla samanlaiset hehkutus järjestelmät molemmissa moottoreissa tai vaihtaa samanlaiset kuin oli edellisessä moottorissa.
Voi olla jokin hehku rikki ja silloin valo palaa ,noin minuutin käynnistyksen jälkeen.
Vian voi paikallistaa hehku releestä joka löytyy pesuainesäiliön vierestä tai pitää irroittaa säiliö joka onn yhdellä 10 avain ruuvilla kiinni ja säiliö pois .
jokaisen johdon lähdön juuressa on numero joka meinaa mille pytylle virta syötetään,ovat aika vaikeat löytää mutta on ne numerot siellä jossakin,
liitin täytyy saada irti releestä ,vaatii sorminäppäryyttä.
Nyt voi johdon pätkällä koittaa siitä pultin päästä johon tulee releelle virta syöttö,on 6mm pultti ja mutterin alle kaapeli on kiinnitetty.
tästä ruuvista otetaan virta ,paina kunnolla kiinni johdon pää siihen ja toisella päällä voit sitten vuoron perään koittaa hetkellelisesti koittaa jokaiseen lähtöön,johtojen liittimiin jotka menevät hehkuille,se hehku on rikki jossa ei tapahdu ollenkaan mitään ääntä releestä ja johdon pää ei kipinöi,kipinöinti on pientä eikä aiheuta vaaraa ,jos ei ole suoraan runkoon oikosessa. :?:
Vastaa Viestiin